اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک کارشناس مسائل سیاسی:

ایران در انتخاب مسیر استقلال اشتباه نکرده است‌ / غربی‌ها خودتحریمی کرده‌اند

خبرگزاری فارس: یک کارشناس مسائل سیاسی گفت: ایران هیچ‌گاه در انتخاب مسیر استقلال از آمریکا و متحدانش اشتباه نکرده است‌.

ایران در انتخاب مسیر استقلال اشتباه نکرده است‌ / غربی‌ها خودتحریمی کرده‌اند

مجتبی فرازمند در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمانشاه اظهار کرد: سیاست استکبار جهانی در ایجاد زمینه‌های روانی برای نامتعادل جلوه‌ دادن اوضاع اقتصادی ایران است و مشکلاتی را کشور‌های غربی مخصوصا آمریکا و اروپا برای اقتصاد ایران از دو سال پیش به وجود آورده‌اند و طی 6 ماه گذشته تشدید شده است‌ اما تاثیری در اراده ملت ندارد.

فرازمند با اشاره به جنگ اقتصادی علیه ایران افزود: اخیراً کشتی‌هایی که با ایران مراوده تجاری داشتند، برخلاف معاهدات و قوانین بین‌المللی تحریم و یک جنگ اقتصادی نا‌جوانمردانه علیه کشور و ملت ما طراحی کرده‌اند که خودشان هم می‌دانند بی‌فایده است زیرا شرکت‌های بیمه داخلی به میدان آمده و تحریم‌ها را دور زده‌اند.

وی ادامه داد: ایالات متحده آمریکا و کشور‌های عضو اتحادیه اروپا تحریم‌های یک‌جانبه فراتر از قطعنامه تصویب شده را نیز علیه ایران اعمال کردند‌ که بیش از ایران بر روی خودشان تاثیر گذاشته است.

مدیرکل سابق سیاسی و انتخابات استانداری کرمانشاه تصریح کرد: واقعیت آن است که اتحادیه اروپا سیاست واحدی ندارد و موتور متحرک آن که آلمان‌، فرانسه و انگلیس است خود دچار مشکلات متعدد اقتصادی هستند‌.‌

وی با بیان اینکه آنها هر کدام براساس منافع خود تلاش دارند، افزود: موضوع را به سمتی هدایت می‌کنند که به منافع حداکثری در کنار منافع اتحادیه اروپا برسند، اما نمی‌توان این واقعیت را یادوآر نشد که آلمان‌، فرانسه‌، ایتالیا‌، اسپانیا و انگلیس، روز به روز موقعیت خود را در بازار پر سود ایران از دست دادند و به‌ خاطر دنباله‌روی از سیاست آمریکا به منافع خود پشت کردند تا در جای دیگری از آمریکا امتیاز بگیرند.

فرازمند خاطرنشان کرد: اروپایی‌ها میلیون‌ها دلار به خودشان به دلیل تحریم‌ها ضرر می‌زنند، این یک شعار نیست، یک حقیقت تلخ برای اروپایی‌هاست کما اینکه بحران شرکتی مانند پژو فرانسه را درگیر کرد.

وی ادامه داد: می‌خواهند ایران همه سیاست‌های خود را کنار بگذارد تا بتواند دل غرب را به دست بیاورد، اما ایران نمی‌خواهد به آنچه غرب سال‌ها دیکته کرده، تن بدهد و باج‌خواهی آمریکا و متحدانش را بپذیرد؛ ایران هیچ‌گاه در انتخاب مسیر استقلال از آمریکا و متحدانش اشتباه نکرده است‌.‌

فرازمند گفت: ایران نمی‌خواهد زیر سایه اتحاد با آمریکا و تبعیت از سیاست‌هایش به پیشرفت اقتصادی دست یابد، فکر می‌کنم گره اصلی در همین‌جا است.

وی ادامه داد: در 33 سال گذشته، یعنی از پیروزی انقلاب اسلامی، تحریم‌ها همواره وجود داشته و در سال‌های اخیر شدت گرفته و تحریم کننده‌ها، حداکثر تلاش خود را انجام داده‌اند و این جنگ اقتصادی توطئه‌ای علیه ملت ایران است و ما در این شرایط واقعا باید بحث‌ها و رقابت‌های سیاسی را به نحوی کنترل کنیم که روی منافع ملی و مصالح مردم آسیبی وارد نشود.

فرازمند اظهار کرد: مردم ایران به این درک رسیده‌اند که برای رسیدن به اقتصاد پویا،‌ مانند دیگر پیشرفت‌های فناوری، هسته‌ای، نانو و هوافضا، باید به توانایی و دانش بومی خود اتکا کنند.

وی گفت: اصولا ظرفیت اقتصادی ایران به گونه‌ای است که تحریم‌ها اثر و بازخورد مستقیمی بر اقتصاد کشورهای تحریم‌کننده دارد و این کشورهای بزرگ هستند که به اقتصاد ایران نیاز دارند.

فرازمند تاکید کرد: تحریم اقتصادی ایران موجب نخواهد شد که که شرکت‌های خارجی از حضور در بخش نفت و گاز کشور عقب‌نشینی کنند، تحریم فقط موجب مخاطره‌آمیز کردن امنیت عرضه انرژی در جهان خواهد شد و تحریم ایران، عاملی در راستای کاهش رشد اقتصادی جهان ارزیابی می‌شود.

وی ادامه داد: این تحریم‌ها همان جبهه‌بندی استکبار است که قبلا آمریکا، صهیونیست‌ها و انگلیس طراحی کردند و حالا جنگ را به میدان اقتصادی کشانده‌اند.

فرازمند تاکید کرد: رهبری عزیز ما، با روشن‌بینی این خاکریزهای دشمن در برابر انقلاب را به مردم معرفی کردند و در سال گذشته فرمان جهاد اقتصادی و در امسال فرمان تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی را صادر کردند.

این تحلیل‌گر سیاسی گفت: تحریم نفتی، تحریم سازمان ملل متحد نیست؛ چند کشور به‌خاطر خواسته‌های غیرمنطقی خود می‌خواهند بازار نفت را که اساساً یک موضوع اقتصادی است و با زندگی مردم و به‌ویژه مصرف‌کنندگان در ارتباط است، دچار مشکل کنند. سیاسی کردن بازار نفت بیشترین آسیب را به شهروندان کشورهای واردکننده وارد می‌کند، ضمن اینکه عدم حضور نفت ایران در بازرهای جهانی بر افزایش قیمت نفت تاثیرگذار و تنش‌زا است.

وی گفت: با توجه به چشم‌انداز بازار نفت، تحریم در دراز مدت بی‌نتیجه است و این فرصت برای اقتصاد ایران فراهم می‌شود که با تدابیر درست، خود را از وابستگی به نفت خارج کند.

فرازمند تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس شدت تحریم بسیار بیشتر بود و خداوند نیز پاداش این مردم را با پیروزی به آنها داد و باید با تبدیل تحریم‌ها به فرصت، از ایران یک کشور قدرتمند ساخت و با حفظ وحدت و یکپارچگی، همچون گذشته با تمام توان در راستای پیشرفت و تعالی گام برداشت. تردیدی نیست که این مشکلات قابل حل و قابل مدیریت هستند.

انتهای پیام/ر10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول