اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نسبت به مشابه سال گذشته

تولید گندم در آبیک 8 درصد کاهش داشته است

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک گفت: تولید محصول گندم در سال زراعی جاری به دلیل نامساعد بودن شرایط اقلیمی نسبت به مشابه سال گذشته هشت درصد و از نظر سطح زیر کشت دو درصد کاهش داشته است.

تولید گندم در آبیک 8 درصد کاهش داشته است

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، بیژن لطفی در جلسه کارگروه آب، کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان آبیک در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان، اظهار کرد: بارش باران در آبان و آذرماه سال گذشته، عدم به موقع کشت محصول گندم، عدم تکمیل دوره رشد، سرمازدگی و شرایط نامساعد اقلیمی و کاهش عملکرد از عوامل اصلی کاهش هشت درصدی تولید گندم نسبت به مشابه سال گذشته بوده، این در حالی است که پیش‌بینی می‌کردیم پنج درصد کاهش تولید گندم را داشته باشیم.

وی افزود: در سال زراعی جاری 77 هزار و 537 تن گندم از مزارع شهرستان آبیک استحصال شده، این در حالی است که در سال زراعی سال گذشته 84 هزار و 820 تن تولید گندم داشته‌ایم.

این مسئول وجود سیلو در شهرستان آبیک را ضروری خواند و تصریح کرد: با توجه به اینکه از سوی منابع طبیعی برای احداث سیلو زمین اختصاص داده شده و کلنگ‌زنی هم صورت گرفت، ولی سرمایه‌گذاری لازم از سوی سرمایه‌گذار صورت نگرفت و نیمه‌کاره رها شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبیک اضافه کرد: کشاورزان متأسفانه در مکان‌هایی که سازمان تعاون روستایی استان قزوین برا‌ی خرید گندم تعیین کرده بود گندم خود را تحویل ندادند و گندم خود را به دلیل بالاتر بودن از قیمت تضمینی دولت به دلالان و واسطه‌ها و حتی در مزارع به فروش رساندند.

لطفی خاطر‌نشان کرد: با توجه به اینکه در مزارع جو یک هکتار افزایش سطح زیر کشت داشتیم، ولی به دلیل عواملی که در زمینه کاهش تولید گندم نیز مطرح شد در مورد محصول جو نیز مرتب بود فقط 17 هزار تن تولید جو داشته‌ایم.

وی بیان کرد: امسال در 900 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان آبیک، سیستم آبیاری قطره‌ای اجرا می‌شود.

این مسئول یادآور شد: امسال میزان سن زدگی گندم در شهرستان آبیک زیر یک درصد بوده است.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول