اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در جلسه کارگروه فرهنگ، هنر و امور اجتماعی ‌آبیک مطرح شد

توسعه زیربنایی امامزاده زکریای آبیک ‌

خبرگزاری فارس: مسئول واحد بقاع اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین از توسعه زیربنایی امامزاده زکریا روستای باقرآباد شهرستان آبیک در سال جاری خبر داد.

توسعه زیربنایی امامزاده زکریای آبیک ‌

به گزارش خبرگزاری فارس از آبیک، مجید عاملی در جلسه کارگروه فرهنگ، هنر و امور اجتماعی شهرستان آبیک در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان اظهار کرد: در شهرستان آبیک 22 امامزاده وجود دارد که به دلیل عدم درآمدزایی نمی‌توان برنامه‌های فرهنگی در این امامزاده‌ها اجرا کرد، چرا که پنج درصد از درآمد امامزاده‌ها باید به امور فرهنگی اختصاص یابد که متأسفانه امامزاده‌های آبیک درآمدزا نیستند.

وی افزود: امسال در اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین امامزاده زکریا روستای باقرآباد شهرستان آبیک برای توسعه زیربنایی ساختمان آن معرفی شده که به طور جدی این امر تحقق خواهد یافت.

این مسئول ادامه داد: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر تبدیل بقاع متبرکه به قطب‌های فرهنگی، می‌طلبد که امامزادگان به عنوان پایگاه‌های فرهنگی مطرح شده که به عنوان نمونه می‌توان به برگزاری مسابقات قرآن کریم اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین در امامزاده احمد و محمود روستای قشلاق به طور دو سال متوالی اشاره کرد.

مسئول واحد بقاع اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین اضافه کرد: امامزاده احمد و محمود روستای قشلاق به دلیل نزدیکی به شهر آبیک این ظرفیت را دارد که به یکی از پایگاه‌های فرهنگی تبدیل شود.

عاملی تصریح کرد: در طول تابستان امسال و ماه مبارک رمضان طرح نشاط معنوی در امامزاده احمد و محمود روستای قشلاق برگزار می‌شود.

وی یادآور شد: با توسعه فضاها و زیربناهای امامزاده‌ها و حضور بیشتر مردم در این بقاع متبرکه، شاهد خارج شدن امامزاده‌ها از مظلومیت و غربت خواهیم بود.

عاملی با بیان اینکه ریالی ا‌ز اعتبارات اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین جابه‌جا نمی‌شود، تصریح کرد: 40 درصد اعتبارات به بخش عمرانی، 30 در صد به بخش مدیریتی، 15 درصد به امور فرهنگی و پنج درصد به طو‌ر متمرکز در سازمان اوقاف و امور خیریه اختصاص می‌یابد.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول