اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل ستاد دیه استان بوشهر خبر داد

برگزاری جشن گلریزان در 6 شهر استان بوشهر

خبرگزاری فارس: مدیرعامل ستاد دیه استان بوشهر با اشاره به برگزاری جشن گلریزان در شش نقطه از استان بوشهر از ابتدای سال تاکنون گفت: امسال استقبال مردم از این مراسم نسبت به سال‌های گذشته چشمگیر بوده است.

برگزاری جشن گلریزان در 6 شهر استان بوشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتی اکبر محبی صبح امروز در مراسم جشن گلریزان شهرستان دشتی که در حسینیه خورموج برگزار شد اظهار داشت: مبلغ جمع‎آوری شده در پنج جشن گلریزان قبلی حدود 22 میلیون تومان بوده است و امروز نیز مردم خورموج بیش از 7 میلیون تومان در جشن گلریزان کمک کردند.

وی افزود: هدف اصلی برگزاری جشن گلریزان فرهنگ‎سازی است و استقبال خوب مردم از این جشن نشان‌دهنده این است که این فرهنگ در بین اقشار مختلف در حال نهادینه شدن است.

مدیرعامل ستاد دیه استان بوشهر یادآور شد: جشنی که در شهرستان دیر برگزار شد در مقایسه با سال گذشته هم از نظر حضور مردمی و هم کمک‎های آنان در این مراسم، چهار برابر رشد داشته است.

محبی با اشاره به تعداد زیاد زندانی‎های مهریه در استان گفت: به مردم استان بوشهر توصیه می‎کنم از تعیین مهریه‎های زیاد پرهیز کنند زیرا شمار زیادی از زندانیان به خاطر عدم پرداخت مهریه در زندان به سر می‏برند و شاید تا آخر عمر هم در زندان بمانند.

وی ادامه داد: همکاران ما در ستاد دیه در تلاش برای تامین مبلغ مهریه و یا بخشی از آن برای آزادسازی این زندانیان هستند.

محبی یادآور شد: اما نباید این به عنوان یک نوید باشد که مهریه را هر چه خواستند بگیرند و ستاد دیه می‎آید و این مشکل را حل می‎کند زیرا همیشه ستاد دیه نیست و همیشه هم شکات به این شکل همکاری نمی‎کنند و تخفیف نمی‎دهند.

مدیرعامل ستاد دیه استان بوشهر در ارتباط با راکبین موتورسیکلت نیز گفت: انتظار دارم مردم از خودرو و موتورسیکلت‎های بدون گواهینامه و بیمه‎نامه و دارای نقص فنی استفاده نکنند.

وی اضافه کرد: بیمه مرکزی نرخ بیمه‎نامه را به نصف تقلیل داده است و مردم با 70 هزار تومان می‎توانند موتورسیکلت‎ها را در قبال نرخ بیمه‎نامه‎هایی که در ماه حرام به 126 میلیون تومان می‎رسد، بیمه کنند.

محبی خاطر نشان کرد: صدور چک‎های بلامحل در نظام جمهوری اسلامی حرام است و مردم عزیز توجه داشته باشند که از صدور چنین چک‎هایی خودداری کنند.

وی به بحث پرداخت نفقه اشاره کرد و افزود: درصد پائینی از محکومین ما در زندان نفقه‎ای هستند اما دینی همسران به گردن دارند و باید پرداخت کنند تا آنها گرفتار قانون نشوند.

مدیرعامل ستاد دیه استان بوشهر بیان کرد: در حال حاضر 190 نفر زندانی در زندان داریم که بدهی آنها به 17 میلیارد تومان می‌رسد و در سال گذشته افرادی در بحث مهریه تا مبلغ 4 میلیارد تومان هم داشته‎ایم.

محبی با بیان اینکه تا پایان ماه مبارک رمضان برای آزادی زندانیان غیرعمد برنامه اجرا می‎کنیم اظهار داشت: در سال گذشته زمینه آزادی 186 زندانی با پرداخت حدود 14 میلیارد تومان را فراهم کردیم و امسال نیز 22 زندانی را با پرداخت سه میلیارد ریال در سطح استان بوشهر آزاد کرده‎ایم.

وی یادآور شد: در شهرستان دشتی در حال حاضر 15 زندانی غیرعمد وجود دارد که 9 نفر از آنها محکوم چک بلامحل، چهار نفر عدم پرداخت مهریه و نفقه و دو نفر تصادف هستند.

محبی گفت: از 9 نفر چک‎های بلامحل با 120 میلیون تومان، چهار نفر مهریه و نفقه مبلغ 130 میلیون تومان و دو نفر تصادفی 160 میلیون تومان بدهی دارند که انتظار داریم مردم با حضور خود در جشن‎های گلریزان کمک کنند تا ما بتوانیم تا قبل از پایان ماه مبارک رمضان سرپرست خانواده‎ها که بچه‎های آن‌ها چشم انتظار هستند را آزاد کنیم.

انتهای پیام/ل10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول