اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه بهداشت و درمان آبیک:

مشکلی در آب شرب آبیک وجود ندارد

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه بهداشت و درمان آبیک وضعیت آب شرب این شهر را مطلوب و رضایت‌بخش بیان کرد.

مشکلی در آب شرب آبیک وجود ندارد

حمید برودتی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبیک، اظهار کرد: کلر‌سنجی آب شرب شهر آبیک به طو‌ر مداوم صورت می‌گیرد و از نظر وضعیت میکروبی و شیمیایی ارزیابی شده و به طور تقریبی میزان کلرزنی کاهش و یا افزایش می‌یابد.

وی افزود: کلرزنی لازم نیز در زمینه کاهش رشد باکتری در آب شرب صورت می‌گیرد و همواره د‌ر حال رصد کردن وضعیت آب شرب هستیم. این مسئول وضعیت آب شرب را از نظر شیمیایی مطلوب ارزیابی کرد و ادامه داد: از لحاظ میکروبی در شهرهای آبیک، خاکعلی و روستاهایی که زیرپوشش آب و فاضلاب روستایی قرار دارند آلودگی  مشاهده نشده است اما، در روستاهایی که زیرپوشش آب و فاضلاب روستایی قرار ندارند در مواردی آلودگی مشاهده شده است.

این مسئول اضافه کرد: اگر در بررسی شیمیایی آب تغییراتی مشاهده شده و استانداردها رعایت نشود به اداره آب و فاضلاب شهر نیز ارجاع داده می‌شود تا نسبت به برطرف کردن مشکلات اقدام کنند که حتی به تعطیلی چاه‌ها نیز منجر شده است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان آبیک در پاسخ به این سئوال که آیا میزان املاح سخت در آب شرب شهر آبیک زیاد است، افزود: اینکه در سماور و کتری جرم ایجاد می‌شود پس در بدن انسان هم چنین موضوعی صحت داشته و تحقق می‌یابد تصور و ذهنیت اشتباهی است که بر‌خی از مردم دارند، چرا که بدن انسان به املاح نیاز دارد لذا اگر بیش از اندازه در آب املاح وجود داشته باشد به اداره آب و فاضلاب شهری اخطار لازم داده می‌شود.

برودتی در پاسخ به این سئوال که چرا برخی مواقع میزان کلر در آب شرب شهر آبیک بیش از حد است، خاطر‌نشان کرد: گاهی اوقات به دلیل شکستگی لوله‌های آب و بروز شرایط خاص که امری اجتناب‌ناپذیر است مجبور می‌شویم میزان کلر را در آب شرب افزایش دهیم، اگرچه برخی ایراد‌ها از سوی مردم وارد است.

وی افزود: آب‌های شرب شهرهای آبیک، خاکعلی و روستاهایی که زیرپوشش آب و فاضلاب روستایی قرار دارند به صورت روتین مورد کنترل و بررسی‌های میدانی قرار گرفته و در صورت نیاز، تذکرات لازم به مسئولان ذی‌ربط داده می‌شود.

این مسئول بیان کرد: اگرچه در آب شرب مقداری نیترات باید وجود داشته باشد اما،در آب شرب شهر آبیک مشکل جدی در این زمینه وجود ندارد.

انتهای پیام/ح20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول