اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال گذشته

24 میلیارد ریال برای درمان و داروی بیماران خاص در قم هزینه شد

خبرگزاری فارس: مدیریت درمان تامین اجتماعی استان قم گفت: در سال گذشته هزینه درمان و داروی بیماران خاص بیش از 24 میلیارد و 633 میلیون ریال بوده است.

24 میلیارد ریال برای درمان و داروی بیماران خاص در قم هزینه شد

محمدتقی موحدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به عملکرد سال گذشته سازمان تامین اجتماعی در خصوص بیمه بیماران خاص گفت: 13 هزار و 809 نفر از بیمه‌شدگان تامین اجتماعی در سال گذشته زیرپوشش خدمات ویژه این سازمان قرار گرفتند.

وی افزود: از تعداد 550 هزار بیمه شده تامین اجتماعی در استان قم 13 هزار و 809 بار مراجعه بیماران خاص به مراکز درمانی به ثبت رسیده است که این بیماران به علت بالا بودن هزینه‌های درمان و دارو زیر پوشش این خدمات قرار گرفته‌اند.

موحدی ادامه داد: در سال گذشته نیز بیش از 24 میلیارد و 633 میلیون ریال بابت هزینه‌های درمان و داروی بیماران خاص، بیماران پیوندی، بیماران MS و شیمی درمانی بیماران سرطانی پرداخت شده است.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان قم تصریح کرد: بیماران خاص زیرپوشش تامین اجتماعی استان قم از خدمات 85 تا 100درصدی هزینه‌های درمانی و دارویی بهره‌مند می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: بیشترین هزینه‌های درمان و دارو مربوط به بیماران شیمی درمانی با 3هزار و 307 بار مراجعه، بیماران MS با هزار و 897 بار مراجعه، دیالیز 465 نفر، هموفیلی با 152 نفر و بیماران تالاسمی با 192 نفر بوده است.

موحدی اظهار داشت:‌ میانگین هزینه‌های انجام شده برای هر نسخه بیماران خاص در بخش سرپایی بالغ بر یک میلیون و 750 هزار ریال بوده که این میزان هزینه به طور میانگین برای بیماران خاص بستری شده هشت میلیون ریال بوده است.

انتهای پیام/ح20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول