اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آموزش و پرورش آبیک خبر داد

22 باب مدرسه در آبیک نیاز به بازسازی دارند

خبرگزاری فارس: مدیر آموزش و پرورش شهرستان آبیک گفت: 22 باب مدرسه در این شهرستان تخریبی هستند و نیاز به بازسازی دارند.

22 باب مدرسه در آبیک نیاز به بازسازی دارند

احمد نوروزی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبیک اظهار کرد: از 22 باب مدرسه تخریبی در شهرستان آبیک، 10 مدرسه در شهر آبیک، دو باب مدرسه در شهر خاکعلی، دو باب مدرسه در روستای قشلاق و در هر یک از روستاهای حسین‌آباد‌ رضی، عبدل‌آباد، خرم پشته، گلزور، شهرستان، یزبر، مامجین و نودوز تخریب و بازسازی یک باب مدرسه در ضروری است که در مجموع، تعداد کلاس‌های مدارس گفته شده 174 کلاس می‌شوند.

وی افزود: از سوی اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان قزوین قول تخریب و بازسازی یک باب مدرسه (مدرسه امیر کبیر) به اداره آموزش و پرورش شهرستان آبیک داده شده است که با تحقق این امر، مدرسه جدید در این شهرستان احداث خواهد شد.

این مسئول احداث یک باب مدرسه ابتدایی در شهرک خرم شهرستان آبیک، احداث یک باب سالن امتحانات و نمازخانه، احداث یک باب استخر شنا ویژه دانش‌آموزان و احداث یک باب زمین چمن مصنوعی در شهر خاکعلی و همچنین تکمیل سالن ورزشی دبیرستان دخترانه شبانه‌روزی ثامن‌الائمه (ع) در شهرک قدس شهرستان آبیک را از نیازهای آموزش و پرورش این شهرستان عنوان کرد و گفت: یک باب کانون فرهنگی و هنری پسرانه در شهرک قدس در حال احداث است که تاکنون 45 درصد پیشرفت فیزیکی داشته، این درحالی است که احداث یک باب کانون فرهنگی و هنری دخترانه نیز ضروری است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان آبیک از وصول 700 میلیون ریال وجه نقد و چک در ششمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز شهرستان آبیک خبر داد و افزود: در این جشنواره که در اردیبشهت‌ماه برگزار شد، احداث یک باب مدرسه در فاز دوم شهرک قدس شهر آبیک، احداث یک باب مدرسه پنج کلاسه از سوی پدر شهید محمددوست، احداث یک باب مدرسه شش کلاسه با مشارکت مردم از سوی یکی از خیرین و مردم روستای نودوز و اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان قزوین، احداث مدرسه چهار کلاسه از سوی مردم روستای هزارجلفا با مشارکت اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان قزوین، احداث یک باب مدرسه سه کلاسه از سوی مجمع خیرین مدرسه‌ساز استان قزوین، اهدای 100 لنگه درب برای درب‌های کلاس‌های فرسوده مدارس، احداث یک باب مدرسه دو کلاسه با مشارکت مردم روستای مامجین و اداره کل نوسازی استان قزوین، تعهد کسر حقوق تعدادی از فرهنگیان به‌ طو‌ر همیشه و کمک به دانش‌آموزان بی‌بضاعت به مبلغ 60 میلیون ریال از سوی خیرین تعهد داده شده، در شهرستان آبیک عملیاتی شده است.

نوروزی اعلام کرد: همچنین از سوی یکی از خیرین خرید هفت دستگاه رایانه برای مدارس شهرستان آبیک تعهد داده شده است.

وی اضافه کرد: اگر کمک‌های خیرین مدرسه‌ساز به روال امسال و سالها‌ی گذشته و به نحو مطلوب تا سه سال آینده ادامه یابد، تا پنج سال آینده مشکلی در زمینه فضای آموزشی در شهرستان آبیک نخواهیم داشت.

این مسئول خاطر‌نشان کرد: تعهد برخی از خیرین و دستگاه‌های اجرایی در قالب وجه نقد و زمین بوده است که امیدواریم در آینده نزدیک تحقق یابد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان آبیک تأکید کرد: اگر مدارس متناسب با فرهنگ و معماری اسلامی و ایرانی احداث شود علاوه بر زیباسازی و شاداب‌سازی فضای مدارس، در تقویت روحیه و افزایش فرآیند یادگیری دانش‌آموزان تأثیر بسزایی خواهد گذاشت.

انتهای پیام/ش20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول