اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره ورزش و جوانان آبیک خبر داد

آغاز عملیات اجرایی 2 پروژه عمرانی در آبیک

خبرگزاری فارس: رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان آبیک از آغاز عملیات اجرایی دو پروژه عمرانی از مصوبات دور دوم و سوم هیئت دولت در این شهرستان خبر داد.

آغاز عملیات اجرایی 2 پروژه عمرانی در آبیک

مهدی صالحی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبیک گفت: پروژه احداث استخر در آبیک از مصوبات دور سوم هیئت دولت است که کار مطالعاتی و کار مناقصه فاز نخست آن انجام شده است.

وی افزود: زمین لازم برای احداث استخر در محوطه سالن پیامبر اعظم (ص) شهر آبیک واگذار شده که البته پیمانکار این پروژه نیز تعیین شده است.

این مسئول ادامه داد: در فاز نخست احداث استخر، کار فندانسیون، سوله و سقف اجرایی می‌شود که امسال برای احداث استخر مبلغ 12 میلیارد ریال اعتبار از اعتبارات ملی اختصاص یافته است.

رئیس اداره ورزش و جوانان آبیک احداث سالن تیراندازی را از دیگر پروژه‌های عمرانی از مصوبات دور دوم هیئت دولت برشمرد و خاطر‌نشان کرد: کار مناقصه و تعیین پیمانکار انجام و زمین لازم در محوطه سالن پیامبر اعظم (ص) شهر آبیک به پیمانکار واگذار شده است.

صالحی اضافه کرد: برای احداث سالن تیراندازی 2 میلیارد و 500 میلیون ریال اعتبار از اعتبارات ملی اختصاص یافته که در ابعاد 24 در 16 احداث می‌شود.

وی با اشاره به افزایش فضاهای ورزشی در مجموعه ورزشی پیامبر اعظم (ص) شهر آبیک گفت: در کمیته برنامه‌ریزی امسال شهرستان آبیک برای احداث ساختمان سرایداری در سالن پیامبر اعظم (ص) مبلغ 400 میلیون ریال اعتبار مصوب شد، این در حالی است که مجموعه ورزشی تختی شهر آبیک و نیز مجموعه ورزشی شهدای روستای قشلاق نیز به دلیل وجود چند فضای ورزشی نیاز به سرایدار و ساختمان سرایداری دارند.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان آبیک تصریح کرد: در سال مالی 89 در باقرآباد‌ترک، نودوزوخاکشان و در سال مالی 90 در قره قباد و خرم‌پشته از روستاهای بخش بشاریات پنج زمین ورزشی در فضای روباز اعم از تسطیح، حصار‌کشی دیوار و نصب دروازه فوتبال احداث شده است.

صالحی با اشاره به نیاز مبرم و شدید روستاهای بخش بشاریات به سالن‌های ورزشی گفت: سالن ورزشی طبق دستورالعمل‌های وزارت ورزش و جوانان در روستاهای بالای 2 هزار نفر احداث می‌شود، این در حالی است که اکثر روستاهای بخش بشاریات بین یک‌هزار تا یک‌هزار و 500 نفر جمعیت دارند که احداث سالن ورزشی در این روستاها توجیه سرمایه‌گذاری ندارد.

وی ادامه داد: با پیشنهاد بخشدار بخش بشاریات و موافقت فرماندار شهرستان آبیک احداث یک مجتمع ورزشی در روستای خطایان که دسترسی روستاهای دیگر به این روستا راحت‌تر است را در دستور کار داریم که امسال به دلیل اینکه تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام در دستور کار مسئولان قرار دارد، تأمین اعتبار برای احداث این مجتمع ورزشی به سال‌های آینده موکول شده است.

رئیس اداره ورزش و جوانان شهرستان آبیک بیان کرد: چمن مصنوعی شهر خاکعلی امسال با یک میلیارد ریال اعتبار احداث می‌شود.

صالحی اذعان کرد: با توجه ویژه فرماندار شهرستان آبیک برای تجهیز سالن‌های ورزشی میهن و کوثر ویژه بانوان، امسال اعتبارات مناسبی برای خرید تجهیزات برای این دو سالن اختصاص یافته است که در اختیار بانوان شهرستان قرار خواهد گرفت.

وی یادآور شد: با احداث استخر، بسترهای لازم برای پرورش نیروهای شناگر از سوی هیئت شنای اداره ورزش و جوانان شهرستان آبیک فراهم می‌شود که د‌ر ارتقای کیفیت و کمیت هیئت شنا بسیار تأثیر‌گذار خواهد بود که امیدواریم با تزریق اعتبارات در فازهای مختلف در آینده‌ای نه چندان دور شاهد افتتاح استخر در این شهرستان باشیم.

انتهای پیام/ب10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول