اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اشنویه:

جشن گلریزان احیای عطوفت‌های گمشده است

خبرگزاری فارس: امام جمعه اشنویه گفت: خیران و نیکوکاران در جشن گلریزان عطوفت‌های گمشده را احیا می‌کنند.

جشن گلریزان احیای عطوفت‌های گمشده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اشنویه، ماموستا مصطفی خاتمی ظهر امروز در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه، جشن گلریزان را احیای عطوفت‌های گمشده دانست و گفت: ماه رمضان، ماه مغفرت و بخشش الهی است و خیران و نیکوکاران باید در این ماه گامی در راستای بخشش زندانیان و شادکردن خانواده‌های آنها بردارند.

وی با بیان اینکه چشم و نقطه امید خانواده‌های زندانیان به دست خیران و نیکوکاران است، افزود: خیران هم باید در شادکردن خانواده‌های نیازمند تلاش کنند و از هرگونه کمک مالی در حد و توان خود به منظور آزادسازی زندانیان غیرعمد و بازگرداندن آنها به آغوش گرم خانواده دریغ نکنند که اجر این کمک‌ها پیش خداوند متعال محفوظ است.

خاتمی در ادامه با اشاره به روز قدس افزود: برگزاری با شکوه مراسم بزرگداشت روز قدس که از یادگارهای امام راحل (ره) است از ارزشمندترین وظایف دینی، اسلامی و ملی هر فردی است.

امام جمعه اشنویه با بیان اینکه حضور باشکوه اقشار مختلف مردم در مراسم راهپیمایی روز قدس اعلام برائت از ظلم است، ادامه داد: با وجودی که دولت‌های ضعیف و دست‌نشانده استکبار و رژیم اسرائیل برای دورکردن مسلمانان از برگزاری روز قدس تلاش می‌کنند ولی مردم ایران و مسلمانان جهان با همت و عزم جدی از اسلام دست برنمی‌دارند.

وی با بیان اینکه ماه مبارک رمضان فرصتی بزرگ برای دوری بندگان از وسوسه‌هاست، اظهار داشت: ‌ماه مبارک رمضان دارای فضایل فراوانی است که در روایات اهل بیت، کتاب آسمانی قرآن و خطبه‌ی شعبانیه حضرت رسول ( ص) و حضرت علی (ع) به آن اشاره شده است.

وی با اشاره به اینکه خداوند در این ماه، راه ارتباط و زمینه‌های پیوند خود با بندگان را هموار کرده است، افزود: مهم‌ترین دلیل فضیلت ماه مبارک رمضان این است که خداوند، تقدیر مقدرات همه موجودات طی یک سال را در این ماه مقرر فرمود.

خاتمی با بیان اینکه ماه مبارک رمضان ماه رحمت، مغفرت و برکت است، بیان کرد: در این ماه درهای رحمت الهی به روی بندگان باز است.

امام جمعه اشنویه با بیان اینکه در ماه مبارک رمضان درهای بهشت باز و درهای جهنم و دست شیاطین بسته است، گفت: در ماه مبارک رمضان، بندگان خدا باید در جهت خودسازی و تعالی اخلاقی خویش حرکت کنند زیرا ماه مبارک رمضان را فرصتی بزرگ برای دوری بندگان از وسوسه‌هاست.

وی با اشاره به اینکه در این ایام توبه بنده به درگاه خداوند سبحان بسیار مورد تاکید قرار گرفته است، اظهار داشت: انس با قرآن و قرائت این کتاب آسمانی، انسان‌ساز و فهم محتوای آن در این ماه باید بیش از پیش مورد اهتمام قرار گیرد.‌

امام جمعه اشنویه با اشاره به عظمت شب قدر، ابراز کرد: شب‌های قدر فرصت مغتنمی است تا مومنان با استغفار و دعا، قبولی طاعات و عبادات خود را از خداوند متعال طلب کنند.

انتهای پیام/غ10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول