اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار تهران:

غیرمتعهدها استقلال رأی دارند

خبرگزاری فارس: استاندار تهران با اشاره به آمادگی بالای تهران برای میزبانی از سران کشورهای غیرمتعهد گفت: غیرمتعهدها استقلال رأی دارند و به غربی‌ها وابسته نیستند.

غیرمتعهدها استقلال رأی دارند

مرتضی تمدن در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در جنوب استان تهران در ارتباط با روستاهایی مانند حسن‌آباد و کهریزک که در اجلاس سران جنبش غیرمتعهدها تعطیل نیستند و از این موضوع هم گله‌مندند، بیان داشت: آنها به‌نوعی میزبان هستند و تعطیلی ادارات در این روستاها کاملا متناقض است.

استاندار تهران افزود: با توجه به میزبانی حسن‌آباد در فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره)، امکان رفتن سران کشورها به بهشت زهرا (س) و پذیرایی این شهرستان از سران اجلاس در حرم امام خمینی (ره) برای تجدید میثاق با آرمان‌های امام و شهدا، ما نمی‌توانیم به سران کشورها بگوییم که این شهرستان تعطیل است چرا که در نظر آنها جلوه ناپسندی دارد.

ایران با استفاده از جنبش غیرمتعهدها اهداف خود را به جهان معرفی می‌کند

وی در ادامه در ارتباط با اهداف اجلاس اظهار داشت: این اجلاس برای ما یک موقعیت ممتاز است چراکه می‌توانیم با استفاده از این اجلاس به اهداف متعالی خود دست پیدا کنیم.

تمدن با تأکید بر اینکه غیرمتعهدها استقلال رأی دارند، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران می‌تواند با استفاده از این اجلاس اهداف خود را به جهان معرفی کند چرا که غیرمتعهدها استقلال رأی دارند و به غربی‌ها وابسته نیستند و می‌خواهند براساس استقلال خودشان قدم بردارند و ایران هم همیشه مسائل عدالت‌خواهی، از بین رفتن حق وتو و مدیریت مشترک جهان سخن گفته است.

استاندار تهران با اشاره به میزان امیدواری به میزبانی ایران از سران کشورها ادامه داد: امیدواریم این اجلاس با توجه به آرمان‌های امام خمینی (ره) و شهدا از لحاظ شأن میزبانی و حفظ جایگاه مهمانی به نحو احسن انجام شود.

تهران آماده پذیرایی از سران کشورهای غیرمتعهد است

وی در پاسخ به این سؤال که آمادگی میزبانی تهران از سران کشورهای غیرمتعهد چقدر است، جواب داد: اکنون در بحث پشتیبانی و فراهم کردن نیازهای اجلاس چیزی کم نداریم و تهران آمادگی پذیرایی از سران را دارد.

فواید مستقل شدن ری

تمدن در ارتباط با فواید مستقل شدن شهرستان ری عنوان کرد: جایگاه ری ارتقا می‌یابد، بودجه مدیریت شهری افزایش پیدا می‌کند، موانع مدیریتی برطرف می‌شود و قدرت تصمیم‌گیری شهردار منطقه بیشتر می‌شود.

استاندار تهران افزود: شورای اسلامی و شهرداری مقتدری در شهرستان تشکیل می‌شود، حاشیه‌نشینی و ساخت و سازها را کاهش می‌دهد و کنترل و نظارت مدیریت شهری اشرافیت بیشتری پیدا می‌کند و مستقل شدن حقی است که قانون به ری می‌دهد.

وی در پایان در پاسخ به این سؤال که آیا کسی برای شهرداری شهرستان در نظر گرفته شده است، خاطرنشان کرد: گزینه‌های مفیدی را معرفی کرده‌ایم و منتظریم تا جواب نهایی به دست ما برسد.

انتهای پیام/خ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول