اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای اسلامی کردستان اعلام کرد

برگزاری اجلاس روسای شوراهای اسلامی سراسر کشور در سنندج

خبرگزاری فارس: رئیس شورای اسلامی استان کردستان از برگزاری اجلاس چهاردهم روسای شوراهای اسلامی سراسر کشور در سنندج خبر داد.

برگزاری اجلاس روسای شوراهای اسلامی سراسر کشور در سنندج

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، صباح محمدی دوشنبه‌‌شب در مصاحبه با خبرنگاران اظهار داشت: در این اجلاس که با محوریت آسیب‌شناسی شوراهای اسلامی در روزهای 29 و 30 شهریور ماه امسال در سنندج برگزار می‌شود، مجمع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی، مسئولان استان و هیئت رئیسه شورای عالی استان‌ها حضور دارند.

به گفته رئیس شورای اسلامی استان کردستان، موارد مورد بحث و نتیجه این اجلاس از طریق شورای عالی استان‌ها به منظور بهره‌برداری و رفع آسیب‌های احصا شده به مراجع مربوطه تحویل می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: آسیب‌شناسی شوراهای اسلامی در قالب طرحی در دستور کار شورای عالی استان‌ها قرار دارد که نقاط ضعف و قوت و تهدیدها و فرصت‌ها در شوراها در قالب این طرح مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت.

محمدی در ادامه پاره‌ای از مسائل و مشکلات سر راه کار شوراهای اسلامی را یادآور شد و عدم آشنایی مدیران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی به وظایف شوراهای اسلامی و عدم وجود افراد متخصص در بدنه شوراهای اسلامی را از مهم‌ترین آسیب‌های شوراهای اسلامی عنوان کرد.

رئیس شورای اسلامی استان کردستان تصریح کرد: برخی از مسئولان دستگاه‌ها جایگاه شورای شهر و استان را نمی‌دانند و کمتر با شورا تعامل دارند و این خلاف اصل 103 قانون اساسی است مبنی بر اینکه مسئولان باید مصوبات شوراهای اسلامی را اجرایی کنند.

این مسئول گفت: عدم برگزاری دوره‌های آموزشی برای اعضای شوراهای اسلامی از سوی شورای عالی استان‌ها به دلیل اعتبار لازم و وجود اختلاف و دو‌ دستگی در میان اعضای شوراهای اسلامی دو مشکل دیگر دامنگیر شوراهای اسلامی است.

رئیس شورای اسلامی استان کردستان خاطرنشان کرد: وجود اختلاف و دو دستگی در بین شوراهای اسلامی استان کردستان نمود بیشتری دارد و این مانع تحقق برخی از اهداف و انجام درست وظایف شورایی می‌شود.

محمدی از تشکیل کمیسیون نظارت و ارزیابی شورای اسلامی استان کردستان با حضور چهار نفر از اعضای این شورا خبر داد و آن را زمینه‌ای برای نظارت بر پروژه‌های عمرانی و نیز شوراهای پایین‌دستی خواند و متذکر شد: نظارت بر شوراهای پایین‌دستی از وظایف اصلی شورای اسلامی استان است که در کردستان به آن اهتمام ویژه‌ای می‌شود.

وی در پایان سخنان خود با یادآوری این نکته که مشکلات و مسائل پروژه‌های عمرانی به مسئولان گوشزد و منعکس می‌شود، اذعان داشت: نظارت بر پروژه‌های ملی و استانی هم از وظایف اصلی شورای اسلامی استان است که تاکنون علاوه بر بازدید از تمامی سدهای در دست ساخت استان، بیشتر پروژه‌های عمرانی هم مورد بازدید شورای اسلامی استان قرار گرفته است.

انتهای پیام/ن20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول