اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار آبیک:

شهرداری مخالف ابلاغ طرح تفصیلی شهر آبیک است

خبرگزاری فارس: شهردار آبیک گفت: تا زمانی که دیدگاه‌ها و نظرات فنی و منطقی شهرداری در طرح تفصیلی شهر آبیک لحاظ نشود، شهرداری با ابلاغ این طرح مخالفت می‌کند.

شهرداری مخالف ابلاغ طرح تفصیلی شهر آبیک است

علی یحیی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبیک اظهار کرد: طرح تفصیلی شهر آبیک با صلاحدید مشاور منتخب اداره کل راه و شهرسازی تعریف شده که بدون در نظر گرفتن مدیریت شهری (شهرداری) به قطعه‌بندی و کاربری‌های متعدد اراضی پیرامون و محدوه شهر اقدام کرده است.

وی با بیان اینکه طرح تفصیلی مذکور مورد تأیید شهرداری آبیک نیست، خاطرنشان کرد: میزان کاربری‌هایی که مشاور در نقاط مختلف شهر جانمایی کرده متناسب با درخواست‌ها و دیدگاه‌های شهرداری و ساختار شهری نیست.

این مسئول گسترش تمام امکانات، تأسیسات و کاربری‌های عمومی در جنوب شهر آبیک و عدم پیش‌بینی سایر کاربری‌ها بر حسب نیازهای شهروندان در نقاط مختلف را از دلایل مخالفت شهرداری با ابلاغ طرح تفصیلی ذکر کرد و افزود: تا زمانی که شورای اسلامی شهر آبیک در زمینه طرح تفصیلی شهر اظهار نظر نکند، شهرداری نیز کماکمان بر خواسته‌های معقول خود پافشاری می‌کند.

شهردار آبیک با ذکر اینکه اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین صرفا هدایت طرح تفصیلی را بر عهده دارد، تصریح کرد: متأسفانه مشاور منتخب اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین دیدگاه‌های شهرداری را در نوع کاربری‌های عمومی ملاک عمل قرار نداده و بر اساس سلایق و نظرات شخصی، کاربری‌های مختلفی را در سطح شهر تعریف کرده است.

یحیی‌پور تشکیل کارگروه متشکل از شهرداری و راه و شهرسازی استان قزوین را در زمینه گسترش ساخت و ساز به طور افقی در مرکز شهر که از تأکیدات شهرداری است، ضروری خواند و افزود: در بسیاری از نقاط شهر و در معابر با تغییر و تحولات فنی موضوع گسترش ساخت و ساز به طور افقی باید پیش‌بینی شود تا به عنوان نقاط سبز و تأمین کننده اکسیژن شهر، بتوانیم از اراضی پیرامون شهر برای آیندگان حفاظت کنیم.

توازن و توسعه شهر آبیک باید در چهار جهت باشد

یحیی‌پور در ادامه گفت‌وگو افزایش برخی از کاربری‌های عمومی را در مرکز شهر ضروری دانست و تصریح کرد: اگر قرار است ناحیه شش شهری در طرح تفصیلی به محدوده قانونی شهر آبیک الحاق شود باید توازن و توسعه در چهار جهت سطح شهر در نظر گرفته شود نه اینکه اراضی زراعی را به محدوده شهر الحاق کرد.

شهردار آبیک خاطرنشان کرد: در طرح تفصیلی با کاربری‌های بالادست شهر یعنی کاربری‌های آموزشی و صنعتی قطع یقین با الحاق 300 هکتار به محدوده قانونی شهر در آینده نه چندان دور با مشکل مواجه می‌شویم که این مسئله باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

یحیی‌پور اذعان کرد: بافت‌های فرسوده شهر آبیک را باید با تراکم‌های تشویقی بهسازی کرد تا چهره آبیک نیز به کلی تغییر پیدا کند و مشکلات بافت‌های فرسوده در مواقع اضطراری گریبان‌گیر آبیک نشود.

وی با ذکر اینکه به افزایش محدوده قانونی شهر نیازی نداریم، بیان کرد: با توجه به میزان محدوده قانونی فعلی شهر و سرانه جمعیتی شهر آبیک به میزان نیاز زمین وجود دارد و به افزایش محدوده قانونی نیاز نداریم که می‌طلبد مشاور اداره کل راه و شهرسازی پیش‌بینی لازم را داشته باشد تا محدوده قانونی شهر افزایش نیابد.

این مسئول اذعان کرد: مقرر شده است طی جلسه‌ای با مسئولان استانی، کمیته‌ای در زمینه مشکلات موجود در طرح تفصیلی شهر آبیک با حضور مشاور منتخب اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین بررسی و با برطرف کردن مشکلات نسبت به ابلاغ طرح تفصیلی شهر آبیک اقدام تا با مشارکت شهرداری آبیک و اداره کل راه و شهرسازی نسبت به پرداخت حق‌الزحمه مشاور منتخب اقدامات لازم صورت گیرد.

انتهای پیام/ب10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول