اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه جزیره تاریخی هرمز:

همه باید برای رفع مشکلات اقتصادی در کنار دولت باشند

خبرگزاری فارس: امام جمعه جزیره هرمز گفت: همانطور که همه در دستاوردهای دولت سهیم هستند در زمان مشکلات نیز باید در کنار آنان بمانند و مشکلات اقتصادی موجود را حل کنند.

همه باید برای رفع مشکلات اقتصادی در کنار دولت باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از جزیره جنوبی هرمز واقع در آبهای جنوب بندرعباس، حجت‌الاسلام سید سجاد موسوی ظهر امروز در خطبه‌های نخستین نماز جمعه ماه مبارک رمضان با بیان اینکه ملت با صبر و قناعت و مدیران با تدبیر و برنامه‌ریزی باید چالش اقتصادی که دشمنان به وجود آورده‌اند را خنثی کنند، به عوامل مانع در آسیب‌های اجتماعی از دیدگاه قران و روایات پرداخت.

وی با اشاره به دیدار مسئولان و کارگزاران نظام با مقام معظم رهبری به تشریح فرمایشات معظم‌له پرداخت و افزود: مقام معظم رهبری مسائل و راه‌های برون رفت از چالش‌ها را به زیبایی و با جامعیت بیان کردند و لازم است همه آحاد ملت، مدیران و کارگزاران تلاشگر در راستای رفع موانع و چالش‌ها به سمت تحقق آرمان‌ها گام بردارند.

امام جمعه هرمز افزود: همان‌گونه که مقام معظم رهبری فرمودند مسئله تحریم‌ها و تهدیدها مطلب جدیدی نیست این اقدامات کوری است که توسط استکبار طراحی شده و نوکران آن سعی در اجرا دارند اما ملت با بصیرت ایران اسلامی در همه مرحله‌ها با توانمندی و لطف خدا گذر کرده است.

حجت‌الاسلام موسوی افزود: مقام معظم رهبری اقتصاد را موضوعی بسیار مهم برای کشور و حرکت رو به جلو آن دانستند و بر این اساس است که دهه چهارم این انقلاب در نامگذاری سال‌ها بر مبنای اقتصاد راهبرد آنرا تعیین فرموده‌اند چراکه هدف دشمن را که لطمه زدن به رشد و رفاه ملی است را زود شناسایی کردند و کارگزاران نظام را به این سو سوق دادند.

وی گفت: باید با جهاد اقتصادی باز از این میدان سربلند بیرون بیاییم زیرا خواست دشمن توقف آرمان‌خواهی با سست کردن اراده ملت و حذف قائده خواستن توانستن، از قاموس جامعه اسلامی است.

امام جمعه هرمز ماه مبارک رمضان را نشانه قناعت‌پذیری این ملت و غلبه بر چالش‌های اقتصادی و ماه محرم را ابزار جهاد و شهادت و نهراسیدن از تهدیدات نظامی دانست و افزود: همان‌گونه که زمانی که دولت توانمندی و افتخاری را رقم می‌زند این شکوفایی از آن ملت است، وقتی که استکبار به قصد ضربه زدن و خلل‌دار کردن با تحریم‌ها و غیره در‌صدد به هم ریختن برنامه‌های اقتصادی دولت بر می‌آید باید در کنار دولت بود.

وی گفت: همه آحاد جامعه، مسئولان، کارگزاران و قوا باید به دولتمردان یاری برسانند، موفقیت ایران اسلامی افتخار و عزت همه است و هر گونه تهدید مقابله با اتحاد همه قوا و جامعه است؛ باید در این برهه که جنگ اقتصادی است ملت با صبر و قناعت و مدیران با تدبیر و برنامه‌ریزی دراز‌مدت از این گذر با اقتدار عبور کنند.

موسوی در ادامه با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص خطا بودن ادامه سیاست کنترل جمعیت افزود: باید تبلیغات و تشویقات غیر دینی و برنامه‌های حذف نسل را با واحدها و درس‌هایی به نام تنظیم خانواده که منظور آن تقطیع خانواده است حذف کرده و از آموزه‌های دینی در جامعه اسلامی بهره گیریم.

امام جمعه هرمز با تسلیت سالروز وفات حضرت خدیجه (س) به نمازگزاران و روزه‌داران به بیان مناقب نخستین بانوی مسلمان و یاور پیامبر پرداخت.

وی با اشاره به 6 مردادماه روز نماز جمعه گفت: این روز از برکات جمهوری اسلامی بوده و جایگاه بصیرت‌افزایی و دشمن‌شکن است.

امام جمعه جزیره جنوبی هرمز، با اشاره به روز ترویج آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در  6 مردادماه افزود: این روز فرصتی است تا از تفکر پشت میزنشینی خارج شویم و به سمت قله‌های تولید و اشتغال گام برداریم.

وی در پایان به سوریه و تحولات آن اشاره کرد و افزود: سوریه خاکریز اول مقاومت است و به فضل الهی مردم سوریه از این بحران عبور خواهند کرد و طبل رسوایی مخالفان که بازیگران و نوکران استکبار هستند، نواخته خواهد شد.

انتهای پیام/ز10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول