اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

لاله افتخاری در گفت‌وگو با فارس خبر داد

تصمیم‌گیری برای استقلال شهرداری ری در هفته آینده

خبرگزاری فارس: لاله افتخاری در مورد استقلال شهرداری ری گفت: در جلسه هفته آینده که با حضور چمران، قالیباف و استاندار تهران برگزار می‌شود ابعاد این طرح مورد بحث و تصمیم‌گیری قرار می‌گیرد.

تصمیم‌گیری برای استقلال شهرداری ری در هفته آینده

لاله افتخاری در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در جنوب استان تهران، با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در جمع کارگزاران نظام، گفت: مقام معظم رهبری فرمودند «فشارها و تحریم‌ها زودگذر هستند و ما آنها را پشت سر می‌گذاریم»، لحن بیان ایشان طوری بود که نشان می‌داد با کمی مقاومت و برنامه‌‌ریزی صحیح مسئولان فشارهای سیاسی برطرف می‌شوند.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی افزود: مبحث دیگر از سخنان ایشان در مورد حفظ وحدت و یکپارچگی میان مسئولان بود. اتحاد در بین مسئولان ضروری است و اگر آنها با هم اختلافی دارند نباید در بین مردم مطرح کنند چرا که بازتاب مثبتی ندارد.

وی در ادامه تصریح کرد: نشست چند روز قبل مجلس و دولت که مفید و کاربردی بود، نوعی گوش کردن به امر رهبری بود که در آن شاهد وحدت و همدلی بین مسئولان نظام بودیم.

امام خمینی (ره) بر جمعیت 150 میلیونی اصرار داشتند/کنترل جمعیت ایران را به ملتی پیر مبدل می‌کند

افتخاری عنوان کرد: نکته دیگری که مقام معظم رهبری در طی جلسات مختلف بارها اعلام کرده‌اند بحث جمعیت بود. ما امروز جوانان زیادی داریم اما اگر کنترل جمعیت صورت بگیرد در آینده با ملتی پیر مواجه می‌شویم.

وی اضافه کرد: امام خمینی (ره) هم بر جمعیت 150 میلیونی اصرار داشتند اما امروزه شاهد کاهش جمعیت هستیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به عوارض کنترل جمعیت بیان کرد: سال 70 به بعد کنترل جمعیت اشتباه بود و مسئولان باید به جای سیاست‌های بازدارنده از سیاست‌های تشویقی استفاده کنند.

در دیدارهای چهره به چهره مشکلات مردم را بررسی می‌کنم

وی درباره دیدار چهره به چهره‌اش با مردم خاورشهر یادآور شد: به‌خاطر دوری راه و گستردگی کارها کمتر به جایی می‌روم اما روز جمعه با مردم خاورشهر دیدار چهره به چهره‌ای داشتم. تلاش بنده این است که هر جمعه در نماز جمعه‌ شهری شرکت کنم و کارهایی مانند دیدار با مردم، امام جمعه و ... انجام دهم و مشکلات مردم را بررسی کنم.

نگاه دوگانه مسئولان در ارتباط با استقلال شهرداری ری

افتخاری در ارتباط با مزایا و معایب استقلال ری و مخالفت‌های چمران ابراز داشت: در مورد ری دو مبحث وجود دارد. نخست ارتقاء فرمانداری ری به فرمانداری ویژه است که مسئولان هم در جلسه آن ‌را مطرح کردند. این امر حدود یک سال پیش یعنی قبل از تشکیل فرمانداری ویژه در ورامین مصوب شد ولی رأی آن ابلاغ نشد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: فرمانداری ویژه با امتیازات بیشتری که دارد و به‌خاطر تسریع در تحویل پرونده‌اش مستحق بود زودتر از ورامین به فرمانداری ویژه تبدیل شود. حال اینکه چرا ابلاغ رأی آن یک سال طول کشید سؤالی است که باید از مسئولان مربوطه پرسیده شود.

وی در ادامه ابراز امیدواری کرد: بعد از ری به امید خدا نوبت به اسلامشهر می‌رسد که باید در این شهر هم فرمانداری ویژه تشکیل شود.

افتخاری در ادامه عنوان کرد: بخش دوم در مورد ری استقلال شهرداری آن است. مسئله‌ای که روز چهارشنبه در مجمع نمایندگان تهران مطرح شد و بنا به پیگیری آن از راه قانونی شد. مسئولان هم در این زمینه نگاه دوگانه‌ای داشتند.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی در ادامه سخنان خود پیرامون استقلال شهرداری ری گفت: طی پیشنهادی که به استاندار و معاونان دادم، قرار شد پیش‌نویسی تهیه شود و مستندات قانونی مانند نظرات رئیس جمهور و رئیس شورای شهر، مشکلات و اختلافات، دستاوردها و الزامات و ... نوشته شود و در جلسه هفته آینده که با حضور مهندس چمران، دکتر قالیباف، استاندار تهران و معاونان ایشان برگزار می‌شود ابعاد این طرح مورد بحث قرار بگیرد و مسئولان بتوانند راحت‌تر تصمیم‌گیری کنند.

انتهای پیام/ش10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول