اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس فدراسیون سوارکاری کشور:

بسط ورزش سوارکاری توسعه اقتصادی را به همراه دارد

خبرگزاری فارس: رئیس فدراسیون سوارکاری کشور گفت: به جرأت می‌توان گفت سرمایه‌گذاری در رشته ورزشی سوارکاری پایه مهمی در بسط و توسعه اقتصادی کشور دارد.

بسط ورزش سوارکاری توسعه اقتصادی را به همراه دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محمود حیدری در اختتامیه مسابقات سراسری سوارکاری استقامت جام زاینده‌رود، اظهار کرد: با یک نگاه ویژه به ورزش سوارکاری و نگاه ملی داشتن به آن می‌توان آن را در سطح ملی گسترش داد.

وی با اشاره به اینکه 35 درصد از جمعیت ایران از قشر جوان تشکیل شده است، تصریح کرد: می‌توان با یک نگاه ملی به ورزش سوارکاری که به عنوان یک ورزش بومی، مذهبی، اعتقادی از آن یاد می‌شود، آن را بسط و گسترش داد.

رئیس سوارکاری فدراسیون سوارکاری کشور ادامه داد: با بسط و گسترش و توجه بیشتر به ورزش سوارکاری می‌توان اشتغال‌زایی خوبی نیز در این زمینه به وجود آورد. 

وی سوارکاری را در یک ورزش بین‌المللی دانست و اضافه کرد: نزدیک به 10 سال است که کشور ایران موفق به شرکت در مسابقات بین‌المللی سوارکاری نشده و نیاز به تقویت در این زمینه دارد.

حیدری با اشاره به استعداد جوانان کشور در زمینه سوارکاری، تاکید کرد: مدتی پیش ایرانیان با شرکت در مسابقه 2006 دوحه قطر که 13 کشور در آن شرکت داشتند، کشور ایران با شرکت در پنج مسابقه از شش مسابقه آن توانست سه مدال طلا و دو مدال برنز را به خود اختصاص دهد.

وی با بیان اینکه بیش از 400 باشگاه بزرگ و کوچک در کشور ایران در حال فعالیت است، افزود: با هزینه‌های بسیاری که در این زمینه شده است، اما باز متأسفانه هنوز مجبوریم تا اسب را از کشورهای دیگر وارد کنیم.

رئیس سوارکاری فدراسیون سوارکاری کشور اظهار کرد: یکی از مشکلات سوارکاران مشکل قرنطینه اسب‌ها و عدم حضور سوارکاران با اسب شخصی خود در مسابقات است.

وی با بیان این مطلب اضافه کرد: با برطرف شدن مشکل قرنطینه، امکان صادرات اسب ایجاد و سرمایه‌گذاری افزایش پیدا کرده و در نهایت اسب و اسب‌داری در کشور تبدیل به یک صنعت می‌شود.

انتهای پیام/ل20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول