اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس شورای اسلامی شهر:

موانع برای جلوگیری از رشد بافت فرسوده برطرف شود

خبرگزاری فارس: نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان بررسی و رفع موانع و چالش‌های موجود در روند تحقق برنامه‌های پیش‌بینی شده برای احیای بافت‌های فرسوده این کلان شهر را خواستار شد.

موانع برای جلوگیری از رشد بافت فرسوده برطرف شود

به گزارش خبرگزاری فارس در اصفهان، کریم داوودی ظهر امروز در جلسه شورای شهر روند پیشرفت و توسعه کمی و کیفی پروژه‌های عمران شهری را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: براساس بررسی‌های به عمل آمده شاخص‌های پیش‌بینی شده در برنامه پنج ساله شهرداری در بخش‌های پارکینگ، مراکز تفریحی سالن‌های ورزشی سرپوشیده و سالن‌های مطالعه رشد چشمگیری داشته و از برنامه جلوتر بوده است.

وی بررسی و تحلیل سالانه برنامه پنج ساله شهرداری برای رفع نقاط ضعف را خواستار شد و از عدم تحقق شاخص‌های پیش‌بینی شده در این برنامه برای احیای بافت‌های فرسوده خبر داد و افزود: باید موانع و چالش‌هایی که مانع اجرای برنامه‌های پیش‌بینی شده در این بخش هستند، رفع شود.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان عوامل تأثیرگذار در عدم تحقق برنامه‌های مدیریت شهری برای احیای بافت‌های فرسوده را برشمرد و گفت: ضوابط شهرسازی در بازنگری طرح تفصیلی، پایین بودن سقف تسهیلات بانکی (وام) و عدم اجرای مطلوب طرح بازگشایی گلوگاه‌ها نقش اساسی در عدم تحقق این برنامه‌ها دارند.

این مسئول ضوابط تعیین شده و اصلاح ارتفاعات در بافت‌های فرسوده توسط شورای اسلامی شهر اصفهان را راهکاری اساسی در جهت احیای این بافت‌ها دانست و اظهار کرد: این ضوابط به عنوان مهم‌ترین موانع برای جلوگیری از توسعه و رشد بافت‌های فرسوده در کمیسیون ماده پنج به تصویب برسد.

داوودی با اذعان بر اینکه پرداخت تسهیلات 20 میلیون تومانی برای هر واحد در بافت‌های فرسوده کلان شهر اصفهان کافی نیست، ادامه داد: هیئت دولت تمهیدات ویژه‌ای برای احیا و توسعه بافت‌های فرسوده در نظر بگیرد و سقف تسهیلات این بافت‌ها را تا 35 میلیون تومان افزایش دهد.

وی بازگشایی گلوگاه‌ها به عنوان کلید احیاء و بازسازی بافت‌های فرسوده کلان شهر اصفهان به ویژه در محدوده شهرداری‌های مناطق یک و سه را مورد تاکید قرار داد و تحقق صددرصدی بودجه نقدی و ملکی ویژه آزادسازی گلوگاه‌ها در سال جاری را خواستار شد و گفت: برای احیا و توسعه بافت فرسوده کلان شهر اصفهان و تحقق اهداف مدیریت شهری در این زمینه، افزایش اعتبارات و بودجه بخش گلوگاه‌ها در سال آینده ضروری است.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان به مصوبه مجلس شورای اسلامی و هیئت دولت در مورد ایجاد دفاتر در مرکز بافت‌های فرسوده محلات در جهت تسریع در رفع مشکلات مردم و رشد روند احیا و بازسازی این بافت‌ها اشاره کرد و افزود: این دفاتر در کلان شهر اصفهان تشکیل نشده است.

وی تصریح کرد: برای تسریع در احیا و بازسازی 4 هزار هکتار بافت فرسوده در کلان شهر اصفهان و تبدیل این بافت‌ها به بافت‌های فعال و تحقق شاخص‌های پیش‌بینی شده در برنامه پنج ساله، اجرای تمام این برنامه‌ها ضروری است.

داوودی در بخش دیگری از سخنان خود، دیدار اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان با رئیس مجلس شورای اسلامی در تهران را مثبت ارزیابی کرد و متذکر شد: در این دیدار مشکلات و چالش‌های پیش روی مدیریت شهری از جمله آب، اجرای طر‌ح‌های آب‌رسانی به ویژه طرح انتقال آب فلات مرکزی (بهشت آباد)، قطار شهری و احداث کنارگذر شمال اصفهان مطرح شد.

وی از اعلام آمادگی رئیس مجلس شورای اسلامی برای همکاری با مدیریت شهری اصفهان جهت رفع این مشکلات خبر داد و اذعان داشت: اختصاص اعتبارات لازم برای رفع مشکلات کلان شهر اصفهان به ویژه در بخش آب در سال آینده را الزامی است و نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی باید پیگیری‌های لازم را در این زمینه به عمل آورند.

انتهای پیام/ن10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول