اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت ورزش‌های ناشنوایان خراسان‌رضوی:

ادغام ورزش‌های ناشنوایان با ورزش‌های بیماران خاص اشتباه بود

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت ورزش‌های ناشنوایان خراسان‌رضوی گفت: ادغام ورزش‌های ناشنوایان با ورزش‌های بیماران خاص اشتباه بود.

ادغام ورزش‌های ناشنوایان با ورزش‌های بیماران خاص اشتباه بود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمدرضا شیخ‌زاده، صبح امروز در نشست خبری که در محل اداره‌کل ورزش و جوانان استان خراسان‌رضوی برگزار شد، اظهار داشت: مسئولان تفاوتی میان ورزشکاران ناشنوا و جانباز و معلول قائل نشده‌اند در حالی که ناشنوایان معلول نیستند و از لحاظ توانایی‌های جسمانی با افراد سالم هیچ تفاوتی ندارند و تا نخواهند صحبت کنند، متوجه نمی‌شوید که آنها ناشنوا هستند اما مسئولان ورزش کشور این افراد را در زمره ورزشکاران معلول قرار داده‌اند.

وی افزود: حتی قوانین ورزش‌های مختلف برای ناشنوایان با ورزش افراد سالم یکسان است، اما مسئولان، ورزش ناشنوایان و ورزش بیماران خاص را با یکدیگر ادغام کرده‌اند که این ادغام اشتباه بوده و به ضرر ورزش ناشنوایان است.

وی تاکید کرد: ناشنوایان در ورزش کشور مظلوم واقع شده‌اند و امکانات مناسب در اختیارشان قرار نمی‌گیرد در حالی که ظرفیت‌های بسیار زیادی در ورزش دارند.

800 ورزشکار ناشنوا در استان فعال هستند

وی افزود: در حال حاضر 14 هزار ناشنوا در استان خراسان‌رضوی وجود دارد که از این تعداد 8 هزار نفر از آنان در مشهد زندگی می‌کنند.

رئیس هیئت ورزش‌های ناشنوایان خراسان‌رضوی افزود: از این تعداد 500 مرد و 300 زن ورزشکار سازمان یافته و زیر پوشش هیئت ورزش‌های ناشنوایان استان هستند.

شیخ‌زاده ادامه داد: ورزشکاران ناشنوا در 16 رشته در بخش آقایان و 14 رشته در بخش بانوان فعال هستند که در تمامی این رشته‌ها از نظر فنی در سطح خوبی قرار داریم و در تمامی مسابقات کشوری ورزشکاران استان حضوری پررنگ دارند، ضمن اینکه 15 مربی فعال مرد، 10 مربی فعال زن و 4 داور مرد و یک داور فعال زن در ورزش ناشنوایان حضور مستمر دارند.

وی در ادامه به حضور 5 خراسانی در کاروان اعزامی ورزشکاران ناشنوای ایران به المپیک ورزش‌های ناشنوایان در کره‌جنوبی اشاره و خاطرنشان کرد: این مسابقات اول تا 15 خردادماه در سئول کره‌جنوبی برگزار می‌شود که کاروان ورزشی کشورمان با 160 ورزشکار به این مسابقات اعزام شده‌ است که 5 ورزشکار خراسانی شامل یک فوتسالیست، 3 فوتبالیست و یک جودوکار در این کاروان به نمایندگی از استان حضور دارند.

تیم‎های حرفه‎ای از پذیرش ناشنوایان ورزشکار سر باز می‌زنند

رئیس هیئت ورزش‌های ناشنوایان خراسان‌رضوی با بیان اینکه در رشته‌های فوتبال و فوتسال ناشنوایان تیم‌های قدرتمندی را به مسابقات کشوری اعزام کرده‌ایم، تاکید کرد: استعدادهای خوبی در ورزش‌های ناشنوایان وجود دارد که شناسایی شده‌اند، به ویژه در رشته‌های فوتبال و فوتسال اما متاسفانه تیم‌های ورزشی استان ورزشکاران ناشنوا را با اینکه توانمندی بالایی دارند را در تیم‌هایشان قبول نمی‌کنند و از پذیرش آنها سر باز می‌زنند.

شیخ‌زاده به مشکلات این هیئت در جذب ناشنوایان به ورزش اشاره و خاطرنشان کرد: معمولاً افراد ناشنوا گوشه‌نشین می‌شوند و شرایط روحی و روانی خاصی بر آنها حاکم می‌شود که به همین دلیل جذب آنها به میادین ورزشی سخت است اما ورزش تاثیر فراوانی در تغییر و بهبود کیفیت زندگی آنها چه به لحاظ جسمانی و چه روحی دارد که به همین دلیل جذب آنها به سمت ورزش یکی از اهداف اصلی ما در هیئت است و برنامه‌هایی هم‌چون برگزاری مراسم و دادن امکانات و تخفیف‌های مناسب برای استفاده از اماکن ورزشی به خصوص استخر شنا به منظور جلب نظر این افراد به سوی ورزش اجرا می‌شود.

ناشنوایان برای گذران زندگی خود مجبورند در مشاغل کاذب مشغول شوند

شیخ‌زاده نداشتن شغل مناسب را مهم‌ترین مشکل ناشنوایان در استان دانست و خاطرنشان کرد: نداشتن شغل مناسب بزرگ‌ترین مشکل ورزشکاران ناشنواست و آنها نمی‌توانند شغلی مناسب با شأن اجتماعی خود پیدا کنند.

رئیس هیئت ورزش‌های ناشنوایان خراسان‌رضوی ادامه داد: ناشنوایان افرادی بسیار فعال بوده و توانمندی‌های زیادی دارند اما متاسفانه برای گذران زندگی خود مجبورند در مشاغل کاذب مشغول شوند.

رئیس هیئت ورزش‌های ناشنوایان خراسان‌رضوی در ادامه در پاسخ به سؤالی در ارتباط با بودجه این هیئت و مشکلات مالی آن گفت: در سال گذشته بیش از 100 میلیون تومان برای هیئت هزینه کردیم که بخشی از آن توسط اداره‌کل ورزش و جوانان، بخشی توسط سازمان بهزیستی استان و مابقی آن هم توسط خیّرانی که با هیئت همکاری دارند، تامین شد.

انتهای پیام/س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول