اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

بافت‌های فرسوده مشکل اساسی گچساران است

خبرگزاری فارس: استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه گچساران شهری مهم از هر نظر در این استان است، گفت: بافت‌های فرسوده از مشکلات اساسی گچساران است.

بافت‌های فرسوده مشکل اساسی گچساران است

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، سید حسین صابری ظهر امروز در نشست کمیسیون ماده 5 شهرستان گچساران در یاسوج به شهرداری، شورای شهر گچساران، راه و شهرسازی، حوزه معاونت عمرانی و دفتر فنی استانداری و کمیسیون ماده 5 استان در خصوص 164 هکتار بافت فرسود این شهرستان تأکید کرد تا اقدامات اولیه برای تغییر هرگونه کاربری این بافت‌های فرسوده را فراهم کنند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد مهم‌ترین معضل و مشکل شهرستان گچساران را وجود بافت‌های فرسوده دانست و گفت: در این رابطه در پی چاره‌اندیشی هستیم و تلاش می‌کنیم تا در یک سال آینده مشکل ساکنان بافت فرسوده این شهرستان برطرف شود.

صابری به فعالیت بیشتر و لزوم تخصصی‌تر عمل کردن کمیسیون ماده 5 استان تأکید کرد و افزود: برای تسریع در تصمیم‌گیری بافت‌های فرسوده شهرستان گچساران کمیسیون ماده 5 استان در محل بافت‌های فرسوده این شهرستان به زودی برگزار می‌شود.

این مسئول ارشد استانی عنوان کرد: در برگزاری همه جلسات باید مدیرکل هر دستگاه حضور داشته باشد و در جلسه کمیسیون ماده 5 حضور شهردار و شورای شهر مربوطه الزامی است و باید مدیرکل اوقاف و امور خیریه و مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری حضور یابند تا تغییر کاربری ملک مورد نظر به لحاظ موقوفه و یا میراث فرهنگی وضعیت آن مشخص شده باشد.

صابری تاکید کرد: برخی از طرح‌هایی که در کمیسیون ماده 5 برای تصویب پیشنهاد و ارائه می‌شود با تفویض اختیار به شهرستان می‌تواند در شهرستان‌ها مورد بررسی و کارشناسی دقیقی قرار گرفته و در صورتی که حق و حقوق مردم و یا دولت کاملا رعایت شود، مصوب گردد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: مدیران از اتاق‌های شیشه‌ای خود بیرون بروند و بیشتر در شهرستان‌ها و مناطق مختلف و در محل کار و طرح حضور یابند و پیگیر مسائل باشند.

همچنین در این نشست هشت طرح از شهرستان گچساران برای بررسی مطرح شد که تعدادی از آنها مصوب و یکی از آنها برای تصویب حضور کمیسیون ماده 5 در محل آن طرح از سوی استاندار ضروری اعلام شد.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول