اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

/یادداشت/

جشن گلریزان رباینده دلتنگی‌های خانواده زندانیان

خبرگزاری فارس: جشن گلریزان به یمن ماه پرخیر و برکت رمضان زیباترین جشنی است که دلتنگی‌های فرزند و یا پدری را که روزگاری از زندگیشان پشت درهای زندان بوده‌اند، می‌رباید و اشک شادی را جایگزین می‌کند.

جشن گلریزان رباینده دلتنگی‌های خانواده زندانیان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، شادی تنها خنده نیست، گردش و تفریح نیست، دست زدن و جشن نیست، شادی شاید در معنای واقعی خود همان قطره اشکی باشد که از چشم‌های براق و منتظر کودکی فرو می‌ریزد که بیننده بازگشت پدر خود به کانون گرم خانواده است.

شادی دستان پینه‌ بسته و ترک‌خورده پدر و مادر زحمتکشی است که با  آغوش باز، بازگشت فرزند دلبندشان را از بند اسارت به استقبال آمده‌اند.

شاید هم زیباترین تعریف شادی نیکی و سخاوتی است که از سوی دستان گرم و پرمهر نیکوکاری هدیه می‌شود و دل ناامید بنده‌ای را امیدوار و روشن می‌سازد.

شادی اسم دختر بچه‌ای است که تند و تند پله‌های سالن مجتمع فجر سنندج را بالا می‌رود تا به سالنی برسد که میزبان جشن گلریزان است و می‌خواهد با تمام وجود نظاره‌گر حرکتی الهی در زمین باشد که از سوی خیرین برای آزادی پدرش تلاش می‌کنند.

جشنی که پر از آدم‌های بزرگ و کوچک با دل‌هایی دریایی است، افرادی که تک تک آمدند و همراه با هزاران فرشته بدرقه می‌شوند.

افرادی که از مالشان مایه گذاشتند و در روزی از روزهای ماه مهمانی خدا به ضیافت بذل و بخشش آمدند تا عشق هدیه دهند و رحمت ایزدی دریافت کنند، امید بدهند و ایمان بگیرند، انتظاری را پایان بخشند و معبود را خشنود سازند.

این‌ها حکایت و قصه نیست، داستان و رویا نیست، این‌ها تنها قطره‌ای از زیبایی‌های دریای بیکران جشن گلریزان سنندج است که در واژه‌هایی کوتاه و اندک می‌خواهد در ذهن تو مجسم کند تا بدانی که اگر با دل بدهی آسمان و زمین از آن تو می‌شود و اگر خانواده‌ای را شادی بخشی تمام وجودت غرق شادی و شعف می‌شود.

گرچه شاید فکر کنیم اندوخته‌های مادیمان کم می‌شود.!!! نه این‌ها هرگز در ذهن کسی که خیر می‌نامندش جا نمی‌گیرد چراکه هیچ‌گاه برای جمع کردن توشه آخرت دودل نمی‌شود با قدرت قدم برمی‌دارد و با افتخار در جشنی حضور می‌یابد که در آن خانواده زندانیان جرایم غیرعمد تنها دعای خیر را بدرقه راهش می‌کنند.

چه زیباست امروزِ بزرگانی که با گذشت از مال خود آسمانی شدند و رضای خدا را با متاع دنیا جایگزین کردند.

انتهای پیام/صا20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول