اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان رضوی خواستار شد

تدوین پیوست امنیتی برای تمام طرح‌های اقتصادی در خراسان رضوی

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان رضوی خواستار تدوین پیوست امنیتی برای تمام طرح‌های اقتصادی به منظور تسهیل در امور سرمایه‌گذاران شد.

تدوین پیوست امنیتی برای تمام طرح‌های اقتصادی در خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، محمود صلاحی صبح امروز در جلسه کارگروه راهبردی جهاد اقتصادی اظهار کرد: با استقرار نظام جمهوری اسلامی ایران و شکل‌گیری دولت اسلامی، منافع دنیای غرب و نظام سلطه به مخاطره افتاد از همین رو از هر حربه‌ای برای از پا درآوردن این نظام نوپا استفاده کرد.

وی افزود: نمونه بارز این موضوع تحمیل جنگ هشت ساله و تحریم‌های گوناگون تسلیحاتی بود که به یاری خداوند، رهبری‌های امام راحل(ره) و همراهی مردم و تبعیت آنان از ولایت فقیه خنثی شد.

استاندار خراسان رضوی گفت: نظام سلطه پس از آنکه از طریق فشارهای نظامی نتوانست به مقاصد خود دست یابد به تحریم شدید اقتصادی روی آورده و به خیال خود از این طریق می‌خواهد مانع حرکت رو به جلوی و شتابنده ایران اسلامی شود.

رئیس کارگروه راهبردی جهاد اقتصادی تصریح کرد: ملت قهرمان و هوشیار ایران نه تنها از این تحریم‌ها آسیب ندیده بلکه از آن به عنوان فرصتی برای دستیابی به خودکفایی و استقلال در زمینه‌های مختلف استفاده کرده است.

وی حجم بالای سرمایه گذاری در کشور و صادرات کالا به کشورهای هدف و توسعه اقتصادی در سال‌های اخیر با وجود تحریم‌ها را نشان از پویایی اقتصاد ایران دانست.

صلاحی تاکید کرد: ابتکار مقام معظم رهبری در نامگذاری چند سال اخیر با رویکرد اقتصادی پاسخ محکمی به تحریم دشمن بوده که باید در راستای تحقق بیش از پیش آن تلاش کرد.

استاندار خراسان رضوی افزود: در سال گذشته که به عنوان جهاد اقتصادی نامگذاری شد اقدامات خوب و موثری در زمینه رشد و توسعه اقتصادی کشور صورت گرفت و شاهد تحولات اساسی و چشمگیری در این حوزه بودیم.

رئیس کارگروه راهبردی جهاد اقتصادی اظهار داشت: در سال جاری نیز که به نام تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی نامگذاری شده باید تمام توان خود را برای حمایت از تولید به کار گرفته و در این راستا برنامه‌ریزی کنیم.

صلاحی خطاب به بانک‌ها تاکید کرد تا در این سال بیش از پیش نسبت به در اختیار قرار دادن تسهیلات ارزان قیمت به تولیدکنندگان اقدام کنند.

وی با بیان اینکه نرخ بالای بهره سبب می‌شود که قیمت تمام شده کالا افزایش یابد، گفت: این امر موجب کاهش قابلیت رقابت کالای داخلی با انواع مشابه خارجی در بازار می‌شود.

استاندار خراسان رضوی تصور غلط تکیه بر درآمدهای نفتی و اقتصاد مبتنی بر فروش نفت را مهم‌ترین عامل بازماندن از تولید عنوان کرد و ادامه داد: این باور غلط از گذشته در اقتصاد ایران شکل گرفته که پس از پیروزی انقلاب و با برنامه‌ریزی‌های انجام شده هر سال از وابستگی به درآمدهای نفتی کاسته می‌شود.

رئیس کارگروه راهبردی جهاد اقتصادی خطاب به تولیدکنندگان نیز تاکید کرد: باید فرآیند تولید کالاها اصلاح شده و کالاهای با کیفیت و صادرات محور در کشور تولید شود.

صلاحی خاطرنشان کرد: دولت در این راستا از هیچ گونه حمایتی دریغ نخواهد کرد و با در اختیار قرار دادن تسهیلات تولیدکنندگان را یاری خواهد کرد.

استاندار خراسان رضوی با اشاره به قرار داشتن ایران در شرایط ویژه اقتصادی تصریح کرد:  باید در این موقعیت به گونه‌ای عمل کنیم که فشارهای نظام سلطه و غرب بر اقتصاد ما از تولید و تولیدکننده برداشته شود.

وی خواستار تحرک بیشتر برای تولید از سوی تولیدکنندگان شد و گفت: با تولید بیشتر و فرهنگ‌سازی برای استفاده از کالاهای تولید داخل مِی‌توان بر تحریم‌ها غلبه کرد.

رئیس کارگروه راهبردی جهاد اقتصادی در ادامه از مسئولان دستگاه‌های اجرایی خواست تا از هر امکانی برای جذب سرمایه‌گذاران، ایجاد اشتغال و توسعه پایدار استفاده کرده و خود را درگیر بروکراسی‌های اداری نکنند.

صلاحی افزود: قوانین و ضوابطی که از سوی نهادهای بالادستی به دستگاه‌ها ابلاغ می‌شود و سبب کند شدن روند توسعه در استان می ‌شود را باید با توجه به شرایط حساس اقتصادی کنار گذاشت و برای ایجاد شتاب در ایجاد اشتغال و سرمایه‌گذاری در استان برنامه‌ریزی کرد.

 انتهای پیام/و10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول