اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره بهزیستی آبیک:

67 مددجوی آبیکی از مسکن مهر بهره‌مند می‌شوند

خبرگزاری فارس: رئیس اداره بهزیستی شهرستان آبیک گفت: 67 مددجوی بهزیستی از مسکن مهر بهره‌‌مند می‌شوند که به سهم اولیه آورده به ۴۴ مددجو از سو‌ی این اداره کمک شده است.

67 مددجوی آبیکی از مسکن مهر بهره‌مند می‌شوند

بهلول کشاورز‌هدایتی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبیک اظهار کرد: بهزیستی دارای سه حوزه اجتماعی، توانبخشی و پیشگیری بوده که پیشگیری از اولویت بالاتری برخوردار است، چرا که علاوه بر کاهش تحمیل هزینه بر دولت از هزینه روانی و اقتصادی خانواده‌ها نیز کاسته می‌شود.

وی افزود: در حوزه توان‌بخشی برای یک‌هزار و 155 نفر پرونده تشکیل شده که ماهیانه به 332 نفر و د‌ر حوزه اجتماعی به 111 نفر از زنان سرپرست خانوار ماهیانه مستمری پرداخت می‌شود.

این مسئول ادامه داد: با توجه به نیازهای مددجویان براساس نظر‌سنجی مددکاران به صورت موردی در زمینه‌های مختلف نظیر هزینه کمک درمان، لوازم ضروری و سبد کالا خدمات ارائه می‌شود.

مددجویان با توانمندسازی از گردونه بهزیستی خارج می‌شوند

رئیس بهزیستی شهرستان آبیک اظهار کرد: بهزیستی در صدد است از طریق حرفه‌آموزی‌، ایجاد اشتغال و خوداشتغالی برای مددجویان و یا معرفی مددجویان به واحدهای تولیدی و البته پس از گذشت شش ماه از فعالیت کاریشان و برآمدن از مخارج خود، آنان را از گردونه بهزیستی خارج کند.

کشاورزهدایتی اضافه کرد: حرفه‌آموزی بهترین فرصت برای مددجویان بهزیستی است که بتوانند به استقلال معیشتی دست یابند و در دراز‌مدت ا‌ز وابستگی به اداره بهزیستی خارج شوند.

کسب مهارت‌های زندگی در افزایش نشاط اجتماعی انکارناپذیر است

رئیس اداره بهزیستی شهرستان آبیک در ادامه گفت‌وگو آموزش مهارت‌های زندگی از دوران کودکی تا سالمندی را ضروری خواند و تصریح کرد: امروزه چون از کارکردهایی که د‌ر گذشته خانواده‌های گسترده داشتند، خبری نیست و یا بسیار کم‌رنگ شده و آموزش‌های زندگی به خارج ا‌ز منزل منتقل شده است، می‌طلبد که برای تمام آحاد جامعه از کودکان گرفته تا سالمندان کلاس‌های آموزشی مهارت‌های زندگی برگزار شود که در شاد کردن و افزایش نشاط اجتماعی افراد جامعه نیز تأثیر انکارناپذیر و کلیدی دارد.

کشاورز‌‌هدایتی خاطر نشان کرد: افراد جامعه اگر بخواهند زندگی کنند باید یاد بگیرند که چگونه زندگی کنند که کسب مهارت‌های زندگی در طول زندگی می‌تواند به تحقق چگونه زندگی کردن کمک شایانی کند.

وی با بیان اینکه بهزیستی د‌ر حوزه توان‌بخشی به شدت به مشارکت دستگاه‌های اجرایی نیاز دارد، افزود: مسئولان باید برای توانمند‌سازی معلولان با برنامه‌ریزی مدون بسترهای لازم را فراهم کنند، چرا که ایجاد فرصت منطقی از ضرورت‌های اولیه برای حضور معلولان در جامعه است.

رئیس اداره بهزیستی شهرستان آبیک با بیان اینکه سه واحد مسکونی برای مددجویان در روستای قشلاق در حال احداث است، افزود: در آینده نزدیک ساخت 2 واحد مسکونی دیگر برا‌ی مددجویان در این روستا آغاز می‌شود که زمین این پنج واحد مسکونی برا ی مددجویان از سوی یکی ا‌ز خیرین در اختیار اداره بهزیستی قرار داده شده است.

انتهای پیام/ب20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول