اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مقابله با جنگ نرم، دفاع از فرهنگ اسلامی و ایرانی

200 آبیکی در طرح تربیت افسران جنگ نرم شرکت کردند

خبرگزاری فارس: درست است که امروز دوران جنگ مسلحانه و دفاع از مرزهای جغرافیایی و دفاع از کشور مطرح نیست ولی دفاع از مرزهای هویت ملی، فرهنگ اسلامی و ایرانی در مقابله با جنگ نرم ضروری است.

200 آبیکی در طرح تربیت افسران جنگ نرم شرکت کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، انقلاب اسلامی ایران از آغاز شکل‌گیری تاکنون جنگ‌ها و توطئه‌های بسیاری را متحمل شده و اصولا با دشمنانی لجوج و سرسخت مواجه بوده است.

در ابتدای انقلاب با جنگ‌هایی از نوع عمومی سخت، مثل ترور و جنگ تحمیلی دست و پنجه نرم کرده و مقاومت بی‌نظیری از خود نشان داده است.

همچنین در دوران دفاع مقدس نه تنها با جنگ تحمیلی بلکه با جنگ‌های اقتصادی و سیاسی نیز همراه بوده و از این حیث می‌توان گفت که دشمن نظام مقدس جمهوری اسلامی، تمامی حربه‌ها را برای از پای درآوردن این نظام به کار برده و به کار می‌برد.

از آنجا که نظام سلطه غرب پس از جنگ تحمیلی از موفقیت جنگ سخت، دلسرد شد و به وضوح یافت که جنگ سخت به هیچ وجه نابود‌کننده مقاومت ملت و نظام جمهوری اسلامی نیست به دنبال علل شکست خود رفت و کار به جایی رسید که همگی متفق‌القول شدند که علت شکستشان ایمان و اعتقاد قلبی ایرانیان و مسلمانان به طور عام و شیعیان به طور خاص است.

جبهه استکبار از سال 1368 تمرکز خود را روی جنگی گذاشت که در بین عوام ناشناخته بود و در بین خواص نیز چهره‌ای مبهم داشت و می‌توان گفت که بهترین راه مقابله را انتخاب کرد، زیرا هنگامی که ندانیم از کدام طرف و به چه وسیله‌ای به ما حمله می‌شود، مطمئنا توان دفاع نیز نخواهیم نداشت.

اما امام خمینی (ره) از همان آغازین روزهای انقلاب هشدار این جنگ را دادند و همچنین مقام معظم رهبری نیز از سال 67 هشدارهای لازم را گوشزد کردند و با واژه‌های متفاوتی این هجمه‌ها را هشدار دادند.

جنگ نرم می‌تواند هر نظام قدرتمندی را از پای درآورد

جنگ نرم؛ جنگی که زمانی به صورت کامل یعنی در بعد فرهنگی، سیاسی و اقتصادی همراه با جنگ نظامی شود می‌تواند هر نظام قدرتمندی را از پای درآورد، متأسفانه باید اعتراف کرد تنها جنگی که نظام مقدس جمهوری اسلامی را ممکن است تضعیف و به اضمحلال بکشاند همین جنگ نرم است، لذا اگر خواستار پایداری و سرافرازی نظام اسلامی هستیم باید با این جنگ مقابله کنیم.

جنگ نرم زوایای پنهان بسیاری دارد و در حوزه‌های بسیاری گسترده است، از این رو تخصص یافتن در جنگ نرم نیازمند شرکت در کلاس‌های متعدد و مطالعه کتاب‌های گوناگون است اما با محدود کردن فضای تخصص یعنی جدا کردن بخش‌های گسترده جنگ نرم به بخش‌های کوچک می‌توان با دوره‌های کوتاه تر در آن زمینه تخصص پیدا کرد و به خوبی با جنگ نرم مقابله کرد.

بدیهی است از آنجایی که جنگ نرم بنیه اعتقادی را نشانه رفته است، افرادی که وارد این فضا می‌شوند باید بنیه اعتقادی خود را تقویت کنند.

طرح تربیت افسران جنگ نرم در آبیک طرحی است که در آن محدوده فعالیت افسران جنگ نرم در فضای اینترنت و بحث وبلاگ‌نویسی و وب سایت نویسی تعریف شده و کلاس‌های آموزشی در مباحث وبلاگ نویسی، طراحی و خبرنگاری و... تدوین شده است و کلاس‌های تئوری در راستای تقویت بنیه اعتقادی و افزایش دانش جنگ نرم پیش‌بینی شده که کانون فرهنگی مسجد حضرت ابوالفضل(ع) شهر آبیک مجری طرح تربیت افسران جنگ نرم است.

مصطفی محمدی مسئول کانون فرهنگی مسجد حضرت ابوالفضل (ع) شهر آبیک که از سال 87 تاکنون مشغول به فعالیت در این کانون بوده است به خبرنگار فارس در آبیک می‌گوید: مقدمات اجرایی شدن طرح تربیت افسران جنگ نرم از هشتم بهمن ماه سال 90 با هدف مقابله با جنگ نرم در فضای اینترنت از طریق آموزش و سازماندهی افسران جنگ نرم فراهم شد.

وی در خصوص ارکان طرح تربیت افسران جنگ نرم اظهار می‌کند: مجری که بالاترین مقام اجرایی و قانونی طرح است یکی از ارکان طرح است که تمام برنامه‌های آموزشی و سازماندهی را به عهده دارد و سیاست‌ها و خط مشی‌های طرح از طرف مجری است.

این مسئول، افسر ارشد را یکی دیگر از ارکان طرح ذکر و خاطرنشان می‌کند: هر 15 گروه هسته‌های افسران جنگ نرم از سوی یک افسر ارشد مدیریت می‌شود که برای بخش خواهران و برادران به تفکیک انتخاب می‌شود و وظیفه‌اش نیز هماهنگی بین رابطان هسته‌ها و برنامه‌ریزی برای پیشرفت و ادامه طرح است که البته پل ارتباطی بین رابطان هسته‌ها و مجری طرح است.

محمدی به گروه هسته، یکی دیگر از ارکان طرح اشاره می‌کند و می‌گوید: هر پنج هسته افسران جنگ نرم را گروه هسته جنگ نرم می‌گوییم که 26 عضو دارد، لذا رابط گروه هسته وظیفه مدیریت و پیگیری فعالیت‌های پنج هسته افسران جنگ نرم را زیر گروه خود دارد.

هسته‌های افسران یکی دیگر از ارکان طرح تربیت افسران جنگ نرم است که نوآموزان در هسته‌های پنج نفره سازماندهی می‌شوند که بنا به گفته محمدی پس از اتمام دوره آموزشی به آنها افسران جنگ نرم اطلاق می‌شود.

جالب است بدانیم هر هسته به پنج رکن تقسیم می‌شود که به شرح زیر است:

رابط هسته: که وظیفه مدیریت هسته به عهده‌اش است و بالاترین مقام یک هسته است که باید پاسخگوی تمامی نیروهای خود باشد.

مدیر وبلاگ: جانشین رابط هسته است که وظیفه مدیریت محتوای وبلاگ را برعهده دارد و تمام مطالب باید از طریق مدیر وبلاگ وارد وبلاگ شود.

تحلیل‌گر: وظیفه نوشتن و جمع‌آوری مقالات را دارد و همچنین با همکاری عکاس و خبرنگار به تهیه گزارش می‌پردازد که مهم‌ترین رکن هسته محسوب می‌شود.

خبرنگار: تهیه اخبار به عهده خبرنگار است که با توجه به دامنه و موضوع فعالیت وبلاگ به تهیه خبر می‌پردازد، برنامه‌ریزی و انجام مصاحبه از وظایف این رکن است.

عکاس: با تهیه عکس از طریق فضای نت و یا دروبین عکاسی می‌تواند جلوه زیبایی به وبلاگ بدهد که جانشین مدیر وبلاگ نیز است.

چرخه درجات: افرادی که وارد طرح می‌شوند، تا پایان طرح در یک چرخه درجه قرار می‌گیرند که به قسمت‌های زیر تقسیم می‌شوند:

*نوآموز: به هر فردی که به تازگی وارد طرح شده نوآموز می‌گویند.

*نجا 3: افرادی که دوره مقدماتی را طی کنند، این عنوان را دریافت می‌کنند.

*نجا2: به افرادی که دوره تکمیلی را با موفقیت پشت سر بگذارند درجه نجا 2 داده می‌شود.

*نجا1: به افرادی که دوره تخصصی را با نمره مطلوب پشت سر بگذراند درجه نجا 1 داده می‌شود.

افسر3 :به افرادی که نخبه بوده و نوآوری داشته باشند یا همکاری فراتر از انتظار داشته باشند این درجه داده می‌شود.

افسر2 :پیروزی در مسابقات، کسب عنوان‌های برتر، کمک به اجرای  طرح، ارائه ایده‌های جدید و همچنین سابقه درخشان که با صلاحدید افسران ارشد تایید شود، منجر به دریافت این درجه می‌شود.

افسر1: تکرر در موضوعات مطروحه در بند افسر3 موجب دریافت این درجه می‌شود.

افسر ارشد: به افراد انتخابی از سوی هیئت اجرایی طرح، برای مدیریت و همکاری در اجرا این درجه تعلق می‌گیرد که بالاترین درجه در طرح تربیت افسران جنگ نرم است و از بین نخبگان و فعال‌ترین نیروها انتخاب می‌شوند.

طرح تربیت افسران جنگ نرم به طور تئوری و عملی اجرایی می‌شود

محمدی مجری طرح تربیت افسران جنگ نرم آبیک در ادامه گفت‌وگو خاطرنشان می‌کند: بخش‌های آموزشی طرح در دو بخش تئوری و عملی اجرا می‌شود که بخش عملی به بخشی گفته می‌شود که افراد در بخش تخصصی خود با توجه به رکن خود در هسته آموزش‌های لازم را فرا می‌گیرند.

وی اضافه می‌کند: مدیر وبلاگ در دوره مقدماتی از آموزش‌های ثبت رایانامه، ثبت وبلاگ در سایت فرد بلاگ، سامانه مدیریت محتوای سایت فردبلاگ، در دوره تکمیلی از آموزش تکنیک‌های ویرایش قالب اعم از تغییر تصاویر و پنجره‌ها و نوشته‌های موجود در قالب وبلاگ و در دوره تخصصی آموزش کدنویسی برای نوشتن قالب وبلاگ‌ها و آموزش هک و ضد هک بهره‌مند می‌شود.

این مسئول بیان می‌کند: تحلیل‌گر در دوره مقدماتی از آموزش در زمینه آیین نگارش، قواعد علمی، کلید واژه و مرجوعات، در دوره تکمیلی و تخصصی از آموزش متون نگارشی بهره‌مند می‌شود، این درحالی است که خبرنگار در دوره مقدماتی از آموزش اصول کلی خبرنگاری، در دوره تکمیلی و تخصصی از آموزش در زمینه خبرنگار حرفه‌ای، مصاحبه و تهیه گزارش بهره‌مند می‌شود.

محمدی می‌افزاید: عکاس در دوره مقدماتی از آموزش اصول اولیه عکاسی و در دوره تکمیلی و تخصصی عکاسی حرفه‌ای و شکار عکس بهره‌مند می‌شود.

دانش جنگ نرم در بخش تئوری طرح تربیت افسران گنجانده شده است

بخش تئوری طرح تربیت افسران جنگ نرم بسیار جذاب بوده و مطالب گسترده و مفید بسیاری در رابطه با دانش جنگ نرم در آن گنجانده شده است و به سه بخش تقسیم می‌شود که هر کدام از بخش‌ها نیز دوره آموزشی مختص به خود را دارد که اساتید مجرب برای هر یک از مباحث در نظر گرفته شده است که شامل مفاهیم و کلیات شامل مفاهیم بنیادی و مرتبط، اشکال تغییر در حکومت و جنگ نرم، روش‌های جنگ نرم شامل روش‌های گفتاری، رفتاری و شبکه‌ای و نیز ابزارهای جنگ نرم شامل صنایع فرهنگی، رسانه‌ها و فن‌آوری‌های نوین ارتباطی است.

محمدی اظهار امیدواری می‌کند: با اجرایی شدن طرح تربیت افسران جنگ نرم، پایگاه‌های جنگ نرم در شهرستان آبیک ایجاد و شاهد اجرای آن در تمامی نقاط کشور برای مبارزه با تهاجم نرم دشمن باشیم.

وی ادامه می‌دهد: با توجه به اینکه دشمن کاملا منسجم و با برنامه‌ریزی دقیق و سازمان یافته در حال حمله نرم به کشور ماست، می‌طلبد که ما نیز به صورت سازمان یافته و با برنامه‌ریزی مدون با جنگ نرم مقابله کنیم.

لازم به ذکر است که در تابستان امسال 40 کارگاه آموزشی با عناوین وبلاگ‌نویسی، خبرنگاری، عکاسی و مقاله‌نویسی با حضور 200 نوجوان و جوان 13 تا 25 ساله با هدف افزایش انگیزه برای فعالیت در فضای مجازی و در حوزه دینی و فرهنگی و مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان علیه نظام و جوانان از سوی کانون فرهنگی مسجد حضرت ابوالفضل (ع) وابسته به اداره تبلیغات اسلامی آبیک برگزار می‌شود.

این کارگاه‌های آموزشی شامل سه دوره مقدماتی، تکمیلی و تخصصی و در دو بخش عملی و تئوری است.

گفتنی است از 200 نفر شرکت‌کننده در طرح 40 نفر به عنوان رابطان طرح افسران جنگ نرم هستند و بنا به گفته مجری طرح با افزایش امکانات و اعتبارات لازم، تعداد افراد شرکت کننده در طرح نیز افزایش می‌یابد.

جوانان سازندگان کشور هستند و اگر خوب تربیت شوند و باورهای دینی را در قلب پاک خود بپرورانند، هادیان جامعه‌اند، شور و نشاط جوانان زمانی که با فرهنگ پاک و پویای اسلام عجین شود، آنگاه به بار می‌نشیند و همگان از ثمرات آن بهره‌مند می‌شوند، لذا مسئولان با حمایت‌های لازم مادی و معنوی از طرح تربیت افسران جنگ نرم می‌توانند گامی مؤثر در ارتقای سطح آشنایی جوانان با جنگ نرم بردارند تا آنان بتوانند با حملات تهاجمی دشمنان مقابله کرده و از هر گونه توطئه فرهنگی دشمن مصون بمانند.

=============

گزارش: هاجر عبدالهی

=============

انتهای پیام/ب10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول