اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره بهداشت و درمان کمیته امداد کردستان:

35 درصد بیماران خاص کردستانی بیکار هستند

خبرگزاری فارس: رئیس اداره بهداشت و درمان کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان گفت: بیش از 35 درصد بیماران خاص زیرپوشش این نهاد بدون شغل هستند.

35 درصد بیماران خاص کردستانی بیکار هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج فرخ ذره‌بینان چهارشنبه شب در جلسه کمیته بیماران خاص استان کردستان در سنندج اظهار داشت: در حال حاضر اکثر بیماران خاص زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) در شهرها ساکن بوده و بیش از 65 درصد آنان صاحب مسکن و یا در منزل پدری ساکن هستند.

وی افزود: از مجموع بیماران خاص این نهاد 5/35 درصد فاقد شغل بوده و این مهم مشکلات عدیده‌ای را برای آنان فراهم کرده است.

رئیس اداره اعتبارات و درمان کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان وجود ضعف مالی و محرومیت‌های متعدد را از جمله مشکلات پیش روی بیماران خاص در استان عنوان کرد و افزود: که کمیته امداد امام خمینی (ره) بنابر رسالتی که دارد برای حمایت از این افراد تلاش‌هایی را آغاز کرده است.

ذره‌بینان افزود: برای بیماران خاص محدودیت هزینه‌ای نداریم و هم‌اکنون اعتبارات بلاعوض تا سقف 5 میلیون ریال و وام‌های قرض‌الحسنه 20 میلیون ریالی به این بیماران اختصاص می‌یابد و بیش از 25 درصد کل اعتبارات حمایتی این نهاد برای بیمه تکمیلی بیماران خاص هزینه می‌شود.

وی همچنین از رشد 70 درصدی اعتبارات بیمه تکمیلی بیماران خاص در سال جاری خبر داد و افزود: برای تسهیل دریافت داروهای مورد نیاز این بیماران با تعدادی از داروخانه‌های مجهز شهر سنندج قراردادهایی منعقد شده است.

رئیس اداره بهداشت و درمان کمیته امداد امام خمینی(ره) کردستان اظهار داشت: برای بیماران زمین‌گیر نیز سالانه 6 میلیون ریال کمک بلاعوض تخصیص می‌یابد و این مهم به هزینه‌های نامحسوس درمان آنان مربوط می‌شود.

ذره‌بینان از پرداخت کمک‌های بلاعوض 15 میلیون ریالی به بیماران صعب‌العلاج و اهدای تجهیزات درمانی و پزشکی همچون ویلچر، دستگاه اکسیژن‌ساز و دیگر تجهیزات مورد نیاز برای آنان در قالب دیدارهای به عمل آمده از این بیماران خبر داد.

انتهای پیام/صا10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول