اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار منطقه 20:

زیربنای طرح استقلال ری کارشناسی نشده است/ حاضرم با استاندار مناظره کنم

خبرگزاری فارس: شهردار منطقه 20 گفت: تا شورای بعدی که سال آینده برگزار می‌شود، از لحاظ قانونی نمی‌شود ری را مستقل دانست چون زیربنای این کار اصلا کارشناسی شده نیست.

زیربنای طرح استقلال ری کارشناسی نشده است/ حاضرم با استاندار مناظره کنم

عظیم بابایی در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در جنوب استان تهران با اشاره به بحث استقلال ری اظهار داشت: استقلال ری بحثی قانونی است و هرچه قانون گفت ما باید همان را اجرا کنیم بنابراین طبیعی است که تا شورای بعدی که سال آینده برگزار می‌شود از لحاظ قانونی نمی‌شود این کار را انجام داد چون زیربنای این کار اصلا کارشناسی شده نیست و مدیران باید نظرات خود را ارائه بدهند.

مردم نباید متضرر شوند

شهردار منطقه 20 افزود: ما مانند گذشته فعالیت خود را انجام می‌دهیم و آنها را بیشتر نیز کرده‌ایم و با توجه به سیاسی بودن این بحث، مردم نباید متضرر شوند و تنها چیز مهم برای ما آنها هستند.

وی با اشاره به اعتبارات شهرداری عنوان کرد: اعتبارات ما امسال بدون بحث مترو و اتوبان امام علی (ع) بالغ بر 350 میلیارد تومان است که این اعتبارات صرف پروژه‌هایی می‌شود که بخشی از آنها آماده شده است و 97 پروژه نیز همین روزها به بهره‌برداری می‌رسد و مابقی آنها هم تا آخر سال افتتاح می‌شود.

بابایی با بیان اینکه اگر بخواهیم بودجه شهرداری را حساب کنیم زباله‌‌های شهرری را هم نمی‌توان با آن جمع کرد، گفت: ما در اجرای طرح تفصیلی و بخش بافت فرسوده از مردم پولی نمی‌گیریم بنابراین درآمدهای شهرری زیاد نیست.

 

پروژه اتوبان امام علی (ع) در مراحل پایانی است

شهردار منطقه 20 با اشاره به آماده‌سازی اتوبان امام علی (ع) یادآور شد: خوشبختانه کارهای اتوبان امام علی (ع) به‌سرعت در حال انجام است و بیش از 97 درصد تملک آن صورت گرفته است. البته در شهرری 100 درصد تملک انجام شده و 2/6 کیلومتر از این پروژه در این قسمت واقع شده است که ما 55 درصد پیشرفت کار داشتیم و تا آغاز مهر ماه حدود سه کیلومتر از آن را تحویل مردم ری می‌دهیم.

وی بیان داشت: مجتمع تجاری «هایپرسان» بزرگ‌ترین فروشگاه خاورمیانه مربوط به بخش خصوصی است ولی ما با آنها همکاری داریم و به ‌فضل خدا این پروژه نیز همین روزها به بهره‌برداری می‌رسد.

بابایی ضمن تشریح اعتبارات شهرداری تصریح کرد: ما هزینه‌هایی را برای پارک‌ها، اتوبان‌ها، زیرساخت‌ها، سراهای محلی، ورزشگاه‌ها، سرانه‌های فرهنگی و ... پرداخت می‌کنیم و هم‌اکنون حدود 30 نهاد را زیر پوشش داریم.

وی ادامه داد: این نهاد حتی به فرمانداری نیز کمک می‌کند زیرا بودجه فرمانداری فقط 22 میلیارد تومان است اما شهرداری 350 میلیارد تومان اعتبار دارد.

حاضرم با استاندار مناظره کنم

وی با اشاره به مضرات جداسازی ری از تهران تاکید کرد: ما حاضریم در برابر دیدگان مردم با استاندار تهران و فرماندار ری در این رابطه مناظره کنیم. 

شهردار منطقه 20 در پایان خاطرنشان کرد: درآمدهای بهشت‌ زهرا (س) جدا می‌باشد و ارتباطی با شهرری ندارد. آنها یک سازمان مجزا هستند که دارای هیئت مدیره و هیئت امنا هستند ضمن اینکه پروژه‌هایی مانند اتوبان، زیرگذر، زمین‌های تملکی، ساختمان‌های اداری و پل‌هایی که برای توسعه بهشت زهرا (س) تأسیس شده‌اند هزینه‌بر هستند.

انتهای پیام/و20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول