اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با ماه مبارک رمضان صورت گرفت

تعیین 26 واحد صنفی برای فروش فوق‌العاده در آبیک

خبرگزاری فارس: رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان آبیک از تعیین 26واحد صنفی برای فروش فوق‌العاده در ماه رمضان، ماه ضیافت الهی در این شهرستان خبر داد.

تعیین 26 واحد صنفی برای فروش فوق‌العاده در آبیک

محمد الیاسی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبیک گفت: 10 واحد صنفی قنادی، 10 واحد صنفی خوار‌وبار و لبنیات و شش واحد عرضه مواد پروتئینی از واحدهایی هستند که مشمول فروش فوق‌العاده در ماه مبارک رمضان هستند که موظف بوده کالاهای خود را از پنج الی 15 در صد زیر قیمت عرف بازار در اختیار مصرف‌کنندگان قرار دهند.

وی افزود: واحدهایی که موظف به فروش فوق‌العاده در ماه مبارک رمضان هستند، باید پلاکارد لازم را بر سردرب واحدهای خود نصب کرده و مجوز اتحادیه خود را دریافت کرده باشند.

این مسئول ادامه داد: با تشخیص اعضای کمیسیون نظارت شهرستان آبیک، فروش فوق‌العاده واحدهای صنفی جایگزین برپایی نمایشگاه طرح ضیافت شد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان آبیک از گشت‌های مشترک بازرسان این اداره با نیروی انتظامی، شبکه بهداشت و درمان و اصناف شهرستان در ماه مبارک رمضان خبر داد و افزود: از شهروندان می‌خواهیم که در ماه مبارک رمضان از واحدهای صنفی مجاز خرید کنند، لذا نباید از افراد متفرقه و دست‌فروشان و دوره‌گردها خرید کنند، چرا که هیچ دستگاه نظارتی بر فعالیت آنان نظارت ندارد و احتمال اینکه از نظر بهداشتی دچار مشکل باشند، بسیار زیاد است.

الیاسی خاطرنشان کرد: نظارت بر واحدهای صنفی از 15 تیرماه آغاز شده و تحت نظارت جدی و شدید بازرسان اداره صنعت، معدن و تجارت قرار دارند.

وی از توزیع 130 تن برنج تایلندی به نرخ دولتی هفت‌ هزار ریال د‌ر ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: توزیع برنج داخلی (شیرودی) با نرخ 19 هزار ریال را نیز در این ماه در دستور کار داریم که محدودیتی برای فروش این نوع برنج وجود نخواهد داشت.

این مسئول ادامه داد: اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان آبیک آمادگی رسیدگی به شکایات شهروندان را دارد، لذا از شهروندان می‌خواهیم که د‌ر صورت داشتن شکایت با شماره 124 واحد پیگیری ستاد خبری و یا 2880800-0282 تماس حاصل کنند که در اسرع وقت به شکایات آنان رسیدگی می‌شود.

توزیع روزانه 6 تن مرغ در آبیک

رئیس صنعت، معدن و تجارت شهرستان آبیک در ادامه گفت‌وگو از توزیع 6 الی 7 تن مرغ در این شهرستان خبر داد و گفت: روند توزیع مرغ نسبت به روزهای عادی به همان اندازه و یا بیشتر انجام می‌شود.

الیاسی با اشاره به کنترل نامحسوس و نظارت شدید بر قیمت مرغ افزود: هیچ‌گونه نگرانی برا‌ی توزیع مرغ در شهرستان آبیک وجود ندارد، چرا که برابر میزان سرانه جمعیتی مرغ تأمین و بین شهروندان توزیع می‌شود.

وی در خصوص صف‌های طولانی مردم برای خرید مرغ بیان کرد: با توجه به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان و افزایش قیمت مرغ، تقاضای مردم مبنی بر خرید مرغ افزایش یافته است.

این مسئول خاطر‌نشان کرد: فقط مرغ‌فروشی‌هایی که مجوز مرغ‌فروشی دارند مجاز به فروش و توزیع مرغ هستند که با رعایت قیمت مرغ را به دست شهروندان می‌رسانند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان آبیک یادآور شد: مدیریت کشتارگاه استان قزوین به نحوی است که نرخ مرغ در سطح استان و شهرستان‌ها را ثابت نگه می‌دارد و با یک نرخ به فروش می‌رسد.

نانوایان متخلف آبیکی 218 میلیون ریال جریمه شدند

الیاسی از 218 میلیون و 889 هزار و 500 ریال جریمه برای 49 واحد نانوایی متخلف طی اسفند ماه گذشته و سه ماهه نخست سال جاری خبر داد و افزود: از 121 واحد نانوایی بازرسی و نظارت شده شهرستان آبیک 32 مورد کم‌فروشی، 22 مورد عدم درج قیمت و یک مورد عدم کیفیت بوده است.

وی یادآور شد: در شهرستان آبیک 2 هزار و 921 واحد صنفی وجود دارد که 124 واحد خبازان و قنادان، 343 واحد مصالح ساختمانی، 437 واحد خواروبار و لبنیات، 198 واحد لوازم‌التحریر، 117 واحد طلافروشی و رسته‌های وابسته، 193 واحد مشاوران املاک و رسته‌های وابسته، 232 واحد لوازم خانگی، 330 واحد پوشاک، 161 واحد آرایشگری زنانه، 164 واحد الکترونیک، 470 واحد تعمیرکاران و رسته‌های وابسته و 162 واحد پزندگان و رسته‌های وابسته در شهرستان آبیک فعالیت دارند که 12 اتحادیه را شامل می‌شوند.

انتهای پیام/ب10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول