اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای کمک به زندانیان غیرعمد صورت گرفت

جمع‌آوری 500 میلیون ریال در جشن گلریزان آستارا

خبرگزاری فارس: در جشن گلریزان آستارا مبلغ 500 میلیون ریال برای کمک به زندانیان غیر عمد نیازمند جمع‌آوری شد.

جمع‌آوری 500 میلیون ریال در جشن گلریزان آستارا

به گزارش خبرگزاری فارس از آستارا، دادستان این شهرستان در مراسم جشن گلریزان ستاد دیه آستارا در جمع نیکوکاران اظهار کرد: در فرهنگ اسلامی انفاق در راه خدا از مصادیق احسان شمرده شده و روایات و آیات بسیاری در تاکید آن آمده است.

حجت‌الاسلام محبوب علیزاده، با بیان اینکه قرآن مجید اجر و مزد انفاق در راه خدا را 700 برابر بیشتر می‌داند افزود: خداوند در قرآن کریم می‌فرماید: «اگر چیزی را در راه او انفاق کنید خداوند عوض آن را می‌دهد و جای آن را پر می‌کند و او بهترین روزی دهندگان است».

وی ادامه داد: انفاق در راه خدا موجب می‌شود در هنگام مرگ و روز قیامت ترس و اندوه از ما دور شود و آنچه در راه خیر انفاق می‌کنیم هر چند اندک باشد خداوند از فضل خود بر آن می‌افزاید و چندین برابر به ما پاداش می‌دهد.

این مسئول درباره آثار معنوی انفاق و نیکوکاری در دنیا و آخرت خاطرنشان کرد: احسان و نیکوکاری و کمک به انسان‌های ضعیف و ناتوان آثار و پیامدهای ارزنده و مثبتی را در دنیا و آخرت به دنبال دارد.

وی انفاق و نیکوکاری در راه خدا به نیازمندان و محرومان را موجب تکمیل شدن شخصیت معنوی انسان دانست و یادآور شد: انفاق در ماه مبارک رمضان بزرگ‌ترین توفیق در مسیر خدمت‌رسانی به نیازمندانی است که با دستگیری از آنها می‌توان آغوش خانواده را گرم و مستحکم کرد.

علیزاده اضافه کرد: پیشگامی نیکوکاران آستارا در انجام کارهای خیر و کمک به مستمندان و افراد بی‌بضاعت محسوس و به خوبی نمایان است.

وی با تصریح بر اینکه انفاق باید به قصد قربت‌الله باشد و نیکوکاران تنها رضایت خداوند را در نظر بگیرند، ابراز کرد: خیران سخاوتمند در ماه ضیافت الهی برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد و نیازمند این منطقه همواره پیشگام هستند تا این زندانیان به آغوش خانواده‌های خود بازگردند.

به گزارش فارس، در مراسم مذکور با حضور جمع زیادی از نیکوکاران و مسئولان آستارا بالغ بر 500 میلیون ریال از محل کمک‌های مردمی و مساعدت مسئولان دولتی و ستاد دیه زندان این شهرستان برای آزادی زندانیان غیرعمد جمع‌آوری شد.

انتهای پیام/صا20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول