اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار ری:

شهرستان ری لایق استان شدن است/ هیچ چیز ری به تهران وابسته نیست

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان ری با بیان اینکه جمعیت این شهرستان طبق آخرین سرشماری با جمعیت هشت استان کشور برابر است، گفت: مساحت ری نیز از خیلی از استان‌ها بیشتر است بنابراین با این آمار شهرستان ری لایق استان شدن است.

شهرستان ری لایق استان شدن است/ هیچ چیز ری به تهران وابسته نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، امیرحسین باقرنژاد ساعاتی پیش در جمع اصحاب رسانه و خبرنگاران گفت: امیدواریم روز به روز شاهد بهبودی اوضاع شهرستان ری به‌ویژه در امر رفاهیات مردم و ایجاد فرصت‌های شغلی باشیم.

فرماندار شهرستان ری ادامه داد: در دیداری که با شهرداری منطقه داشتم به ایشان عرض کردم ما دو دستگاه خدمات‌رسان شهرری هستیم و باید همه کارها را انجام دهیم و امیدوارم در مسئله استقلال ری هر چه به صلاح ما است عملی شود. 

وی با توجه به تغییرات صورت گرفته در شهرداری منطقه 20 گفت: خرسندیم که شهردار سابق این منطقه به شهرداری تهران انتقال یافتند و خوشبختانه شهردار فعلی هم از روابط عمومی بالایی برخوردار است و به این منطقه آشنایی دارد.

باقرنژاد با تشکر از افرادی که در ارتباط با طرح استقلال ری زحمت کشیده‌اند، گفت: من از نماینده مردم شهرستان ری در مجلس شورای اسلامی تشکر می‌کنم و مطمئنم اگر رأی می‌آورد این مسئله را پیگیری می‌کرد.

وی در تشریح جزئیات این طرح اظهار داشت: این طرح از سفر اول رئیس جمهور به شهرری کلید خورده و خواسته‌ مردم است؛ اجرایی شدن این طرح حداقل دو تا سه سال زمان می‌برد چرا که باید در مجلس تصویب و با ادارات دولتی هماهنگ می‌شد.

باقرنژاد افزود: گاهی اوقات پروژه‌ای برای به ثمر رسیدن 12 سال زمان می‌برد و این دولت که شروع می‌شود ادامه پیدا می‌کند و باید دو دولت بعدی هم پیگیر آن باشند. استقلال ری هم از فرمانداری قبلی شروع شده و ما آن را ادامه دادیم و امیدواریم فرمانداران بعدی هم پیگیری کنند.

فرماندار شهرستان ری یادآور شد: وقتی فرماندار ویژه می‌شود یعنی در جلسات حکم معاون استاندار را دارد و آنجا در توزیع اعتبارات و گرفتن امکانات تأثیرگذار است. لازم به ذکر است، بین 14 فرمانداری استان تهران، فرمانداری شهرستان ری سومین فرمانداری ویژه شده است.

وی در ادامه تصریح کرد: با ویژه شدن فرمانداری، این شهرستان هم از جایگاه ویژه‌ای برخوردار شده و طبق آخرین آمار 10 اداره هم ارتقا پیدا می‌کنند یعنی رئیس 10 اداره معاون اداره کل می‌شوند. وقتی این عنوان افزایش پیدا کرد اعتبارات هم افزایش پیدا کرده و در مجموع اعتبارات شهرستان نیز افزایش پیدا می‌کند.

برابری جمعیت شهرستان ری با 8 استان کشور

باقرنژاد با ارائه آماری جالب ادامه داد: جمعیت شهرستان ری طبق آخرین سرشماری حدود 800 هزار و 500 نفر است و با جمعیت هشت استان یا برابر و یا بیشتر است. از لحاظ وسعت هم با مساحت حدود 2 هزار و 70 کیلومتر، از خیلی از استان‌ها بیشتر است؛ با این آمار شهرستان ری لایق استان شدن است.

فرماندار شهرستان ری عنوان کرد: یکی از بخش‌های نمونه شهرستان ری، بخش کشاورزی است. شهرری حدود 40 هزار هکتار زمین قابل کشت برای کشاورزی دارد. ما پیشنهادی دادیم که اگر آب مورد نیاز این بخش را تأمین کنید ما گندم تهران را فراهم می‌کنیم. ضمن اینکه ما در پی ارتقای مدیریت جهاد کشاورزی به سازمان هستیم.

مسئولان به شهرستان ری اجازه خودنمایی بدهند

وی در ادامه تأکید کرد: من قائل بر جدایی ری از تهران نیستم بلکه خواهان جدایی تهران از ری هستم. حرف من اداره کردن ری توسط مسئولان ری است. ما نسبت به شهرهای اطراف چیزی کمتر نداریم.

فرماندار شهرستان ری با اشاره به چهره‌های شاخص شهرری در کشور گفت: از نقش آیت‌الله غیوری نمی‌توان گذشت. از سهم اهالی ری در تصرف قبر رضا شاه و سقوط پادگان جی نمی‌توان به ‌راحتی عبور کرد. در هشت سال دفاع مقدس ستاد پشتیبانی شهرری حمایت‌های خوبی از رزمنده‌ها داشت.

وی ادامه داد: شهرری مدیران لایق و دانایی را مانند بیادی، ساعی و دبیر که اکنون عضو شورای اسلامی شهر تهران هستند را به جامعه تحویل داده است. با این همه استعداد و نیرو زیر نظر تهران بودن نوعی توهین به شهرستان ری است.

هیچ چیز شهرری به تهران وابسته نیست

باقرنژاد تأکید کرد: هیچ چیز شهرری به تهران وابسته نیست. همه ادارات ری مستقل عمل می‌کنند و تنها جایی که از این شهرستان با تهران گره خورده، فرمانداری است که امیدواریم آقایان مسئول اجازه خودنمایی به شهرری را بدهند.

فرماندار شهرستان ری در ادامه خاطرنشان کرد: هر تصمیمی گرفته شود فرمانداری مجری مصوبات است اما مسئولان باید بدانند که ما در برابر نسل‌های آینده نیز مسئولیم و باید به فکر نسل‌های بعدی باشیم.

تدارک مراسمی ویژه برای تجلیل از نابغه کشتی جهان

وی در پایان در پاسخ به اینکه برای سوریان نابغه کشتی فرنگی جهان چه تصمیماتی دارید، بیان داشت: روز یک‌شنبه با حضور مسئولان شهرستان ری از ساعت 21:30 مراسمی را برای تجلیل از قهرمان وزن 55 کیلوگرم مسابقات کشتی فرنگی المپیک 2012 لندن در مجموعه ورزشی شهید مدرس تدارک دیده‌ایم.

انتهای پیام/و10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول