اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سیاسی اجتماعی استاندار تهران خبر داد

خدمت‌رسانی بیش از 110 دستگاه دولتی در اجلاس غیرمتعهدها

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی اجتماعی استاندار تهران در ارتباط با میزان خدمت‌رسانی در اجلاس سران جنبش غیرمتعهدها گفت: بیش از 110 دستگاه دولتی آمادگی خود را برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر این اجلاس اعلام کرده‌اند.

خدمت‌رسانی بیش از 110 دستگاه دولتی در اجلاس غیرمتعهدها

صفرعلی براتلو در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در جنوب استان تهران در ارتباط با اجلاس سران جنبش غیرمتعهدها که قرار است پنجم الی یازدهم شهریور در تهران برگزار شود، اظهار داشت: ما برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر این اجلاس آمادگی 100 درصد داریم.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار تهران افزود: همه دستگاه‌ها آمادگی خود را اعلام کرده و در جلسات متعدد شرکت کردند و وظایف‌شان تعیین و به آنها ابلاغ شده است و لحظه به لحظه در حال رصد کردن اقدامات هستیم و گزارش کار از آنها دریافت می‌کنیم.

وی در پاسخ به این سؤال که چند دستگاه درگیر این اجلاس هستند، بیان داشت: بیش از 110 دستگاه آمادگی و علاقه خود را برای خدمت‌رسانی در اجلاس اعلام کرده‌اند که جلسات زیادی هم با آنها برگزار کرده‌ایم.

اقدامات صورت گرفته برای برگزاری اجلاس غیرمتعهدها

براتلو در ادامه در ارتباط با اقدامات صورت گرفته در بحث اجلاس تصریح کرد: ما سه جلسه شورای تأمین استان برگزار کردیم، شورای اداری استان را به این کار اختصاص دادیم، سه جلسه خاص با حضور استاندار برگزار شد، ستادهایی در داخل بعضی از دستگاه‌ها مانند شهرداری تهران تشکیل شد و هماهنگی‌هایی هم با بعضی از ادارات نظیر آب، برق، گاز، تلفن و .. صورت گرفته است.

سرپرست معاونت امنیتی انتظامی استاندار تهران افزود: ما نیز مسائل را به‌طور دقیق پیگیری می‌کنیم و آماده‌ایم تا از این رویداد بزرگ و تاریخی نهایت استفاده و بهره را ببریم و به فضل خداوند در حال حاضر هیچ‌گونه مشکل و مانعی برای برگزاری این اجلاس گزارش نشده است و تمامی دستگاه‌ها آمادگی و علاقه خود را برای خدمت‌رسانی در اجلاس سران جنبش غیرمتعهدها اعلام کرده‌اند.

حضور بیش از 138 کشور در اجلاس غیرمتعهدها

وی در ارتباط با دستاوردهای اجلاس غیرمتعهدها ابراز داشت: 120 کشور از همه نقاط جهان، 15 کشور ناظر و مسئولان و مدیران دستگاه‌های بین‌المللی مانند سازمان ملل و در مجموع 138 کشور و سازمان در این اجلاس حضور دارند. آنها در رسانه‌های غربی چیز دیگری از ایران می‌شنیدند ولی با حضور خود در صحنه چیز دیگری می‌بینند و دیده‌های خود را در کشورشان بازتاب می‌دهند که این می‌تواند برای کشور ما مفید باشد.

براتلو ادامه داد: کشورها در هر سطحی نظیر رئیس جمهور، وزارت امور خارجه و یا معاون اول رئیس جمهور که بخواهند شرکت کنند، به همراه خود خبرنگار و هیئت همراه دارند و حتی بعضی از کشورها هم با هیئتی 250 نفره وارد کشور می‌شوند.

سران کشورها فرهنگ ایران را در جهان بازتاب می‌دهند

معاون سیاسی اجتماعی استاندار تهران افزود: به‌عنوان مثال در رسانه‌های غربی اعلام می‌کنند در ایران قحطی است و مردم این کشور گرفتارند ولی سران کشورها از نزدیک تهران را می‌بینند و با مردم، فرهنگ، آثار باستانی، بازارها و زیبایی‌های استان تهران آشنا می‌شوند و به کذابی غربی‌ها پی می‌برند.

برخلاف ایران، آمریکا منزوی شده است

وی ضمن بیان مثال دیگری عنوان کرد: رسانه‌های غربی روز قدس باعظمت دیروز را بازتاب نکردند چراکه سعی می‌کنند ایران را منزوی نشان دهند و این در حالی است که آنها خودشان منزوی شده‌اند. آنها تلاش می‌کردند که کشورها به ایران نیایند ولی سران بیش از 40 کشور پذیرفته‌اند که در این اجلاس شرکت کنند.

براتلو در ادامه تأکید کرد: حضور سران 40 کشور در اجلاس، در واقع مشت محکمی بر دهان آنهایی است که می‌گویند در ایران امنیت نیست ولی خوشبختانه سران کشورها به آنها توجه نمی‌کنند و به ایران می‌آیند و این خود سبب ارتقای جایگاه ایران در عرصه بین‌المللی می‌شود.

ری بخش مهمی از اجلاس سران جنبش غیرمتعهدها محسوب می‌شود

سرپرست معاونت امنیتی انتظامی استاندار تهران در پایان در ارتباط با نقش ری در این اجلاس خاطرنشان کرد: قرار شد کلیه شهرستان‌های استان تهران به‌ویژه شهرستان ری کار خود را دنبال کنند چرا که حتما مورد بازدید سران قرار می‌گیرند و همان‌طور که می‌دانید بیش از 3 هزار نفر از کسانی که غیر از سران هستند از فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) وارد کشور می‌شوند و ری در مسیر آنها قرار دارد و بنابراین ری بخش مهمی از این اجلاس است.

انتهای پیام/خ10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول