اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بیمه خدمات درمانی استان زنجان خبر داد

پوشش 50 درصد از بیماران خاص زنجانی توسط خدمات درمانی

خبرگزاری فارس: مدیرکل بیمه خدمات درمانی استان زنجان گفت: 50 درصد از بیماران خاص در استان زنجان زیر پوشش بیمه خدمات درمانی قرار دارند.

پوشش 50 درصد از بیماران خاص زنجانی توسط خدمات درمانی

بهمن لازمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: 30 درصد از تعرفه‌های بخش خصوصی توسط بیمه خدمات درمانی پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر تعرفه جدیدی در استان زنجان اعلام نشده است، خاطرنشان کرد: هدف اصلی اداره کل بیمه خدمات درمانی استان کاهش هزینه‌های درمانی مردم است.

مدیرکل بیمه خدمات درمانی استان زنجان با بیان اینکه در حال حاضر در بخش‌های دولتی مردم 2 هزار و 800 تومان هزینه می‌پردازند، اضافه کرد: 70 درصد از تعرفه‌های بخش دولتی توسط دولت پرداخته می‌شود.

وی با اشاره به اینکه حدود 50 درصد از بیماران خاص استان زنجان زیر پوشش بیمه خدمات درمانی قرار دارند، ادامه داد: خدماتی که توسط اداره کل بیمه خدمات درمانی به این افراد ارائه می‌شود، متفاوت است.

لازمی با بیان اینکه 80 درصد از هزینه‌های برخی از داروهای بیماران ام اس توسط اداره کل بیمه خدمات درمانی و 20 درصد توسط خود شخص بیمار پرداخت می‌شود، تصریح کرد: در تهیه برخی از داروها نیز 90 درصد از هزینه‌ها را پرداخت می‌کنیم.

وی به پرداخت 100 درصدی هزینه‌های بیماران دیالیزی اشاره کرد و افزود: هزینه‌های درمان یا داروی بیماران تالاسمی و هموفیلی نیز به صورت 100 درصدی پرداخت می‌شود.

مدیرکل بیمه خدمات درمانی استان زنجان با اشاره به اینکه در زمینه دندانپزشکی تعهدات کمتری در پوشش بیماری‌ها عنوان شده است، یادآور شد: پرکردن دندان در تعهدات بیمه خدمات درمانی نیست.

وی به انعقاد تفاهم‌نامه‌ وزارت آموزش و پرورش، بهداشت و وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی اشاره کرد و گفت: بر اساس این تفاهم‌نامه پر کردن دندان دانش‌آموزان زیر 12 سال و دوران ابتدایی زیر پوشش بیمه خدمات درمانی قرار دارد.

لازمی در زمینه وضعیت پرداخت‌های بیمه خدمات درمانی در سال‌های گذشته و جاری اظهار داشت: پرداخت هزینه‌ها به پزشکان تقریبا به‌روز بوده است و در این زمینه مشکلی نداشتیم.

وی با تاکید بر اینکه 75 درصد از هزینه‌های پرداختی اداره کل بیمه خدمات درمانی استان زنجان به دانشگاه علوم پزشکی و بخش‌های درمانی دولتی است، ادامه داد: در مجموع 75 درصد از خدمات تشخیص درمانی استان با تعرفه‌های دولتی و توسط مراکز دولتی ارائه می‌شود.

انتهای پیام/ع20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول