اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت ماه مبارک رمضان صورت گرفت

برگزاری گلریزان آزادسازی زندانیان جرایم غیر عمد در قم

خبرگزاری فارس: آیین گلریزان به ‌منظور آزادسازی زندانیان جرایم غیر عمد به همت معاونت فرهنگی و جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان قم برگزار شد.

برگزاری گلریزان آزادسازی زندانیان جرایم غیر عمد در قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم با هماهنگی‌های به عمل آمده توسط معاونت فرهنگی و جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان قم و همچنین مشارکت یکی از تشکل‌های فعال جوانان قم، مراسم گلریزان و ضیافت افطاری تشکل عاشقان حضرت محسن (ع) برگزار شد.

دبیر تشکل عاشقان حضرت محسن (ع) استان قم در حاشیه برگزاری این مراسم در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قم اظهار کرد: به لطف خدا تشکل عاشقان حضرت محسن (ع) در 12 سال گذشته توفیق برگزاری این مراسم را داشته است.

مجید رضوی با اشاره به مهم‌ترین اقدامات صورت گرفته در این سال‌ها ابراز داشت: این تشکل در سال‌های اخیر توانسته است با کمک خیرین و اعضای تشکل، تعدادی از جوانان زندانی غیر عمد استان را از بند آزاد کرده و به آغوش گرم خانواده خود بازگرداند.

وی بیان کرد: امسال نیز با همت اعضا این امر خیر برگزار شد و طی آن اعضای تشکل کمک قابل توجهی برای آزادسازی جوانان زندانی غیر عمد اعطا کردند که تمام مبالغ دریافتی برای آزادسازی زندانیان به ستاد دیه استان تقدیم شد

رضوی همچنین از کلنگ‌زنی فاز اول مجتمع کوثر خبر داد و ابراز داشت: این تشکل اهتمام ویژه‌ای برای حل مشکلات اعضاء خود دارد و امسال با تصمیم اعضای هیئت مدیره، شرکتی برای ساخت مجتمع‌های مسکونی ارزان قیمت تشکیل شد و در شروع کار یک مجتمع شش طبقه 18 واحدی در نظر گرفته شده که مراسم کلنگ‌زنی آن برگزار شد و طی مدت 18 ماه پروژه تکمیل و در اختیار اعضا قرار خواهد گرفت.

سرپرست معاونت فرهنگی و جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان قم نیز در این مراسم با تاکید بر اینکه کمک به همنوعان در هر شرایطی ارزش و اهمیت زیادی دارد و همه باید در این مسیر اهتمام ورزیم اظهار کرد: در ماه مبارک رمضان که خداوند سفره‌های رحمت و مغفرت خود را برای بندگانش می‌گشاید بندگان نیز باید به نحو شایسته سفره‌های انسان دوستی خود را برای همنوعان خود بگسترانند.

روح‌الله رمضانی تصریح کرد: پیشگامی خیران نیک‌اندیش در استان قم در انجام کارهای خیر و کمک به مستمندان و افراد بی‌بضاعت محسوس و به خوبی نمایان است و هدف و نیت از برگزاری این جشن، عمل کردن به اوامر الهی است که در بسیاری از آیات قرآن به صراحت در مورد انفاق به دیگران تاکید شده است.

وی اضافه کرد: گلریزان، آیین دیرینه‌ای است که نماد خیراندیشی ملت عزیز ایران اسلامی است و در اکثر نقاط کشور در ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود تا زندانیان جرائم غیرعمد از بند زندان رهایی یابند و امسال نیز این توفیق نصیب ما شده است که در این کار خیر و این آیین شریک باشیم.

وی با بیان اینکه اسلام به عنوان یک دین جامع و کامل، دنیا و آخرت تمام انسان‌ها را در نظر گرفته است، کمک به نیازمندان را خیر دنیا و آخرت دانست و بیان کرد: ‌بزرگان دین اسلام که در تمام زمینه‌ها الگوی بشریت محسوب می‌شوند در برآوردن نیازها، همواره دیگر نیازمندان را بر خود ترجیح می‌دادند و از این رو ما در این زمینه باید دست یاری‌گری داشته باشیم و به مستمندان به ویژه در ماه مبارک رمضان کمک کنیم.

سرپرست معاونت فرهنگی و جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان قم اضافه کرد: به طور قطع خیران سخاوتمند در ماه ضیافت الهی برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد پیشگام خواهند بود تا این زندانیان به آغوش خانواده‌های خود بازگردند، ضمن اینکه همه باید در امر کمک به همنوعان اهتمام ورزیم و فرصت‌ها را نباید هدر دهیم.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول