اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی:

دستگاه‌ها اقدامات سال جهاد اقتصادی را تبیین کنند

خبرگزاری فارس: نماینده مردم شهرستان‌های بجنورد، مانه و سملقان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی گفت: دستگاه‌های خراسان‌شمالی اقدامات سال جهاد اقتصادی را تبیین کنند.

دستگاه‌ها اقدامات سال جهاد اقتصادی را تبیین کنند

قاسم جعفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد با اشاره به نام‌گذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب به نام سال جهاد اقتصادی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی اظهار کرد: اکنون حدود پنج ماه از فرمایش رهبری در راستای جهاد اقتصادی سپری‌شده از این رو ضرورت داشته تا دستگاه‌ها اقدامات عملی خود را به همین منظور برای اطلاع مردم ارائه کنند.

وی با بیان اینکه در نشست اخیر رهبر معظم انقلاب با کارگزاران نظام نیز موضوع اقتصاد مقاومتی برای برون رفت از تحریم‌ها مورد تاکید معظم له قرار گرفت، افزود: بر همین اساس‌نامه‌ای به مدیران کل دستگاه‌ها ارسال و از آنان خواسته شده تا اقدامات خود را در زمینه اقتصاد مقاومتی و جهاد اقتصادی ارائه کرده تا نمایندگان نیز در جریان این فعالیت‌ها قرار بگیرند.

جعفری تصریح کرد:‌ اقتصاد مقاومتی یکسری ویژگی‌هایی داشته که مهم‌ترین آن واگذاری امور در راستای اصل 44 با معیارها و چارچوب‌هایی که رهبر معظم انقلاب مطرح کردند، است.

وی مدیریت مصرف، توجه به تولید داخلی، استفاده حداکثری از زمان و امکانات، حرکت به سمت تعالی و پیشرفت را از ویژگی‌های اقتصاد مقاومتی برشمرد و گفت: باید رهنمودهای رهبری مورد توجه تمام مسئولان به ویژه مسئولان اجرایی قرار بگیرد تا نام‌گذاری‌های سال‌ها و رهنمودهای رهبری تحقق یابد.

نماینده مردم شهرستان‌های بجنورد، مانه و سملقان، گرمه و جاجرم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه این رهنمودها چراغ راه مسئولان اجرایی است، افزود: باید از شعارزدگی در این موارد پرهیز شده و تمام تلاش‌ها صرف تحقق این رهنمودها شود.

وی با بیان اینکه اقدامات فرهنگی و برگزاری همایش‌ها می‌تواند به پیشبرد اقتصاد مقاومتی و سایر موضوعات از این قبیل کمک کند، گفت: به همین منظور همایش اقتصاد مقاومتی در بجنورد در حال تدارک است.

جعفری با اشاره به اینکه این همایش با سه محور مبانی، راهکارها و روش‌ها برگزار می‌شود، اظهار کرد: پیشنهاد ما این بوده که این همایش توسط مراکز آموزش عالی و اساتید در سالی که به نام سال جهاد اقتصادی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی و همچنین تاکید بر اقتصاد مقاومتی بوده، برگزار شود.

وی خاطرنشان کرد: امروز نظام اسلامی برای توسعه و پیشرفت در بخش اقتصاد نیازمند اقتصاد مقاومتی بوده تا همچون سایر آزمون‌ها با موفقیت فشارهای دشمنان را پشت سر بگذارد.

انتهای پیام/خ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول