اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور اجتماعی استانداری گیلان خبر داد

پرداخت یارانه به بیماران خاص گیلان

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور اجتماعی استانداری گیلان با بیان اینکه بیش از 2 هزار بیمار خاص در استان وجود دارد، گفت: یارانه درمان به بیماران خاص گیلان در حال پرداخت است.

پرداخت یارانه به بیماران خاص گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، عزیز پورعزیزی عصر امروز در جلسه کمیته حمایت از بیماران خاص گیلان به شرایط موجود بیماران خاص استان اشاره کرد و اظهار داشت: بیماران خاص سختی‌های بسیاری را تحمل می‌کنند.

وی نبود نهادهای مردمی پویا و منابع مالی کافی را از مشکلات بیماران خاص گیلان عنوان کرد و افزود: دانشگاه علوم پزشکی بخشی از مشکلات این بیماران را پیگیری و برطرف می‌کند.

پورعزیزی با بیان اینکه بیش از 2 هزار بیمار خاص در گیلان وجود دارد گفت: یارانه درمان از طریق دانشگاه علوم پزشکی به بیماران خاص استان در حال پرداخت است.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری گیلان موسسه‌های مردم‌نهاد در کمک‌رسانی به بیماران خاص را تاثیرگذار دانست و تصریح کرد: مجوز موسسه‌های مردم‌نهاد توسط وزارت کشور صادر می‌شود.

وی تعداد بیماران ام‌اس گیلان را 700 نفر اعلام کرد و یادآور شد: این تعداد بیماران تا پایان سال جاری به حدود یک‌هزار نفر افزایش می‌یابد.

پورعزیزی نرخ هر داروی بیماران ام‌اس را حدود 260 هزار تومان ذکر کرد و بیان داشت: هزینه دارو مشکل بزرگ بیماران خاص است.

کارشناس بیماران خاص دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز در این جلسه تالاسمی، هموفیلی، ام‌‌اس و بیماران سرطانی را شامل بیماری‌های خاص ذکر کرد و گفت: ماهانه 100 میلیون تومان از طریق دانشگاه علوم پزشکی گیلان به بیماران سرطانی کمک می‌شود.

محمدرضا حسین‌زاده با تاکید براینکه تمام بیماران خاص بیمه هستند، افزود: بیماران خاص گیلان که بیمه نیستند زیر پوشش بیمه قرار می‌گیرند.

وی خواستار اهدای رایگان دستگاه‌های دیالیز به مراکز درمانی گیلان شد و بیان کرد: موسسه‌های مردم‌نهاد باید توجه ویژه‌ای به بیماران خاص داشته باشند.

انتهای پیام/آ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول