اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خطیب جمعه خرم‌آباد:

اجلاس سران کشورهای غیرمتعهد مهمترین مسئله پیش روی نظام است

خبرگزاری فارس: امام جمعه خرم‌آباد و نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: در ایام پیش رو شانزدهمین اجلاس کشورهای غیرمتعهد در ایران اسلامی هستیم مهمترین مسئله پیش روی نظام است زیرا کشورمان تحت شدید‌ترین تحریم‌ها قرار دارد.

اجلاس سران کشورهای غیرمتعهد مهمترین مسئله پیش روی نظام است

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد حجت‌الاسلام سید‌احمد میرعمادی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان‌ خرم‌آباد گفت: جنبش کشورهای غیرمتعهد بعد از سازمان ملل بزرگترین سازمان جهانی است که دارای 120 عضو است و این جنبش تاکنون موضع‌گیری‌های بسیار خوبی داشتند و از مسئله هسته‌ای ایران نیز به خوبی حمایت کرده‌اند.

میرعمادی اضافه کرد: شانزدهمین اجلاس این کشورها در حالی در کشورمان برگزار می‌شود که برخی از مرتجعان عرب به موازات این اجلاس آمدند و اجلاس دیگری در مکه برگزار کردند که به زعم خودشان اجلاس تهران را تحت‌الشعاع قرار دهد اما با حضور ریاست محترم جمهور در این اجلاس این موضوع خنثی شد.

وی با اشاره به سخنرانی بسیار مهم ریاست جمهوری در این اجلاس افزود: سخنرانی دکتر احمدی‌نژاد موجب شد که فضای اجلاس به نفع کشورمان تغییر یابد و باز هم دیپلماسی ایرانی پاسخ بگیرد.

وی افزود: مطمئنا برگزاری اجلاس کشورهای غیرمتعهد آن هم در شرایط تحریم ایران اسلامی و تحت فشار قرار دادن کشورهای عضو برای شرکت نکردن در این اجلاس مانند پتکی ویرانگر بر سر استعمارگران و استکبار‌گران غرب فرود خواهد آمد و روح تازه‌ای به کالبد جامعه و جهان خواهد بخشید.

میرعمادی در ادامه روز جهانی قدس را روز پیوند دائمی مسلمانان جهان و حق‌طلبان دنیا با ملت مظلوم فلسطین دانست و افزود: امام (ره) با این نامگذاری نگذاشت آرمان‌های فلسطین اشغالی فراموش شود و حضور به موقع و همه ساله شما ملت مسلمان در راهپیمایی این روز چشم فتنه و چشم استکبار‌گران و حامیان رژیم صهیونیستی را کور خواهد کرد.

وی فریاد و غریو ملت‌های آزاده را عامل اصلی به چالش کشیده شدن دولتهای استکبار‌گر دانست و افزود: به برکت همین فریاد‌ها نفوذ غرب در ممالک اسلامی کاهش یافته است و فریاد خالصانه‌ای که شما در روز قدس سر دادید غرب را دچار چالش کرده و به برکت همین فریاد‌ها به زودی این غده سرطانی رژیم جعلی صهیونیستی برای همیشه ریشه‌کن خواهد شد.

امام جمعه خرم‌آباد در ادامه به اعتصابات رسمی در داخل رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت: خدا را شکر می‌کنیم که اثر ماندگار امام (ره) در جهان تاثیر‌گذار شد و ثابت شد که روز قدس روز اسلام و پیامبر اکرم است.

وی خطاب به راهپیمایان و روزه‌داران خرم‌آبادی گفت: حضور به موقع و دشمن‌شکن شما در همه صحنه‌ها موجب ضعف و زبونی دشمن شده است و راه صحیح همین است که تا امروز ادامه داده‌اید.

وی افزود: باید با قاطعیت، اقتدار و بصیرت آنقدر این راه را ادامه دهید که رژیم جعلی و غاصب از صحنه روزگار محور گردد و به جهانیان اعلام می‌داریم ملت ایران یکپارچه، تا محو کامل این رژیم منحوس و خونخوار به راه خود و هدف خود ادامه خواهد داد.

امام جمعه خرم‌آباد در ادامه به حادثه دلخراش زلزله در آذربایجان شرقی اشاره کرد و افزود: هموطنان آسیب‌دیده ما در این مناطق به کمک‌های مادی و همدلی‌های معنوی ما در این روزها نیاز دارند و بیایید محبت و نوع‌دوستی خودتان را به مانند همیشه نشان دهید و به این عزیزان مصیبت‌زده کمک کنید.

وی به خسارت 800 میلیارد تومانی وارد شده به اموال مردم این شهرها اشاره کرد و افزود: شاید ما نتوانیم جز طلب رحمت و مغفرت برای رفتگان و صبر برای بازماندگان از لحاظ معنوی کاری انجام دهیم اما خیلی از این مردم خانه‌هایشان ویران شده و اموال اولیه زندگی‌شان را از دست دادند، پس دست کم بیاییم با کمک‌های مادی‌مان این خلاء کوچک را از دل مصیبت‌زدگان رفع نماییم.

وی به حضور مقام معظم رهبری در میان حادثه‌دیدگان و مصیبت‌زدگان اشاره کرد و افزود: همانگونه که مقام معظم رهبری دلش آرام نگرفت و خودش رفت از نزدیک با آنان همدردی کرد بر همه ما مسلمانان واجب است که هر کاری که از دستمان بر می‌آید در این رابطه انجام دهیم.

میرعمادی در ادامه به 31 مرداد روز جهانی مسجد و سالروز به آتش کشیدن مسجد‌الاقصی اشاره کرد و خطاب به برادران و خواهران نمازگزار گفت: شما عزیزان باید مساجد را در طول سال آباد نگه دارید نه فقط در ماه رمضان و نه فقط در شبهای قدر.

وی به خدمات ارزشمند دولت‌های نهم و دهم در رابطه با ساخت پروژه‌های مسکن مهر گفت: موضوعی که مسئولان و دست‌اندر‌کاران این پروژه‌ها باید حتما در دستور کار قرار دهند ساخت مسجد در این پروژه‌هاست و نباید هیچ مجتمع و پروژه مسکونی را بدون ساخت مسجد به مردم تحویل بدهیم.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه خرم‌آباد در پایان ضمن توصیه مردم به رعایت حقوق همسایه‌ها و همسایه‌داری گفت: پیامبر اعظم آنقدر در مورد رعایت حقوق همسایگان سفارش کرده است که برخی از نزدیکان وی تصور کرده بودند همسایه از همسایه ارث می‌برد. پس بیایید با رعایت حقوق همسایگان سفارشات پیامبر عظیم‌الشان را در زندگی‌مان سرلوحه قرار دهیم.

وی به 28 مرداد سالروز کودتای آمریکایی، انگلیسی اشاره کرد و افزود: دشمنان که تمام راه‌ها را بر خود بسته می‌دیدند آمدند با راه‌اندازی یک کودتا خواستند شاه مخلوع را بازگردانند و از هر فرصتی برای رسیدن به اهداف خود استفاده کنند. بر شما ملت مسلمان همیشه در صحنه لازم و واجب است هرگز از دشمن اصلی خودتان یعنی استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی غافل نمانید چرا که حوادث تاریخ برای ما درس‌های خوبی دارد و نباید آنها را فراموش کنیم.

انتهای پیام/ل۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول