اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور مسئولان و نماینده مجلس صورت گرفت

تصمیمات راهبردی برای تغییر وضعیت بافت‌های فرسوده گچساران

خبرگزاری فارس: در نشست کارگروه بافت‌های فرسوده گچساران برخی تصمیمات راهبردی برای تغییر وضعیت این بافت‌ها اتخاذ شد.

تصمیمات راهبردی برای تغییر وضعیت بافت‌های فرسوده گچساران

به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران، کورش امیدی‌پور عصر سه‌شنبه در جلسه کارگروه ساماندهی بافت فرسوده این شهرستان که با حضور نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد، مدیرعامل شرکت عمران و بهسازی شهری کهگیلویه و بویراحمد و مسئولان محلی گچساران برگزار شد، اظهار کرد: گچساران افزون بر 164 هکتار بافت فرسوده دارد که دستگاه‌ها و نهادهای متولی ساماندهی بافت فرسوده برای احیای این بافت قدیمی باید پیگیری لازم را داشته باشند.

وی بیان کرد: جلساتی که در زمینه احیای بافت فرسوده صورت می‌گیرد باید با جدیت پیگیری شود و اجرا کردن مصوبات این جلسات در دستور کار قرار گیرد.

معاون هماهنگی و امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد محله‌های رادک، سادات، لبنان، پروبالی و بخشی از منازل اطراف میدان امام (ره) در گچساران را از جمله محله‌های شامل بافت فرسوده شهری این شهرستان عنوان کرد.

امیدی‌پور تصریح کرد: به منظور ساماندهی ورودی محله سادات، طرح و برآورد ریالی پروژه زیباسازی این محله توسط شهرداری در مدت یک هفته به راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد ارسال شود.

وی افزود: راه و شهرسازی اجرای معبر و جدول‌گذاری ورودی محله سادات را انجام دهد و شهرداری دوگنبدان نیز نسبت به ایجاد فضای سبز در این منطقه اقدام کند.

امیدی‌پور با اشاره بر لزوم ساخت مسجد و فضاهای مذهبی در این محله و آمادگی راه و شهرسازی برای احداث ساختمان مسجد در محدوده بافت فرسوده گفت: شهرداری دوگنبدان زمین محدوده جاده آبشیرین را به منظور تغییر فضای کاربری به کمیسیون ماده پنج ارسال کند.

وی افزود: با توجه به نظر کارشناسان و مسئولان، محل منازل سازمانی جهاد کشاورزی در مرکز شهر دوگنبدان یکی از مکان‌های مناسب برای احداث پارکینگ است.

امیدی‌پور عنوان کرد: احداث پارکینگ در این مناطق باید با نظر و تأیید شورای ترافیک گچساران انجام شود.

* احداث پارکینگ در مرکز شهر دوگنبدان

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: مسکن و شهرسازی برای تملک زمین این منازل سازمانی زمینی در منطقه سه‌راهی گچساران را در مدت 10 روز آینده در اختیار سازمان جهاد کشاورزی قرار دهد.

امیدی‌پور با بیان اینکه طرح ادامه خیابان مهر گچساران و اتصال آن به خیابان بلادیان در دست اقدام است، افزود: این طرح برای بررسی و تصویب نهایی به کمیسیون ماده پنج ارسال خواهد شد.

وی بیان کرد: برای تملک زمین فرمانداری قدیم و اداره تعاون سابق گچساران که در اختیار بنیاد مستضعفان قرار دارد، رایزنی و مصالحه صورت گیرد.

امیدی‌پور با اشاره به پروژه احداث پارک محله‌ای در محدوده پلاک جنب ضلع شرقی زمین هلال احمر حد فاصل خیابان سعدی و کیامرثی بیان کرد: این زمین از طریق هلال احمر به شهرداری واگذار می‌شود.

وی تصریح کرد: پس از اجرای جدول و معبر توسط راه و شهرسازی، این زمین توسط شهرداری به فضای سبز و پارک محله‌ای تبدیل می‌شود.

معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد یادآور شد: این زمین پس از ارائه اسناد توسط هلال احمر، با کاربری موجود به قیمت کارشناسی در اختیار شهرداری قرار می‌گیرد و شهرداری برای پرداخت هزینه این زمین نسبت به تخفیف در عوارض پروانه ساخت و پایان ‌کار ساختمان جدید هلال احمر در سایت اداری معادل قیمت کارشناسی اقدام می‌کند.

* جلسات شهرستانی کارگروه بافت فرسوده هر 15 روز یک‌بار برگزار شود

امیدی‌پور با اشاره به لزوم و اهمیت برگزاری مستمر جلسات ساماندهی بافت فرسوده گچساران تأکید کرد: جلسات استانی کارگروه بافت فرسوده هر دو ماه یک‌بار با حضور مسئولان استانی و جلسات شهرستانی این کارگروه هر 15 روز یک‌بار تشکیل شود.

وی از مسئولان و رؤسای ادارات خواست تا همکاری لازم را در زمینه احیا و ساماندهی بافت فرسوده شهری دوگنبدان داشته باشند.

امیدی‌پور یادآور شد: به منظور تشویق و ایجاد انگیزه برای مردم در راستای مشارکت در امر بهسازی و احیای بافت فرسوده، تا جلسه بعدی کارگروه بافت فرسوده گچساران باید عملیات اجرایی برخی پروژه‌های مصوب در این جلسه آغاز شده باشد.

انتهای پیام/آ10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول