اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار آبیک انتقاد کرد

بی‌توجهی دهیاران در ساخت و سازهای روستاهای آبیک

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان آبیک از بی‌توجهی برخی از دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی روستاها در زمینه جلوگیری از ساخت و ساز غیر مجاز انتقاد کرد.

بی‌توجهی دهیاران در ساخت و سازهای روستاهای آبیک

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، هوشنگ اعلایی عصر امروز در جلسه ستاد پیشگیری از ساخت و ساز غیر مجاز شهرستان آبیک در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان اظهار کرد: در زمینه ساخت و ساز غیر مجاز در شهرها و روستاها به شدت حساس هستیم، لذا می‌طلبد که تمامی دستگاه‌های اجرایی شهرستان آبیک در مقابله با ساخت و ساز غیر مجاز وارد عمل شده و عزم جدی داشته باشند.

وی عمده حساسیت فرمانداری آبیک در زمینه ساخت و سازهای غیر مجاز را در مناطق خارج از حریم شهرها و روستاها بیان کرد و افزود: ساخت و سازهای غیرمجاز منجر به تغییر کاربری‌ها شده است.

این مسئول اضافه کرد: متأسفانه شوراهای اسلامی روستاها به دلیل تعاملات محلی، قومی، خویشی و رو‌ دربایستی با روستاییان هیچ میل و رغبتی برای مقابله با ساخت و سازهای غیر مجاز در روستاها از خود نشان نداده‌اند.

فرماندار شهرستان آبیک خاطرنشان کرد: برخی از اعضای شوراها اذعان می‌کنند که ما را در برابر همسایه‌ها و خویشاوندان قرار ندهید و عنوان می‌کنند که نسبت به رأیی که گرفته‌اند وام‌دار هستند، لذا اغماض و چشم‌پوشی را در دستور کار خود قرارداده‌اند.

اعلایی بیان کرد: از شوراها‌یی که نتوانستند اهداف ستاد پیشگیری از ساخت و ساز غیر مجاز شهرستان آبیک گامی بردارند قطع امید کرده‌‌ایم تا در منازلشان در مرخصی بنشینند و کاری به امور روستاها نداشته باشند.

وی تصریح کرد: منصفانه بگویم که برخی از دهیاران در زمینه جلوگیری از ساخت و ساز غیر مجاز خوب عمل کرده‌اند، ولی دهیاری داریم که طی 14 ماه گذشته حتی یک بار هم به فرمانداری مراجعه نکرده که حداقل بداند بخشنامه و یا دستور‌العمل جدیدی برایشان صادر شده یا خیر که جای تأسف دارد.

فرماندار شهرستان آبیک اذعان کرد: برخی از شوراهای اسلامی روستاها نیز از دهیاران تکلیفی نمی‌خواهند و دهیاران را آزاد گذاشته‌اند که دنبال کار خودشان بروند، لذا از بخشداران بخش مرکزی و بشاریات می‌خواهیم که با دهیارانی که از ساخت و ساز غیر مجاز جلوگیری نمی‌کنند برخورد قاطعانه داشته باشند و در پرونده عملکرد و ارزیابی دهیاران ثبت کنند.

اعلایی ادامه داد: دستگاه قضایی نیز کم کم پذیرفته است که ساخت و ساز غیر مجاز می‌تواند عمل مجرمانه باشد که تقاضا کرده‌ایم مسئولان ادارات مختلف را در این زمینه یاری رسانند.

وی بر بازدیدهای دوره‌ای بخشداران از روستاها تأکید کرد و گفت: شهرستان آبیک زیر ذره‌بین مسئولان قرار دارد، اگر چه در چارت سازمانی جزو وظایف فرمانداری نیست، ولی برخی ا‌ز نیروها را در قالب پلیس ساختمان برای سرکشی از روستاها و شهرها قرار داده‌ایم.

فرماندار شهرستان آبیک اذعان کرد: مسئولان ادارات مختلف نسبت به ساخت و ساز غیر مجاز در شهرها و روستاها بی‌تفاوت باشند، هر چند ساخت و ساز غیر مجاز د‌ر حوزه کاری خودشان هم نباشد، ولی باید به مسئولان ذی‌ربط این شهرستان اطلاع دهند.

اعلایی تصریح کرد: مردم باید با تمکین به قانون و أخذ مجوزهای لازم و طی مراحل قانونی، اقدام به ساخت و ساز کنند، لذا مسئولان هم باید با حساسیت و دلسوزی لازم در راستای جلوگیری از ساخت و ساز غیر مجاز گام‌های ارزنده‌ای بردارند.

وی گفت: شوراهای اسلامی روستاها و شهرها که برای سروری و زینت انتخاب نشده‌اند، بلکه به عنوان رابط بین دولت و مردم باید با دستگاه‌ها‌ی نظارتی در برطرف کردن مشکلات مردم و به‌ویژه در جلوگیری از ساخت و ساز غیرمجاز تلاش کنند.

فرماندار شهرستان آبیک بر همکاری بهتر و بیشتر نیروی انتظامی در زمینه سرقت کابل‌های برق در روستاها و شهرها، همکاری با شهرداری آبیک در زمینه جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز و حفاری‌های غیر مجاز در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تأکید کرد.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول