اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بازرس کل استان قزوین:

کارآمدی نظام مالیاتی نیازمند شفاف‌سازی فعالیت‌های اقتصادی است

خبرگزاری فارس: بازرس کل استان قزوین گفت: یکی از گام‌های اساسی در راستای کارآمدی نظام مالیاتی کشور شفاف‌سازی فعالیت‌های اقتصادی است.

کارآمدی نظام مالیاتی نیازمند شفاف‌سازی فعالیت‌های اقتصادی است

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی اداره کل بازرسی استان قزوین، محمدحسین یزدان‌پناه در حاشیه برگزاری کارگاه آموزشی مالیات بر ارزش افزوده که با حضور کارشناسان و بازرسان اداره کل بازرسی برگزار شد، اظهار کرد: یکی از گام‌های اساسی در راستای کارآمدی نظام مالیاتی کشور شفاف‌سازی فعالیت‌های اقتصادی است.

بازرس کل استان قزوین در ابتدای این جلسه با بیان اینکه مالیات از منابع مهم درآمدی دولت محسوب می‌شود، افزود: ثبات و تداوم وصول مالیات به‌ویژه مالیات بر ارزش افزوده سبب اجرای صحیح برنامه‌ها و ارایه خدمات مورد نیاز مردم و جامعه در زمینه‌های مختلف می‌شود.

وی اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده را از اقدامات اثربخش دولت در زمینه تحول اقتصادی دانست و اضافه کرد: اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده از مدت‌ها قبل در دستور کار دولت قرار داشته، ولی به دلایلی به تعویق افتاده بود که خوشبختانه از حدود سه سال پیش تحقق عینی پیدا کرده است.

یزدان‌پناه ادامه داد: فراهم کردن بستر و فرهنگ عمومی مالیات بر ارزش افزوده ضروری است به همین منظور دست اندرکاران و متولیان امر، مؤدیان مالیاتی و تمام شهروندان باید در این خصوص با بهره‌گیری از آموزش‌های لازم آشنایی کافی را داشته باشند.

بازرس کل استان قزوین عنوان کرد: در سراسر دنیا بخش قابل توجهی از درآمد از طریق مالیات تأمین می‌شود به‌طوری که در کشورهای توسعه‌یافته درآمد ناشی از مالیات به 75 درصد می‌رسد، ولی این میزان در کشور ما به‌دلیل فراهم نبودن فرهنگ عمومی بسیار پایین است.

وی تلاش در راستای کارآمد کردن نظام مالیاتی کشور را بسیار حائز اهمیت و سبب تحول و شکوفایی اقتصادی دانست و تصریح کرد: نظام مالیاتی نوین نقش مؤثری در چرخه مدیریت اقتصادی دارد و میزان رضایت‌مندی مردم به‌ویژه مؤدیان را افزایش می‌دهد.

یزدان‌پناه اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده را مهم‌ترین اقدام اقتصادی در سال‌های اخیر عنوان کرد و گفت: پرداخت مالیات و مشارکت مردم در تأمین هزینه‌های عمومی جامعه از مهم‌ترین عوامل تحقق عدالت اجتماعی و کاهش تورم در اقتصاد کشور است.

بازرس کل استان قزوین همچنین با تأکید بر اهمیت آموزش نیروهای انسانی نظام اداری و اجرایی کشور بیان کرد: لازمه ارتقای بهره‌وری و راندمان کاری در هر سیستم و دستگاهی نگاه ویژه مدیران به مقوله آموزش و ارتقای سطح کیفی و کمی آن است.

همچنین در نخستین جلسه این کارگاه آموزشی 16 ساعته مباحثی از قبیل کلیات و مبانی نظری مالیات بر ارزش افزوده، جایگاه و ویژگی‌ها، نحوه محاسبه عملیاتی، چگونگی محاسبه و پرداخت، معافیت‌ها و تکالیف فعلان اقتصادی در نظام مالیاتی مطرح و پیرامون آنها بحث و تبادل نظر شد.

انتهای پیام/ب30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول