اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور جمعی از مسئولان صورت گرفت

افتتاح نمایشگاه نقاشی "بندگی، نقطه سرخط، رهایی" در شهرری

خبرگزاری فارس: نمایشگاه نقاشی گروهی با عنوان "بندگی، نقطه سرخط، رهایی" به مناسبت ماه مبارک رمضان توسط حوزه هنری مرکز ری افتتاح شد.

افتتاح نمایشگاه نقاشی "بندگی، نقطه سرخط، رهایی" در شهرری

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، ساعتی پیش نمایشگاه نقاشی گروهی با عنوان "بندگی، نقطه سرخط، رهایی" با حضور جمعی از مسئولان شهرستان ری به مناسبت ماه مبارک رمضان توسط حوزه هنری مرکز ری افتتاح شد.

معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) طی سخنانی در آیین افتتاحیه این نمایشگاه به بیان مطالبی در ارتباط با معانی برخی از واژه‌های مرتبط با عبد، عبودیت، بندگی و آزادی، حریت، عقل و تقلید پرداخت.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد تقدیری با بیان آیاتی از قرآن کریم تاکید کرد: انسان برای رهایی و آزادی خود از قید و بندهای وابستگی بایستی به یک منبع بزرگ‌تر و غیر وابسته که همانا آفریننده جهان هستی و آخرت است، متصل شود تا به آن رهایی و ‌آزادگی واقعی دست پیدا کند.

برپایی نمایشگاه با 25 اثر منتخب هنرمندان ری

سرپرست حوزه هنری مرکز ری در مراسم افتتاح نمایشگاه "بندگی، نقطه سرخط، رهایی" گفت: در این نمایشگاه 25 اثر منتخب از برخی هنرمندان شهرستان ری با موضوعات دینی و مرتبط با ماه مبارک رمضان از امروز لغایت عید سعید فطر برای علاقمندان به معرض نمایش گذاشته می‌شود.

حجت‌الله ناظری هدف از برپایی این نمایشگاه را تعیین جایگاهی برای ارائه هنر از سوی هنرمندان ری ذکر کرد و افزود: مقوله هنر دو طرفه است، بنابراین زمانی که اثری خلق می‌شود باید مکانی هم برای ارائه آن اثر به مخاطب در نظر گرفته شود در غیر این‌صورت آثار خلق شده توسط هنرمندان دیده نمی‌شود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: این نمایشگاه همه روزه از ساعت 10 صبح تا 16 عصر در نگارخانه شهید آوینی واقع در شهرری، چهارراه چشمه علی، کوچه شهید سهیلی، پلاک 21، حوزه هنری مرکز ری پذیرای علاقمندان است.

وی اظهار امیدواری کرد که با یاری خداوند متعال و با همیاری هنرمندان بتوانیم در آینده نیز شاهد برپایی بیشتر این‌گونه نمایشگاه‌ها باشیم.

برپایی نخستین جشنواره فرهنگی ‌ـ هنری حضرت عبدالعظیم (ع)

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری در مراسم افتتاح نمایشگاه نقاشی "بندگی، نقطه سرخط،‌ رهایی" از برپایی نخستین جشنواره فرهنگی‌ ـ هنری حضرت عبدالعظیم حسنی (ع‌) در شهرستان ری خبر داد و گفت: برپایی این جشنواره همزمان با سالروز ولادت حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) است.

سید مهدی مومنی عنوان کرد: بنابراین از هم‌اکنون از تمام هنرمندان دعوت می‌شود که برای شرکت آثار خود در تمام زمینه‌های هنری مرتبط با این جشنواره آمادگی لازم را کسب کنند.

وی هدف از برپایی این جشنواره فرهنگی ‌ـ هنری را ارائه جلوه‌های جدید و تازه‌ای از حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) در قالب‌های هنری که در شأن و منزلت حضرت باشد، ذکر کرد و افزود: ایجاد عرصه اجتماعی در جهت بروز توانمندی‌های بالقوه به بالفعل هنرمندان از دیگر اهداف برپایی این جشنواره است.

شرکت‌کنندگان در پایان مراسم از آثار نقاشی شده توسط هنرمندان دیدن کردند.

این گزارش حاکی است، مراسم افتتاح نمایشگاه نقاشی "بندگی، نقطه سرخط،‌ رهایی" با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین محمد تقدیری معاون فرهنگی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع‌)، سید مهدی مومنی سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری، حجت‌الله ناظری سرپرست حوزه هنری مرکز ری و برخی از اساتید و هنرجویان نقاشی در محل نگارخانه شهید آوینی واقع در حوزه هنری ری برگزار شد.

انتهای پیام/ب10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول