اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خطیب جمعه اراک:

اقتصاد مقاومتی راهکار پیروزی در جنگ اقتصادی است

خبرگزاری فارس: خطیب جمعه اراک گفت: اقتصاد مقاومتی مقاومت در برابر همه توطئه‌های دشمنان بوده که عزت و شرف و استقلال کشور را به دنبال دارد و راهکار اساسی پیروزی در جنگ اقتصادی دشمن است.

اقتصاد مقاومتی راهکار پیروزی در جنگ اقتصادی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک آیت‌الله قربانعلی دری‌نجف‌آبادی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه امروز اراک اظهار داشت: چند روز پیش کارگزاران نظام با مقام معظم رهبری دیدار داشتند که در این دیدار مقام معظم رهبری بر لزوم توجه مردم و مسئولان بر اقتصاد مقاومتی تاکید کردند.

وی تصریح کرد: همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند؛ دشمن در تلاش است از راه اقتصاد به کشور ضربه وارد کند که می‌طلبد در برابر دشمن تدبیر خارجی و داخلی داشته باشیم.

امام جمعه ارک ادامه داد: در مدت زمانی که بعضی از محصولات از جمله مرغ در کشور با مشکلاتی مواجه شده بود دشمن با نیت پلید خود چشم بر پیشرفت‌های علمی جمهوری اسلامی ایران بسته و با استفاده از قدرت تبلیغاتی خود این موضوع را در جهان در بوق و کرنا کرد و تبلیغات سنگینی در این رابطه انجام داد.

*دشمن برای مردم ایران دایه مهربان‌تر از مادر می‌شود

دری‌نجف‌آبادی بیان داشت: این در حالی است که آنها تحریم‌ها و ظلم و ستمی را که به مسلمانان دیگر کشورها وارد می‌شود از چشم جهانیان می‌پوشانند و به سادگی از کشتار مسلمانان بی‌گناه می‌گذرند اما برای مردم ایران دایه مهربان‌تر از مادر می‌شوند.

دری‌نجف‌آبادی افزود: مسلمانان کشور میانمار مظلومانه یکی پس از دیگری کشته می‌شوند آمریکایی‌ها آخ نمی‌گویند اما برای مرغ ایران کانال درست می‌کنند و به تبلیغات در این زمینه می‌پردازند.

وی اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی که همان قناعت، صرفه‌جویی، کاهش مصرف و استفاده از تولیدات داخل است می‌تواند کشور را در برابر توطئه‌ها بیمه کند.

امام جمعه اراک گفت: اگر می‌خواهید به دهان آمریکا سیلی بزنید و بکوبید باید مسئولان با همت بلند نقاط ضعف را برطرف کرده و پشت ملت را گرم کنند.

وی اظهار داشت: دولتمردان باید مرتب برنامه‌ریزی و آینده‌نگری کنند نوسانات مرغ و تخم مرغ در شأن جمهوری اسلامی نبود.

دری‌نجف‌آبادی افزود: مقام معظم رهبری در این دیدار همچنین بر اقتصاد مردمی تاکید کردند و فرمودند؛ کار را باید به دست خود مردم داد مردم باید با صرفه‌جویی و حمایت از تولید داخلی اقتصاد بومی کشور را شکوفا کنند.

وی با اشاره به اینکه در این دیدار همچنین توجه ویژه‌ای به موضوع جمعیت کشور شد خاطر نشان ساخت: کنترل جمعیت ایران از دهه 70 به بعد روش اشتباهی بود و اگر این روش ادامه یابد در آینده خطرناک خواهد شد.

*دستگاه قضایی پیرامون موضوعات اخیر شهرداری شفاف‌سازی کند

امام جمعه اراک در بخش دیگری از خطبه‌ها پیرامون حوادث اخیر شهر اراک بیان داشت: دستگاه قضایی باید پیرامون موضوعات اخیر شهرداری به اطلاع‌رسانی و شفاف‌سازی بپردازد و اجازه ندهد با ایجاد شایعات با آبروی مردم بازی شود.

دری‌نجف‌آبادی گفت: پول‌هایی که در شهرداری می‌آید پول‌های مردم است و باید این پول را به جای خرج کردن در فوتبال در بخش زیباسازی شهر هزینه کرد.

وی همچنین با اشاره به شهید شدن مسلمانان میانمار به دست وهابی‌های این کشور خاطر نشان ساخت: میانمار سرزمینی با حدود 50 میلیون جمعیت است که از این تعداد 7 میلیون نفر مسلمان هستند.

*مدعیان دروغین دموکراسی در مقابل جنایت‌های میانمار سکوت کرده‌اند

امام جمعه اراک تصریح کرد: مدت‌هاست مسلمانان این کشور به دست نامسلمانان کشته می‌شوند این در حالی است که مجامع بین‌المللی مدعیان دروغین دموکراسی، شورای امنیت و دبیر سازمان ملل متحد همچون بادمجان بی‌خاصیت چشم بر روی چشم گذاشته و بر روی این جنایت‌ها سکوت اختیار کردند.

دری‌نجف‌آبادی افزود: بر اساس آمار تاکنون 52 هزار نفر در میانمار کشته شده‌اند و نهادهای بین‌المللی هیچ اقدامی برای جلوگیری از این قتل عام و نسل‌کشی نکرده‌اند.

وی بیان کرد: از دولت بنگلادش می‌خواهیم مرزهای خود را بر روی مردم مظلوم میانمار باز کند و امیدواریم مسلمانان 60 کشور اسلامی برای جلوگیری از کشتار در این منطقه با یکدیگر متحد و یکپارچه شوند و در مقابل کشتار مسلمانان به پا خیزند.

*نماز جمعه شایعات و توطئه‌های تفرقه‌افکنانه دشمنان اسلام را خنثی می‌کند

امام جمعه اراک در بخش دیگری از سخنان خود به مناسبت پنجم مرداد سالروز اقامه نخستین نماز جمعه در کشور، نماز جمعه را سنگری مستحکم در مقابله با تهاجم فرهنگی و جنگ نرم دشمن دانست و اظهار داشت: تریبون نماز جمعه در کشور تریبون امام زمان(عج) و مقام معظم رهبری است که موجب وحدت مسلمانان می‌شود.

دری‌نجف‌آبادی با تاکید بر اینکه اقامه نماز جمعه باید با محتوا و هر چه با شکوه‌تر در نقاط مختلف ایران اسلامی ادامه یابد افزود: نماز جمعه تاثیر بسزایی در وحدت و یکپارچگی مسلمانان بر محور امامت، عدالت، سیاست و عبادت داشته و مایه ارعاب دشمنان اسلام و خنثی شدن شایعات و توطئه‌های تفرقه‌افکنانه آنان شده است.

وی با اشاره به اینکه نماز جمعه یکی از مهم‌ترین و با شکوه‌ترین فریضه‌های عبادی و سیاسی است گفت: خطبای جمعه با بررسی مسائل سیاسی داخلی و خارجی به صورت روشن و شفاف و ارائه راه‌های مناسب برای حل مشکلات اجتماعی، فرهنگی و سیاسی جامعه، توطئه‌های دشمن را خنثی کرده که این خود عامل مهمی برای سعادت و تعالی روزافزون جامعه به شمار می‌رود.

امام جمعه اراک بر لزوم قناعت و صرفه‌جویی مردم تاکید کرد و خواستار بهره‌گیری هر چه بیشتر روزه‌داران از فضائل ماه مبارک رمضان شد.

 مردم اراک بعد از نماز جمعه در حمایت از مردم مسلمان میانمار دست به راهپیمایی زدند و کشتار مردم بی‌گناه این کشور را که در سایه سکوت مدعیان دروغین حقوق بشر صورت می‌گیرد به شدت محکوم کرده و خواستار برخورد با عاملان جنایات میانمار شدند.

انتهای پیام/خ10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول