اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل عمران و مسکن‌سازان گلستان خبر داد

پرداخت 120 میلیارد تومان تسهیلات برای بافت فرسوده گلستان

خبرگزاری فارس: مدیرعامل عمران و مسکن‌سازان گلستان گفت: در سه سال گذشته بیش از 120 میلیارد تومان تسهیلات برای بازسازی و بهسازی بافت فرسوده پرداخت شده است.

پرداخت 120 میلیارد تومان تسهیلات برای بافت فرسوده گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان محمود سالاری پیش از ظهر امروز در جمع پیمانکاران استان اظهار داشت: دو روش مداخله مستقیم و غیرمستقیم برای بهسازی و نوسازی بافت فرسوده در سطح کشور تجربه شده است.

وی با اشاره به اینکه در مداخله غیرمستقیم دولت مستقیم وارد ساختمان‌سازی نمی‎شود خاطر نشان کرد: در این روش دولت شرایط ورود مردم، مالکان و ساکنان این محدوده‎ها را در عرصه بهسازی و نوسازی فراهم می‎کند.

سالاری یادآور شد: هماهنگی مشترکی بین دولت، شهرداری‎ها و سایر مدیران در مدیریت شهری وجود دارد و دولت تسهیلات بانکی ارزان قیمت را در اختیار مالکان و سازندگان بافت فرسوده قرار می‎دهد و شهرداری نیز در هزینه صدور ساختمان تخفیف 50 درصدی را قائل می‎شود.

مدیرعامل شرکت عمران و مسکن‌سازان گلستان با اشاره به روش مستقیم بهسازی بافت فرسوده یادآور شد: در این روش شرکت عمران و مسکن‌سازان به نمایندگی از دولت برخی از نقاط را که دارای فرسودگی فراوان است مشخص می‌کند و بعد از طی مراحل قانونی با کمک مردم و سایر افراد علاقمند تامین منابع شده و به صورت یک پروژه الگوی بهسازی و نوسازی اجرا می‎شود.

وی تصریح کرد: این پروژه عموماً در مساحت دو تا پنج هکتار محقق می‌شود تا الگوی مناسبی برای بهسازی در آن منطقه ارائه کند.

سالاری اضافه کرد: در استان گلستان برای مداخلات غیرمستقیم در بخش تسهیلات بانکی بیش از 7 هزار پرونده به مبلغ 120 میلیارد تومان در سه سال گذشته تسهیلات اعطا شده است.

مدیرعامل عمران و مسکن‌سازان گلستان ادامه داد: در همین راستا شاهد افتتاح 2 هزار واحد مسکونی در اردیبهشت‌ ماه سال جاری با حضور رئیس جمهور بودیم.

وی گفت: در شهریور‌ ماه نیز همزمان با افتتاح مسکن مهر هزار و 953 واحد مسکونی بافت فرسوده با حضور رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی به بهره‌برداری رسید.

انتهای پیام/ز20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول