اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دانشگاه علوم پزشکی گیلان خبر داد

راه‌اندازی سامانه خدمات بیماران خاص در گیلان

خبرگزاری فارس: معاون دارو و غذای دانشگاه علوم پزشکی گیلان از راه‌اندازی سامانه خدمات بیماران خاص به منظور شناسایی و توزیع دارو بین آنها در این استان خبر داد.

راه‌اندازی سامانه خدمات بیماران خاص در گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت جواد محمدزاده بعد از ظهر امروز در جلسه بیماری‌های خاص گیلان با اشاره به سیاست ارتقای سطح خدمات‌رسانی وزارت بهداشت برای بیماران خاص اظهار کرد: عمق خدمات‌رسانی به بیماران خاص از عهده وزارت بهداشت خارج است و تشکل‌های مردمی باید در این زمینه کمک کنند.

وی 70 درصد هزینه ارز واردات دارو به کشور را برای استفاده بیماران خاص عنوان کرد و افزود: 30 درصد ارز بقیه برای تهیه اقلام دارویی دیگر مصرف می‌شود.

محمدزاده موجودی و توزیع داروی بیماران خاص در استان را مطلوب نامید و تصریح کرد: تعداد 7 داروخانه خصوصی در کنار هلال‌احمر داروهای مورد نیاز بیماران خاص در گیلان را توزیع می‌کنند.

معاون دانشگاه علوم پزشکی گیلان بیش از 90 درصد داروهای بیماران خاص را وارداتی دانست و خاطر نشان کرد: واردات داروهای بیماران خاص نیازمند ارز بسیار است و این امر نرخ داروها را بالا می‌برد.

وی بر تامین داروهای بیماران خاص در گیلان تاکید کرد و گفت: نهادهای مردم‌نهاد می‌توانند مانع از سوءاستفاده افراد فرصت‌طلب و سودجو در توزیع داروها برای بیماران خاص شوند.

محمدزاده با بیان اینکه داروهای بیماران خاص نیازمند تجویز و مصرف کنترل شده است بیان کرد: تعداد 2 هزار و 500 بیمار خاص در استان وجود دارد.

معاون دارو و غذای دانشگاه علوم پزشکی گیلان از راه‌اندازی سامانه خدمات بیماران خاص به منظور شناسایی و توزیع دارو بین آنها در این استان خبر داد و اذعان کرد: تعداد 450 نفر از بیماران خاص استان تاکنون در سامانه مذکور ثبت‌نام کرده‌اند.

وی ادامه داد: تمام بیماران، پزشکان و مراکز عرضه داروهای بیماران خاص باید در سامانه خدمات بیماران خاص ثبت‌نام کنند و عرضه و توزیع دارو از طریق این سامانه انجام می‌شود.

به گفته محمدزاده داروی بیماران خاص از مرحله ورود به کشور، شبکه توزیع و مصرف دارو توسط بیماران از طریق سامانه خدمات بیماران خاص پیگیری می‌شود.

معاون دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه بیماران خاص پس از ثبت‌نام در سامانه مذکور باید به معاونت داروی این دانشگاه مراجعه کنند اظهار کرد: بیماران تالاسمی، هموفیلی، ام‌اس و کلیوی برای دریافت دارو باید در سامانه خدمات بیماران خاص ثبت‌نام کنند.

انتهای پیام/ش20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول