اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور اجتماعی استانداری کردستان:

بانی خیر برای برطرف کردن نیازهای بیماران خاص در کردستان نداریم

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور اجتماعی استانداری کردستان گفت: بانی خیر برای برطرف کردن نیازهای بیماران خاص در کردستان نداریم.

بانی خیر برای برطرف کردن نیازهای بیماران خاص در کردستان نداریم

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، محمدعطا رحمانی‌آبیدر شنبه ‌شب در جلسه کمیته بیماران خاص کردستان در سالن شهدای گمنام استانداری اظهار کرد: تشکیل گروه درمان به منظور پیگیری امور درمانی، گروه رفاه برای بحث طرح‌های رفاهی و گروه ارزیابی برای نظارت و ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی و سازمان‌های مردم نهاد مرتبط با بیماری‌های خاص ضرورت دارد و این باید در دستور کار سال آینده این کمیته قرار گیرد.

به گفته مدیرکل امور اجتماعی استانداری کردستان، عملکرد سال 90 دستگاه‌های اجرایی و سمن‌های مرتبط سال پایه ارزیابی عملکرد گروه ارزیاب کمیته بیماری‌های خاص استان خواهد بود.

وی در ادامه بانک اطلاعات بیماران خاص استان را مبنای برنامه دستگاه‌های مرتبط با بیماران خاص دانست و تأکید کرد: با تحقق بانک اطلاعات نقطه ابهامات این دستگاه‌ها حل شده و زمینه‌ای برای ارائه خدمات بهتر و به دور از موازی کاری میسر می‌شود.

رحمانی‌آبیدر همچنین خواستار واگذاری برگزاری جلسات کمیته بیماری‌های خاص به سازمان‌های مردم‌نهاد استان شد و گفت: استفاده از ظرفیت این سازمان‌ها بستر حل بسیاری از موارد خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: نگاه ما به عنوان دستگاه متولی به سازمان‌های مردم‌نهاد متفاوت نیست و در این زمینه گزینشی عمل نخواهیم کرد بلکه باید با برنامه‌های مختلف آنها را فعال و به کار بگیریم.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری کردستان در ادامه از برگزاری همایش خیرین در ارتباط با مسئله بیماری‌های خاص در استان خبر داد و فرهنگ‌سازی برای کمک به بیماران خاص و استفاده از توانمندی این بخش برای تسهیل بخشی از امور را از اهداف این همایش عنوان کرد.

به گفته رحمانی‌آبیدر، با وجود خیران زیاد در استان کردستان اما در حال حاضر در بحث کمک به بیماران خاص خیر ویژه و شاخصی نداریم که این همایش بانی جلب خیران و جبران بخشی از نیازهای درمان بیماران خاص و معتادان می‌شود.

مسئول انجمن خیریه بیماری‌های خاص کردستان هم در این جلسه از پرداخت کمک 150 میلیون تومانی به بیماران سرطانی استان خبر داد و گفت: تمامی هزینه‌های ام‌آرآی، آزمایش و سونوگرافی در قالب انعقاد قرارداد با مرکز ام‌آرآی شهید چمران سنندج و مراکز سونوگرافی و آزمایشگاه توسط این انجمن پرداخت می‌شود.

ثریا لطیفی در پایان راه‌اندازی درمانگاه شبانه‌روزی انجمن بیماران خاص استان را یک ضرورت خواند و بر همکاری دستگاه‌های مرتبط برای تحقق این مهم تأکید کرد.

انتهای پیام/ش10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول