اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد

تسریع در روند بهسازی بافت‌های فرسوده

خبرگزاری فارس: معاون وزیر راه و شهرسازی خواستار تسریع در روند بهسازی بافت‌های فرسوده شد.

تسریع در روند بهسازی بافت‌های فرسوده

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، مجید کیان‌پور که ظهر امروز به منظور بازدید از پروژه‌های بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده بندرعباس به هرمزگان سفر کرده بود، اظهار داشت: بیشترین مناطق دارای مشخصات بافت فرسوده در کلان شهرهای کشور واقع بوده و بندرعباس به لحاظ شرایط خاص مهاجرپذیری و تاریخی دارای بافت‌های فرسوده زیادی است.

وی ادامه داد: طبق پیش‌بینی صورت گرفته در برنامه پنجم توسعه لازم است هر سال حداقل 10 درصد از بافت‌های فرسوده در شهرها با همکاری بخش خصوصی بهسازی شده و به بهره‌برداری برسد.

مدیرعامل شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران تصریح کرد: 72 هزار هکتار مصوب با مشخصات بافت فرسوده در کل کشور وجود دارد که با تسهیلات 20، 22 و 25 میلیون تومانی از خط اعتباری مسکن مهر و منابع داخلی با دوره تسهیلات ساخت و بازپرداخت مجموعا 15 ساله در تلاش هستیم طبق برنامه پیش‌بینی شده عملیات بهسازی این بافت‌ها را اجرایی کنیم.

کیان‌پور اضافه کرد: در سال‌جاری برای 200 هزار واحد در کل کشور تقاضای دریافت تسهیلات بهسازی داشتیم که 60 هزار واحد از محل اعتبارات داخلی بانک‌ها و 100 هزار واحد نیز از خط اعتبارات مسکن مهر بانک مسکن پرداخت شده است.

به گفته مدیر‌عامل شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران، 120 هزار واحد مسکونی برای سال جاری در دست اجراست که 56 هزار واحد در هفته دولت امسال بهره‌برداری می‌شود و 25 هزار واحد دیگر تا پایان شهریورماه جاری و مابقی نیز تا پایان امسال ساخته خواهد شد.

کیانپور همچنین به سهم استان هرمزگان از محل پروژه‌های بهسازی بافت‌های فرسوده اشاره کرد و گفت: در شهر بندرعباس چهار هزار و 500 واحد در دست اجراست که دو هزار واحد آن آماده افتتاح بوده و دو هزار و 500 واحد دیگر نیز تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی در پایان مردم را موتور محرکه بهسازی بافت‌های فرسوده شهرها دانست و افزود: با تسهیلات اعطایی از سوی دولت و مکانیزم‌های تشویقی شهرداری‌ها می‌توان روند این بهسازی را تسریع کرد.

یادآور می‌شود، در این بازدید، مهدی زندیه وکیلی قائم‌مقام وزیر و مدیر‌کل راه و شهرسازی هرمزگان و همچنین محمدجواد سلطان‌زاده شهردار بندرعباس معاون وزیر را همراهی می‌کردند.                                            

انتهای پیام/ز10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول