اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت تهران

مردم وارد صحنه جنگ اقتصادی شوند/ فتنه‌گران قداستی بین مردم ندارد

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت تهران خطاب به مردم گفت: امروز که جنگ اقتصادی است، شما مردم باید به عرصه بیایید، زیرا خودتان صاحب این انقلاب و کشور هستید.

مردم وارد صحنه جنگ اقتصادی شوند/ فتنه‌گران قداستی بین مردم ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، آیت‌الله کاظم صدیقی شامگاه پنجشنبه در همایش جبهه پایداری اظهار داشت: در کشور ما امنیت کامل وجود دارد.

وی افزود: اجتماعات دینی و معنوی با آرامش کامل و با نعمت وجود علمای صالح و پرچمداران هدایت دینی در ابعاد مختلف معنوی، معرفتی، اخلاقی، سیاسی و اجتماعی در ایران برگزار می‌شود.

صدیقی تصریح کرد: حوزه علمیه قم و علمای ما از جمله امام راحل، شهید مطهری، شهید بهشتی و بزرگان و شهدای محراب همگی نور بودند.

وی با بیان اینکه هیچ مکتبی در جهان علمای مکتب تشیع را ندارد، ابراز داشت: علمای شیعه در تاریخ پرچم‌دارانی بودند که سر سوزنی بی‌صداقتی نداشتند و در اوج تقوا، دینمداری، زهد و بی‌تعلقی به دنیا و در اوج دلسوزی و نوازش مردم بودند.

صدیقی بیان داشت: علمایی مانند میرزای شیرازی، شیخ انصاری، علامه شیخ‌بهایی و علامه محقق ثانی قدرت سیاسی اسلام را نشان دادند.

وی گفت: علامه ثانی شیعه را در ایران در دوران صفویه مستقر کرد و پرچم اسلام را برافراشته داشت و شجره طیبه را در کشور ما نهادینه کرد.

امام جمعه موقت تهران عنوان کرد: علامه بهایی با تاکتیک و بصیرت دینی خود حوزه‌های علمیه را گسترش داد.

صدیقی جریان مشروطیت را پوششی برای استکبار سیاه خواند و اذعان داشت: با فتوای ولایی میرزا قدرت ایمان مردم به نمایش گذاشته شد و یک فتوا به تحریم تنباکو چنان لرزه بر اندام روباه پیر خرفت "انگلیس" انداخت که تصمیم گرفتند تا نفوذ روحانیت را از جان مردم بیرون کنند، اما کور خوانده‌اند.

وی افزود: بعد از انقلاب روحانیت خوب امتحان دادند و شهدای حوزه‌های علمیه و علمای شهید تأییدی بر این ادعا هستند.

صدیقی بیان داشت: مکتب شیعه افرادی مانند امام راحل، میرزای شیرازی، شیخ انصاری، شهید مطری و بهشتی را تربیت می‌کند.

وی گفت: علما، ستارگانی هستند که امروز نورشان جامعه را روشن کرده و ما به علمای زیادی چشممان روشن است و در تمام بحران‌ها و فتنه‌ها و مشکلات در خط مقدم جبهه هستند.

صدیقی با اشاره به اینکه داغ آیت‌‌الله بهجت در دل ما خاموشی ندارد، تصریح کرد: ارتحال این عالم ربانی خسارتی برای جهان تشیع، ایران، حوزه‌های علمیه، انقلاب و نظام جمهوری اسلامی بود.

وی از مقام معظم رهبری به عنوان عبد صالح، جامع و موید در راه خدا نام برد و افزود: ایشان برای هیچ‌کس به اندازه آیت‌الله بهجت متأثر نبودند و با رحلت این مرجع تقیلد تلخی برای رهبری حاصل شد، زیرا ایشان می‌دانستند که آیت‌الله بهجت چه کسی بودند.

صدیقی با بیان اینکه ارتباط آیت‌الله مصباح‌یزدی با آیت‌الله بهجت بیش از همه طولانی‌تر بود، ابراز داشت: ریاضت‌های آیت‌الله بهجت تا آخر عمر ادامه داشت و ایشان جزو استثنائات تاریخ است.

وی بیان داشت: اگر کسی حضرت علی (ع) را در عبادت می‌دید، فکر می‌کرد، ایشان از سیاست چیزی نمی‌داند، اما هیچ سیاستمدارِ پیچیده‌ای مانند امیرالمونین (ع) نیست.

صدیقی تصریح کرد: فتنه‌گرها دور آیت‌الله شبیری را گرفتند، اما دیدند، نمی‌صرفد، حالا دور بعضی دیگر می‌چرخند، اما فتنه‌گران قداستی بین مردم ندارند.

وی گفت: علما در طول تاریخ مجاهد، شهادت‌طلب و شجاع بودند و جلوی انحرافات محکم ایستادند.

صدیقی با اشاره به این ضرب‌المثل که "هر گردی گردو نیست"، عنوان کرد: هر کسی که مدعی عالم بودن است، عالم نیست، زیرا ما عالم را فقط مُلا نمی‌دانیم.

وی بیان داشت: عالم از دیدگاه قرآن فردی خداترس است و خدا در زندگی، حرف، تولید و مصرف وی حضور دارد و همه جا برای خدا حساب باز کرده است.

صدیقی گفت: کسی عالم است که حساب بردن از خدا در زندگی‌اش نمود دارد.

وی اظهار داشت: وجود نازنین حضرت محمد (ص) از جانب خدا قرآنی را آورده که کتاب زندگی است و برای ابعاد مختلف زندگی بشر برنامه‌ریزی کرده است تا مجموعه زندگی بندگی باشد.

صدیقی گفت: در متن قرآن برنامه جهاد، قضاوت اجتماعی و بین‌المللی و برنامه ازدواج و طلاق وجود دارد که این مجموعه در واقع اسلام است.

وی تصریح کرد: دنیای کفر بعد از جریان ثقیفه گفتند، تمام مسائل را به غیر از ولایت قبول داریم، اما متن قرآن کریم مسئله رهبری را در آیات مختلف بیان کرده است.

صدیقی افزود: ولایت به معنی دوستی، پیروی، حکومت و دلدادگی است.

وی با اشاره به اینکه غیبت مؤمن، بغض و کینه و قهر کردن با مؤمن حرام است، خاطرنشان کرد: این مسائل را باید در زندگی پیاده کنیم.

صدیقی ابراز داشت: دل شکستن و بداخلاقی حرام است و افراد باید با خانواده با محبت برخورد کنند.

وی اذعان داشت: کسی که سیر بخوابد و خبر از همسایه گرسنه خود نداشته باشد، مسلمان نیست.

صدیقی بر کمک به مومن تاکید کرد و گفت: جمله "مشکل شما است" از الفاظ ناهنجاری است که از غرب آمده است.

وی عنوان کرد: کسی که زیر پرچم حاکم عادل نباشد و ولایت حضرت علی (ع) را نداشته باشد، خدا هیچ یک از اعمالش را قبول نمی‌کند.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه اسلام، ولایت را در متن خود معرفی کرده است، عنوان کرد: اگر اسلام، اسلام ابدی است، این احکام سیاسی که در قرآن آمده است نیز تا ابد ماندگار است.

صدیقی گفت: اسلام یک نظام و مجموعه است و باید تمام آن را قبول کرد، اگر فردی بعضی از بخش‌های اسلام را قبول نکند، تمام اسلام را انکار کرده است.

وی با اشاره به اینکه اسلام تعطیل‌بردار نسیت، گفت: حضرت رسول اکرم (ص) می‌فرماید " من نماینده‌هایی دارم، و آنها افرادی هستند که بعد از من می‌آیند و روایت من را تبلیغ و سنت من را احیا می‌کنند و جانشین پیامبر هستند".

صدیقی با بیان اینکه یکی از مشکلات جامعه امروز ناشکری کردن و نِق‌زدن است، ابراز داشت: شرایط اقتصادی دنیا بحرانی است و ریاضت اقتصادی اروپا را از هم پاشیده است و آمریکا از درون در حال فشل شدن است.

وی تصریح کرد: کفران نعمت ایجاد بدبختی می‌کند و باید شاد باشید، به یکدیگر خداقوت بگویید و به نیازمندان کمک کنید.

صدیقی خطاب به مردم گفت: منتظر نباشید که تمام کارها را دولت انجام دهد، زیرا نمی‌تواند، مگر جنگ تحمیلی را توانست اداره کند.

وی ابراز داشت: امروز هم که جنگ اقتصادی است، شما مردم باید به عرصه بیایید، زیرا خودتان صاحب این انقلاب و کشور هستید.

صدیقی بیان کرد: باید دنبال آخرت بروید تا دنیا آباد شود و برای آخرت به امور سیاسی بپردازید.

وی تصریح کرد: در ماه رمضان باید مشکلات، فتنه و جنگ اقتصادی را رفع کنیم.

انتهای پیام/ی10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول