اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتاق بازرگانی اردبیل:

سفر به روسیه بار اقتصادی استان اردبیل را سنگین‌تر کرد

خبرگزاری فارس: رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی اردبیل گفت:‌ سفر هیئت اقتصادی اردبیل به کشور روسیه تعهدات و بار اقتصادی این استان را وزین‌تر کرد.

سفر به روسیه بار اقتصادی استان اردبیل را سنگین‌تر کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حسین پیر‌موذن صبح امروز در بازگشت هیئت اقتصادی اردبیل از کشور روسیه اظهار داشت: سفر هیئت تجاری به روسیه دستاورد بسیار خوبی برای استان اردبیل داشت و مطمئناً این سفر در توسعه روابط اقتصادی دو کشور ایران و روسیه مثمرثمر خواهد بود.

وی با اشاره به امضای تفاهم‌ناهه مشترک همکاری بین اتاق اردبیل و اتاق رئوتوف روسیه تصریح کرد: در این سفر مذاکرات و رایزنی‌های متعددی که با مسئولان، بازرگانان و فعالان اقتصادی کشور روسیه صورت گرفت بر توسعه روابط تجاری دو کشور تأکید شد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی اردبیل تأسیس شرکت ایروس در مسکو و نیز راه اندازی مرکز تجاری در این شهر را یادآور شد و گفت: ایران و روسیه دارای زمنیه‌های مشترک بسیار زیادی برای فعالیت‌های اقتصادی و افزایش حجم مبادلات تجاری هستند و برای عملیاتی نمودن مفاد تفاهم‌نامه‌ها و مذاکرات صورت گرفته تلاش همه جانبه و پایدار در دستور کار اتاق اردبیل قرار گرفته است.

پیرموذن با بیان اینکه در بررسی راهکارهای افزایش همکاری با طرف‌های روسی به نتایج قابل قبولی رسیدیم، یادآور شد: سعی ما به عنوان بخش خصوصی بر این است که با سفر به کشورهای دیگر بر گسترش فعالیت‌های اقتصادی کشورمان کمک نماییم و انتظار داریم بخش دولتی و بخش خصوص را به عنوان بازوی اجرایی در فعالیت‌های اقتصادی به رسمیت بشناسد و حمایت‌های لازم را انجام دهد.

این مسئول با یادآوری فعالیت‌ها و برنامه‌های اتاق بازرگانی در دو سال اخیر در گسترش روابط اقتصادی با کشورهای دیگر تأکید کرد: توسعه روابط تجاری بخش خصوصی با دیگر کشورها برای دور زدن و ناکام گذاشتن تحریم‌ها یک ضرورت است و بر این اساس اتاق اردبیل توسعه روابط اقتصادی با دیگر کشورها را به صورت جدی در دستور کار خود قرار داده است که این تفاهم‌نامه یکی از عملیاتی‌ترین و موفق‌ترین قراردادها بوده و برگ زرینی در کارنامه اتاق اردبیل خواهد بود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی اردبیل با تقدیر از سفیر و دبیر اول سفارت ایران در کشور روسیه که در خصوص این سفر تلاش مضاعفی داشتند شرط موفقیت کشورمان در تجارت خارجی را مستلزم حمایت همه جانبه بخش دولتی از فعالان اقتصادی دانست.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، پیر‌موذن در پایان سخنان خود اظهار داشت: این سفر می تواند سر آغاز خوبی برای گسترش روابط اقتصادی استان اردبیل با کشور روسیه و سایر کشورها باشد.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول