اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون درمانی دانشگاه علوم پزشکی همدان اعلام کرد

عدم وجود اعتبارات کافی برای ارائه داروی رایگان به بیماران خاص

خبرگزاری فارس: معاون درمانی دانشگاه علوم پزشکی همدان از عدم وجود اعتبارات کافی برای ارائه داروی رایگان به بیماران خاص خبر داد و این بحث را از جمله چالش های درمانی استان دانست.

عدم وجود اعتبارات کافی برای ارائه داروی رایگان به بیماران خاص

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، حسن جلالوند بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران، مهمترین چالش‌های درمانی استان همدان را، کمبود تخت‌های بیمارستانی دانست و اظهار کرد: عدم هماهنگی هزینه‌ها با درآمدهای بیمارستان‌ها در استان همدان نیز از دیگر چالش‌های درمانی است که گاهاً پرداخت دریافتی پرسنل، کارانه پزشکان، پرداخت‌های دارویی و خرید تجهیزات بیمارستانی را با مشکل مواجه می‌کند.

وی به کمبود برخی رشته‌های تخصصی درمانی در استان همدان اشاره و تصریح کرد: کمبود رادیولوژیست در همدان معضلی جدی است و با وجود اینکه در همدان بیش از سه ماه است که درخواست جذب نیروی کارشناسی پرستاری داده‌ایم، حتی یک نفر هم برای جذب به ما مراجعه نکرده است چون نیروی کارشناسی پرستاری در استان وجود ندارد.

معاون درمانی دانشگاه علوم پزشکی همدان به مستهلک بودن فضا و نیز تجهیزات برخی از بیمارستان‌های استان اشاره کرد و افزود: تجهیزات پزشکی در استان ناکافی است و برخی از تجهیزات مورد نیاز نیز در مرکز شهرستان‌های استان وجود ندارد.

وی با بیان اینکه در استان همدان 16 بیمارستان دانشگاهی وجود دارد، تصریح کرد: پنج بیمارستان در شهر همدان و 11 بیمارستان نیز در شهرستان‌های استان فعال است که در کل می‌توان گفت 2 هزار و 582 تخت بیمارستانی در این بیمارستان‌ها فعال است.

جلالوند با اشاره به عدم وجود اعتبارات کافی برای ارائه داروی رایگان به بیماران خاص در استان، اذعان کرد: این بحث نیز از جمله چالش‌های روزانه معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی است چرا که درصد تعیین شده توسط وزارت بهداشت در این زمینه، تکافوی نیاز بیماران استان را نمی‌کند.

معاون غذا و داروی علوم پزشکی همدان نیز در ارتباط با وضعیت دارو اظهار کرد: با توجه به تدابیر اندیشیده شده توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با وجود تحریم‌های موجود، دچار مشکل عمده‌ای نشده‌ایم.

علی‌اصغر وحیدی‌نیا با بیان اینکه عمده داروی مصرفی جامعه، داروهای ساخت و تولید داخل است، تصریح کرد: در صورتی که در کوتاه مدت افزایش مصرف دارو و دپوی دارویی صورت نگیرد مشکل دارویی در استان نخواهیم داشت.

وی در سخنان خود با اشاره به امر هدفمندی یارانه‌ها عنوان کرد: افزایش قیمت دارویی حدود هفت تا هشت درصد بوده که در برخی از داروها این افزایش قیمت به ‌طور متوسط افزایش 10 درصدی نیز داشته است.

معاون غذا و داروی علوم پزشکی همدان در پایان سخنان خود گفت: با وجود عدم ابلاغ اعتبار برای تخفیف دارویی در سال گذشته دانشگاه علوم پزشکی همدان 800 میلیون تومان در این زمینه هزینه کرد.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول