اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شهرری:

تشکیل فرمانداری ویژه امری ضروری برای شهرری است / استقلال شهرداری باید کارشناسی شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهرری با اشاره به مسئله استقلال ری گفت: تشکیل فرمانداری ویژه امری ضروری برای شهرستان ری است اما استقلال شهرداری باید کارشناسی شود.

تشکیل فرمانداری ویژه امری ضروری برای شهرری است / استقلال شهرداری باید کارشناسی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، حجت‌الاسلام سید علی شاهچراغی در خطبه‌های نماز جمعه شهرری پس از توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، اظهار داشت: ماه مبارک رمضان برکاتی دارد که قابل شمارش نیست.

امام جمعه شهرری افزود: عنایت خداوند به این ماه تعلق دارد و این ماه در بین ماه‌های دیگر ممتاز است و ساعت‌ها، روزها، شب‌ها و ... در این ماه پربرکت هستند. فقط خداوند و اولیای او برکت این ماه را می‌دانند.

* تقرب انسان به خداوند در سایه روزه‌داری است

وی در ادامه عنوان کرد: مهم‌ترین و بزرگ‌ترین برکت این ماه تقرب انسان به خداوند در سایه روزه‌داری است. پیامبر گرامی اسلام نیز فرمودند «ماه رمضان، ماه خداست و در این ماه مزدها مضاعف و گناهان پاک می‌شوند و مردم از همه گناهان عملی، شنیداری، گفتاری و دیداری پرهیز می‌کنند.»

حجت‌الاسلام شاهچراغی با اشاره به گناهانی که باعث رد شدن دعا می‌شود، گفت: بهترین عمل در این ماه دوری از گناهان است. گناهانی مانند نافرمانی از امر خداوند، نارضایتی والدین، ظلم روا داشتن به مردم، قطع صله رحم، بی‌عفتی زنان و مردان، شراب‌خواری، ترک امر به معروف و نهی از منکر، سستی در نماز، تأخیر انداختن بی‌جهت در نماز، صدقه ندادن و ... گناهانی هستند که باعث رد شدن دعا می‌شوند.

امام جمعه شهرری ضمن تشریح برخی از گناهان مذکور بیان داشت: نخست، گناه کردن خود باعث مستجاب نشدن دعا می‌شود. چه بسیاری از بندگان بودند که به دلیل آلودگی به گناه دعاهایشان مستجاب نشد. دیگر اینکه نارضایتی پدر و مادر مانع استجابت دعا می‌شود. کسی که به والدین خود ظلم کند دعایش در شب قدر هم مستجاب نمی‌شود.

وی در ادامه تصریح کرد: قطع صله رحم نیز از گناهان بزرگ است و خداوند در قرآن کریم چندین بار قاطع صله‌ رحم را لعنت کرده است. پیامبر نیز فرمودند «قطع رحم مانع استجابت دعا می‌شود. گناه دیگر ترک امر به معروف و نهی از منکر است. من تقاضا دارم دیگران را به خوبی دعوت کنید و مانع از انجام گناهان شوید که این کار موجب خشنودی حق‌‌تعالی و پذیرفته شدن دعا می‌شود.»

* امام حسن (ع) در دوران امامت از همه غریب‌تر بود

حجت‌الاسلام شاهچراغی در آغاز خطبه‌های دوم نماز جمعه ضمن تبریک میلاد امام حسن مجتبی (ع) بیان داشت: در میان امامان معصوم ما امام حسن (ع) در زمان معاویه و در طول 10 سال امامت از همه غریب‌تر و مظلوم‌تر بودند.

امام جمعه شهرری ادامه داد: حضرت در برابر معاویه سه راه بیشتر نداشت، نخست باید می‌جنگیدند که مردم دیگر از جنگ خسته شده بودند و امام را یاری نمی‌کردند. راه دیگر سازش بود که اصلا در شأن ائمه نیست با حکام ظالم سازش کنند. اما راه سوم صلح بود که ایشان پذیرفتند و بی‌تردید صلح ایشان با معاویه و قیام امام حسین (ع) مکمل یکدیگر بودند و پیامبر گرامی اسلام هم فرمودند «حسن و حسین نور واحدی هستند.»

وی با اشاره به مصادف شدن میلاد امام حسن مجتبی (ع) و روز اکرام ایتام و کمک به مستمندان اظهار داشت: یکی از القاب امام حسن (ع) کریم اهل بیت است و در روایت داریم که ایشان سه بار تمام اموال خود را وقف اسلام و چندین بار با فقرا نصف کردند.

شاهچراغی با اشاره به اکرام ایتام تأکید کرد: به یتیمان کمک کنید چرا که پیامبر فرمودند «در بهشت خانه‌ای به نام خانه شادی است و به کسانی تعلق دارد که دل یتیمان را شاد می‌کنند.»

* تشکیل فرمانداری ویژه امری ضروری برای شهرری است

امام جمعه شهرری با اشاره به مسئله استقلال شهرداری ری گفت: تشکیل فرمانداری ویژه امری ضروری برای شهرری است اما استقلال شهرداری باید کارشناسی شود. مقام معظم رهبری هم تأکید دارند در این شرایط که دشمنان قسم خورده ایران هستند در مسائل عمومی و منطقه‌ای باید مسئولان و کارشناسان نظر بدهند و خدای نکرده به‌خاطر یک مسئله بومی مملکتی را دچار نگرانی نکنند.

وی در ادامه افزود: در جلسه‌ای که با حضور مسئولان ری، فرماندار تهران، اعضای شورای شهر تهران و 20 نفر از نمایندگان تهران در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، تصمیم گرفته شد کمیته‌ای تشکیل شود و تمامی جوانب این امر را بررسی کند و اگر به نفع مردم بود این طرح عملی شود. من هم از همین جا درخواست دارم که این کمیته هرچه سریع‌تر تشکیل شود.

حجت‌الاسلام شاهچراغی با اشاره به حوادث اخیر در سوریه عنوان کرد: توطئه‌های بزرگی علیه مردم و دولت این کشور صورت می‌گیرد و دشمنان 20 هزار نیرو را برای حمله به سوریه آماده و تجهیز کرده‌اند. آنها تمام امکانات را برای ساقط کردن سوریه که مدافع ایران و حزب‌الله است در اختیار ترکیه گذاشته‌اند اما مردم و ارتش سوریه با مقاومت خود مانع از پیش‌روی آمریکا و اسرائیل می‌شوند.

وی ادامه داد: آنها به دنبال تصرف شهر حلب هستند و مردم روزه‌دار را مورد هدف خود قرار داده‌اند و توقع من از شما مردم عزیز دعا برای مردم سوریه است همان‌گونه که برای مردم عربستان، میانمار و بحرین دعا می‌کنید.

* اگر مردم و مسئولان به وظایف خود عمل کنند ما پیروز می‌شویم

امام جمعه شهرری در پایان با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در جمع کارگزاران نظام اظهار داشت: ایشان بر اقتصاد مقاومتی تأکید داشتند و این امر برعهده مسئولان و مردم است. مسئولان باید برنامه‌ریزی صحیحی داشته باشند و مردم هم نباید به آنها فشار بیاورند زیرا آنها در حال انجام کار خودشان هستند. مطمئن باشید اگر مردم و مسئولان به وظایف خود عمل کنند ما پیروز می‌شویم. 

انتهای پیام/غ10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول