اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار خراسان‌جنوبی:

نگاه به بیماران خاص باید ویژه باشد

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان‌جنوبی با اشاره به وضعیت بیماران خاص، گفت: باید نگاه ویژه‌ای به این بیماران وجود داشته باشد.

نگاه به بیماران خاص باید ویژه باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، در دومین جلسه کارگروه بیماری‌های خاص خراسان‌جنوبی که ظهر امروز با حضور نمایندگان ادارات مرتبط و معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان‌جنوبی در محل استانداری خراسان‌جنوبی برگزار شد، مشکلات مختلف بیماران خاص مورد بررسی قرار گرفت.

در این جلسه در رابطه با مشکل مسکن بیماران خاص مقرر شد که پیگیری‌هایی صورت گرفته و افراد فاقد مسکن به ادارات راه و مسکن و بهزیستی معرفی شوند.

همچنین به منظور اشتغالزایی برای بیماران تالاسمی، هموفیلی و پیوند اعضا مقرر شد که نام بیماران از طریق دانشگاه علوم پزشکی در اختیار استانداری قرار گرفته تا استانداری آنان را به اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی معرفی کند.

در مورد بحث ما به‌التفاوت داروهای بیماران خاص نیز مقرر شد که این افراد به اداره بیمه معرفی شوند که اداره بیمه نیز متعهد به پرداخت آن شد.

همچنین در این کارگروه رئیس کلینیک بیماری‌های خاص خراسان‌جنوبی از استانداری به دلیل عدم تعهد به مصوبه قبلی در رابطه با تأمین یکی از دستگاه‌های مورد نیاز گله‌مند بود که معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان‌جنوبی یادآور شد که استانداری فقط وظیفه پیگیری این مورد را داشته که پیگیری‌های استانداری از بنیاد بیماری‌های خاص وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور به این نتیجه ختم شده که این دستگاه جزو کالاهای ضروری بوده که خود دانشگاه علوم پزشکی وظیفه تأمین آن را برعهده دارد.

همچنین در این جلسه مقرر شد که کارگروه بیماری‌های خاص خراسان‌جنوبی هر سه ماه یک‌بار برگزار شود.

*نگاه به بیماران خاص باید خاص باشد

معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان‌جنوبی در پایان این جلسه با اشاره به خاص بودن وضعیت این بیماران، اظهار داشت: باید نگاه ویژه‌ای نیز به این بیماران وجود داشته باشد.

محمدابراهیم افشاری ادامه داد: اگر این نگاه ویژه و خاص در سطح استان نسبت به این بیماران به وجود آید بسیاری از مشکلات موجود در این حوزه حل خواهد شد.

وی افزود: نگاه به این بیماران باید خارج از نگاه صرف اداری باشد تا بتوانیم به حل مشکلات آنها کمک قابل توجهی داشته باشیم.

معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان‌جنوبی اضافه کرد: اگر بحث احداث ساختمان به سرانجام برسد به نظر خیلی از مشکلات این بیماران حل خواهد شد.

انتهای پیام/ح20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول