اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آموزش و پرورش آبیک تأکید کرد

ضرورت پیش‌بینی 6 فضای آموزشی در مسکن مهر آبیک

خبرگزاری فارس: مدیر آموزش و پرورش آبیک با اشاره به احداث 3 هزار واحد مسکونی در مسکن مهر آبیک (شهرک بعثت)، بر پیش‌بینی شش فضای آموزشی در این پروژه از سوی مسئولان تأکید کرد.

ضرورت پیش‌بینی 6 فضای آموزشی در مسکن مهر آبیک

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، احمد نوروزی بعد از ظهر امروز در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان آبیک در سالن جلسات این اداره اظهار کرد: با توجه به ازدحام جمعیت در آینده نزدیک در مسکن مهر، می‌طلبد که شش فضای آموزشی در این پروژه در نظر گرفته شود، این در حالی است که تاکنون فقط یک باب مدرسه در مسکن مهر احداث شده است.

وی ادامه داد: با فرمانداری آبیک در خصوص پیش‌بینی فضاهای آموزشی در مسکن مهر مکاتبات متعددی صورت گرفته است تا با مکاتبات لازم با مسئولان اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین برای تحقق این موضوع اقدامات لازم انجام شود.

این مسئول اضافه کرد: اگر فضاهای آموزشی لازم در مسکن مهر لحاظ نشود با یک معضل جدی در آینده مواجه خواهیم شد.

پیشرفت پروژه دبیرستان شبانه‌روزی خاکعلی رضایت‌بخش نیست

مدیر آموزش و پرورش آبیک در ادامه جلسه با بیان اینکه روند پیشرفت پروژه  شبانه‌روزی شهر خاکعلی رضایت‌بخش نیست، افزود: با گذشت دو سال از آغاز عملیات اجرایی این پروژه که از مصوبات دور دوم هیئت دولت است، فقط 30 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و د‌ر این مدت 2 میلیارد ریال بودجه شرکت نفت تحقق‌یافته و تخصیص داده شده است.

نوروزی ادامه داد: بخش دیگری از اعتبارات پروژه دبیرستان شبانه‌روزی شهر خاکعلی که مبلغ 7 میلیارد ریال بوده، باید از محل اعتبارات سفر هیئت دولت اختصاص داده شود که تاکنون این امر تحقق نیافته است.

وی با بیان اینکه اداره آموزش و پرورش فقط بهره‌بردار است بر تسریع در اختصاص اعتبار سفر هیئت دولت به پروژه دبیرستان شبانه‌ورزی شهر خاکعلی از سوی مسئولان اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان قزوین تأکید کرد.

مدیر آموزش و پرورش آبیک خاطر‌نشان کرد: به دلیل مشکل برق در پروژه مذکور پیمانکار کار را تعطیل کرده است، ولی طی مکاتبه‌ای با مسئولان برق شهرستان آبیک و شهرداری خاکعلی این موضوع برطرف خواهد شد و پیمانکار به کار خود ادامه خواهد داد.

نوروزی با بیان اینکه در سال تحصیلی امسال دو مدرسه در شهرستان آبیک به طور هیئت‌ امنایی اداره می‌شوند، افزود: از 12 مدرسه هیئت‌امنایی موجود گذشته در این شهرستان، دو مدرسه ابتدایی علامه اقبال و دبیرستان پسرانه امام خمینی (ره) به طور هیئت‌امنایی اداره می‌شوند و مابقی مدارسی که در سال‌های گذشته به طور هیئت ‌امنایی اداره می‌شدند به دلیل عدم آمادگی و امکانات لازم از هیئت ‌امنایی بودن خارج خواهند شد.

وی بر هدایت دانش‌آموزان دختر شهرستان آبیک به سمت رشته‌های کار و دانش از سوی معلمان تأکید کرد و گفت: د‌ر زمینه جذب دانش‌آموزان پسر به رشته‌های فنی و حرفه‌ای در استان قزوین رتبه نخست را داریم و از برنامه‌های پیش‌بینی شده جلوتر هستیم.

این مسئول تضمین کار بیشتر، کاهش بیکاری و ادامه زندگی با روند مطلوب را از مزایای جذب دانش‌آموزان به سمت رشته‌های کار و دانش و فنی و حرفه‌ای بیان کرد.

3 جشن تحصیلی در آبیک برگزار می‌شود

مدیر آموزش و پرورش آبیک از سه جشن تحصیلی برای دانش‌آموزان این شهرستان خبر داد و گفت: با توجه به استقرار نظام 3-3-6 برای دانش‌آموزان پایه ششم ابتداییی در 28 شهریور‌ ماه، برای دانش‌آموزان پایه اول ابتدایی در 29 شهریور ماه و برای تمام دانش‌آموزان در اول مهرماه جشن سال تحصیلی در مدارس برگزار می‌شود.

نوروزی با اشاره به اینکه در زمینه تأمین نیروی انسانی در راستای اجرای طرح نظام 3-3-6 مشکلی وجود ندارد، تصریح کرد: به منظور آشنایی بیشتر خانواده‌ها، معلمان و دانش‌آموزان با طرح نظام 3-3-6 از نظرات و پیشنهادات فکری کارشناسان مختلف و اعضای شورای آموزش و پرورش استفاده خواهیم کرد تا با توجیه و آمادگی کامل این طرح به مرحله اجرا درآید.

وی ارتقا و کیفیت‌بخشی فعالیت‌های فرهنگی، آموزشی و تربیتی با ایجاد زیرساخت‌های لازم، ایجاد زمینه‌های مناسب برای اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و فرهنگ‌سازی در بین دانش‌آموزان در زمینه اهمیت تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی را از برنامه‌های در دستور کار سال تحصیلی امسال آموزش و پرورش آبیک عنوان کرد و افزود: امیدواریم با توجه ویژه به امر تعلیم و تربیت د‌ر راستای رسیدن به اهداف عالیه آموزش و پرورش که تربیت فرزندان صالح و سربازان امام زمان (عج) است، گام‌های ارزنده‌ای برداریم.

مدیر آموزش و پرورش آبیک بر برطرف کردن مشکل تخفیف بهای پرداخت گاز در مدارس از سوی مسئولان اداره گاز این شهرستان تأکید کرد و گفت: آموزش و پرورش این آمادگی را دارد که با پرداخت هزینه ایاب و ذهاب دانش‌آموزان بخش بشاریات، نسبت به تفکیک جمعیت دانش‌آموزان مختلط د‌ر مدارس اقدام کند تا دانش‌آموزان د‌ر مجتمع‌های آموزشی تحصیل کنند.

نوروزی اذعان کرد: آموزش و پرورش آبیک با همکاری ناحیه مقاومت سپاه شهرستان آبیک و شهرداری این شهر با اختصاص 20 میلیون ریال اعتبار به طور مشارکتی دانش‌آموزان فعال در عرصه بسیج سازندگی را به مشهد مقدس اعزام خواهند کرد.

وی بر پرداخت پنج درصد عوارض شهرداری به آموزش و پرورش آبیک تأکید و خواستار برطرف کردن مشکل زمین شهرک فردوس از سوی آستان قدس رضوی شد.

انتهای پیام/آ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول