اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون کنسولی، امور ایرانیان و مجلس وزیر امور خارجه خبر داد

شرکت 8 هزار دیپلمات در اجلاس سران جنبش غیرمتعهدها

خبرگزاری فارس: معاون کنسولی، امور ایرانیان و مجلس وزیر امور خارجه با بیان اینکه حدود 8 هزار دیپلمات در اجلاس سران جنبش غیرمتعهدها شرکت می‌کنند، گفت: به نظر می‌رسد این اجلاس باشکوه‌ترین اجلاس چند سال اخیر کشورمان باشد.

شرکت 8 هزار دیپلمات در اجلاس سران جنبش غیرمتعهدها

حسن قشقاوی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جنوب استان تهران در ارتباط با 48 گروگان ایرانی که در سوریه گروگان گرفته شده‌اند، اظهار داشت: اکنون در شرایط ویژه‌ای قرار داریم.

وی افزود: به همین دلیل ما تمام سعی خود را برای آزاد کردن این عزیزان به‌کار گرفته‌ایم و این کار در نهادهای مختلفی مانند دولت سوریه و سفارت جمهوری اسلامی ایران پیگیری می‌شود و امیدواریم این عزیزان هرچه سریع‌تر آزاد شوند و خانواده‌هایشان از نگرانی دربیایند.

در غرب اسرائیل را حق مطلق می‌دانند

قشقاوی در ارتباط با حقانیت کاذب اسرائیل در غرب یادآور شد: در بین غربی‌ها هیچ‌ کس بر حقانیت عملیات هسته‌ای رژیم صهیونیستی تردیدی ندارد و از اسرائیل به‌عنوان حق مطلق یاد می‌کنند و دشمن اسرائیل را با عنوان باطل مطلق تلقی می‌کنند، این در حالی است که ملت ایران اسرائیل را قبول ندارند.

معاون کنسولی، امور ایرانیان و مجلس وزیر امور خارجه افزود: جالب است که وقتی مقاله‌‌نویس 85 ساله آلمانی در مقاله خود حقانیت اسرائیل را 50‌ - 50 دانست، رئیس جمهور آلمان طی سفری به اسرائیل مجبور به عذرخواهی از مقامات این کشور شد.

معاون کنسولی، امور ایرانیان و مجلس وزیر امور خارجه در ارتباط با آخرین وضعیت انقلاب‌های منطقه بیان داشت: نتایج انتخابات در کشورهایی مانند مصر و تونس نشان داد که جمهوری اسلامی در این کشورها رخ نمایان کرده است و همان‌طور که هموطنان عزیز ما تجربه انقلاب کردن را دارند، این تازه اول راه کشورهای دگرگون شده است و اسلامی شدن انقلاب زمان زیادی می‌خواهد.

 

حضور 30 نفر در اجلاس سران جنبش غیرمتعهدها قطعی شده است

وی در پاسخ به این سؤال که چند نفر در اجلاس سران جنبش غیرمتعهدها شرکت می‌کنند، پاسخ داد: تاکنون حضور بیش از 30 نفر قطعی شده ولی باید تا آخرین لحظه صبر کرد و دید که این تعداد به چند نفر می‌رسد و در پایان به‌طور قطعی تعداد نفرات را اعلام کرد.

شرکت 8 هزار نفر در اجلاس سران جنبش غیرمتعهدها

قشقاوی ادامه داد: به نظر می‌رسد این اجلاس، باشکوه‌ترین اجلاس چند سال اخیر کشورمان شناخته شود و تدارکاتی هم که خارجی‌ها برای حضور در این مراسم دیده‌اند بیانگر واقعیت این سخن من است. لازم به ذکر است که حدود 8 هزار دیپلمات از کشورهای مختلف در این اجلاس شرکت می‌کنند.

معاون کنسولی، امور ایرانیان و مجلس وزیر امور خارجه در ارتباط با میزان اثرگذاری این اجلاس تصریح کرد: بزرگ‌ترین اثر آن این است که کشورهایی که ادعای انزوای ایران را دارند، متوجه شدند ایران منزوی نشده است، چرا که اگر این اتفاق می‌افتاد، ایران نمی‌توانست میزبانی اجلاس سران جنبش غیرمتعهدها را برعهده بگیرد.

وی در ادامه عنوان کرد: من سه سال پیش که در اجلاس شرم‌الشیخ شرکت کردم، آمریکا می‌خواست با توطئه‌های خود کاری کند که این اجلاس در کشور دیگری برگزار شود، ولی موفق نشد و این نشانگر شکست آمریکا بود.

8 نفر ایرانی در زندان‌های عربستان سعودی حبس شده‌اند

وی در ادامه در ارتباط با اعدام ایرانی‌ها در کشور عربستان سعودی بیان داشت: ما 30 نفر زندانی داریم که دولت عربستان سعودی اسامی هشت نفر از آنها را به ما اعلام کرده و 18 نفری که در رسانه‌ها مطرح می‌کنند هنوز به‌طور رسمی به ما ابلاغ نشده است.

قشقاوی ادامه داد: تعداد قطعی افراد زندانی هشت نفر است که به‌علت حمل مواد مخدر دستگیر شده‌اند و احکام آنها نیز صادر شده است و باید مجازات را تحمل کنند چرا که این قانون عربستان نه فقط برای عرب‌ها بلکه برای اتباع دیگر نیز به‌طور دقیق اجرا می‌شود.

انتهای پیام/ب10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول