اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره بهداشت کمیته امداد کردستان خبر داد

اختصاص 1.8 میلیارد ریال به بیماران خاص در کردستان

خبرگزاری فارس: رئیس اداره بهداشت و درمان کمیته امداد کردستان کل اعتبار حوزه درمان استان در سال گذشته را 7.5 میلیارد ریال عنوان کرد و گفت: یک میلیارد و 835 میلیون ریال آن به بیماران خاص و صعب‌العلاج اختصاص یافته است.

اختصاص 1.8 میلیارد ریال به بیماران خاص در کردستان

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، فرخ ذره‌بینان در نشست هم‌اندیشی اجرای طرح پزشک خانواده در اداره‌کل کمیته امداد امام‌خمینی(ره) کردستان بیان کرد: در حال حاضر 48 هزار و 292 مددجوی زیرپوشش کمیته امداد در این استان بیمه شده و 46 هزار و 858 نفر از این تعداد به پزشک خانواده معرفی شده‌اند.

به گفته وی، در حال حاضر 28 پزشک خانواده نیز در شهرستان‌های مختلف با کمیته امداد امام‌خمینی (ره) طرف قرارداد هستند و سنندج با 11 پزشک و دهگلان و کامیاران هر کدام با یک پزشک به ترتیب کمترین و بیشترین رقم را به خود اختصاص داده‌اند.

رئیس اداره بهداشت و درمان امور بیمه‌ای کمیته امداد کردستان در ادامه به اجرای طرح پزشک خانواده و نقش کمیته امداد در اجرای این طرح اشاره کرد و افزود: طرح پزشک خانواده به‌عنوان یک نظام بیمه‌ای نوین و برتر با بهره‌جویی کامل از سیستم رایانه‌ای پیشرفته با هدف‌ تأمین موجبات و امکانات ‌بیمه خدمات درمانی اقشار نیازمند و صیانت از سلامت و حقوق بیمه شده‌ تهیه و از نیمه دوم سال 1376 اجرایی شده است‌.

به گفته ذره‌بینان، فراهم آوردن زمینه هدایت و راهنمایی بیمه‌شدگان توسط پزشک ‌خانواده به‌عنوان مشاور تخصصی‌، اعمال نظارت مستمر بر بهداشت خانواده و پیشگیری قبل از درمان و ایجاد بستری مناسب برای ترویج فرهنگ ‌استفاده بهینه از خدمات درمانی و دارویی کشور از دیگر اهداف اجرای این طرح است.

وی خاطرنشان کرد: مسئولیت کمیته آموزش و مدیریت انسانی با محوریت آموزش نیروهای جدیدالورود و بازآموزی نیروهای موجود در اجرای طرح پزشک خانواده به‌عهده کمیته امداد گذاشته شده است.

وی تصریح کرد: چهار نفر از کارشناسان این نهاد مقدس نیز در قالب کمیته‌های آمار و فن‌آوری اطلاعات، فرهنگی ، تبلیغات و اطلاع‌رسانی، ساماندهی و توزیع منابع مالی و ساختار و پایش و ارزشیابی با ستاد طرح پزشک خانواده همکاری می‌کنند.

رئیس اداره بهداشت و درمان امور بیمه‌ای کمیته امداد کردستان اضافه کرد: در ستاد اجرایی شهرستان‌ها نیز کارشناس مسئول درمان کمیته امداد عضویت داشته و نسبت به تحلیل وضعیت موجود، تهیه آمار واحدها ارائه خدمت، سازماندهی لازم برای استقرار نظام ارجاع با محوریت پزشک خانواده و تیم سلامت، ترسیم وضعیت مطلوب شهرستان، تدوین برنامه عملیاتی و نظام پایش و ارزشیابی، هماهنگی آموزش همگانی و ثبت‌نام پزشکان خانواده انجام‌وظیفه می‌کند.

به گفته ذره‌بینان، ارتقای سلامت جامعه، ‌ساماندهی منابع موجود و اعتبارات، افزایش بهره‌وری و تشخیص و درمان به‌موقع بیماران از مهم‌ترین اهداف اجرای طرح پزشک خانواده در سراسر کشور است.

وی در ادامه به اقدامات بهداشتی کمیته امداد امام‌خمینی(ره) کردستان با همکاری دانشگاه علوم پزشکی استان اشاره کرد و افزود: آموزش سلامت،اهدا بسته‌های بهداشتی، احداث و بهسازی سرویس‌های بهداشتی و ارائه خدمات بهداشتی خوابگاهی و بهداشت دهان و دندان از جمله اقدامات این نهاد مقدس در حوزه بهداشت و درمان در سال گذشته در سطح استان بوده است.

رئیس اداره بهداشت و درمان امور بیمه‌ای کمیته امداد کردستان در پایان خاطرنشان کرد: ارائه خدمات بهداشتی اردوگاهی، معاینات دوره‌ای مجریان خودکفایی، بهسازی محیط‌های خودکفایی، ارزیابی سلامت زنان، بینایی‌سنجی قالیبافان و اهدای بن غذایی کودکان مبتلا به سوء‌تغذیه زیر 6 سال از دیگر اقدامات کمیته امداد در حوزه درمان در سال گذشته بوده است.

انتهای پیام/ع10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول